- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tiesioginei prekybai būdingos produktų demonstracijos vis dažniau tampa virtualios, o pardavimų sandoriai aktyviai vyksta socialiniuose tinkluose. Tai atskleidė Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atlikta tarptautinė apklausa. Kas antras tiesioginės prekybos atstovas Lietuvoje socialinius tinklus nurodė kaip efektyvų pardavimų būdą.
„Kosmetikos ar kitų produktų pardavimų vakarėliai namuose – ko gero, žinomiausia ir labiausiai tradicinė tiesioginės prekybos ypatybė, su kuria anksčiau buvo siejama visa rinka. Tyrimo duomenimis, šis pardavimų kanalas tebelieka vienas iš pagrindinių, tačiau taip pat vis labiau populiaru tokius pardavimų vakarėlius organizuoti virtualiai, „Facebook“, „Skype“ ar kitose platformose, kur pirkėjai produktų pristatymuose dalyvauja jungdamiesi iš namų“, – komentuoja Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.
„Apklausa taip pat atskleidė, kad Lietuva – viena iš šiuo požiūriu pirmaujančių valstybių, nes pagal socialinių tinklų efektyvų panaudojimą tiesioginei prekybai mus lenkia tik Jungtinė Karalystė ir Olandija“, – atkreipia dėmesį G. Zaleckas.
Tyrimo duomenimis, Lietuvoje tiesioginės prekybos įmonių pardavėjai labiausiai vertina gyvą bendravimą – asmeninius susitikimus ir produktų pristatymo vakarėlius kaip veiksmingus pardavimų kanalus nurodo 8 iš 10 pardavėjų. 6 iš 10 apklaustųjų taip pat teigia efektyviai išnaudojantys skambučius telefonu. Tradicinius tiesioginės prekybos kanalus sparčiai vejasi virtualūs – 59 proc. apklaustų pardavėjų sako efektyviai išnaudojantys socialinius tinklus, o 45 proc. – kad pardavimams taip pat padeda jų asmeniniai blogai ar puslapiai internete.
G. Zaleckas pabrėžia, kad net keliantis į virtualias platformas, asmeninis kontaktas ir ateityje išliks vienu svarbiausių tiesioginės prekybos privalumų. „Pastaraisiais metais tiesioginės prekybos įmonės keitė savo strategijas, atsižvelgdamos į besikeičiantį vartotojo gyvenimo būdą ir visa ko persikėlimą į virtualią erdvę. Įmonės tiek savo pardavėjams, tiek klientams siūlo virtualias produktų demonstravimo ir užsakymų platformas bei programėles. Tačiau technologijos adaptuojamos savitai ir nuosaikiai, neperkeliant visko į beasmenę el. prekybą, o išlaikant asmeninio konsultanto svarbą ir suteikiant jam virtualius įrankius skatinti pardavimus ir palaikyti tiesioginį kontaktą su klientu.“
Tyrimą 2018 m. vasario-balandžio mėn. Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atliko pasaulinė rinkos tyrimų agentūra „Ipsos“. Tyrimo metu 11-oje Europos valstybių buvo apklausta daugiau nei 30 tūkst. tiesioginės prekybos įmonių nepriklausomų pardavėjų-konsultantų, iš jų – 1742 Lietuvoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Priminimas iš VMI: liko tik viena diena
Naujausiais duomenimis, pajamų mokesčio deklaracijas pateikė daugiau nei 1,4 mln. gyventojų, o iš privalančių deklaruoti pajamas tai jau atliko beveik 77 proc., Eltą informavo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vadovės pavaduotojas Martyn...
-
Siaurukas atnaujina reisus iš Anykščių ir Panevėžio1
„Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ praneša šiltuoju metų laiku atnaujinantis reguliariuosius ir trumpuosius reisus. ...
-
Per pandemiją nemokėjote „Sodrai“ už PSD? Jums dar siūloma viena išeitis3
Antradienis buvo paskutinė diena savarankiškai dirbantiems atsiskaityti „Sodrai“ už privalomąjį sveikatos draudimą (PSD), jeigu nemokėjo už jį per pandemiją. ...
-
„Auga Group“ grynieji nuostoliai pernai augo daugiau nei 3 kartus iki 18,5 mln. eurų1
Verslininko Kęstučio Juščiaus netiesiogiai kontroliuojama viena didžiausių Baltijos šalyse ekologiško maisto gamybos grupių „Auga Group“ pernai patyrė 18,45 mln. eurų grynųjų nuostolių – 3,4 karto daugiau nei 2...
-
„Novaturas“ dividendų siūlo nemokėti2
Vienas didžiausių Lietuvos kelionių organizatorių „Novaturas“, 2023 metais uždirbęs 1,75 mln. eurų grynojo pelno, už praėjusius metus siūlo dividendų nemokėti. ...
-
Šiaulių bankas nuo ketvirtadienio platins iki 25 mln. eurų obligacijų emisiją1
Šiaulių bankas ketvirtadienį pradeda platinti iki 25 mln. eurų vertės viešą antro lygio subordinuotųjų obligacijų emisiją, antradienį pranešė bankas. ...
-
„Neo Finance“ pajamos pirmą ketvirtį didėjo 46 proc. iki 1,5 mln. eurų
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 1,48 mln. eurų pajamų – 46 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą – banko ilgalaikės privilegijuotos turtu neužtikrintos skolos reitingas padidintas nuo Baa1 iki A3, o ilgalaikių indėlių reitingas – nuo A3 iki A2. ...
-
Vilniaus savivaldybė: Nacionalinio stadiono projektas gali pigti 25 tūkst. eurų14
Atsižvelgus į Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabas, daugiafunkcio komplekso su nacionaliniu stadionu projektas miestui ir valstybei gali pigti 25 tūkst. eurų – iki 157,23 mln. eurų, tačiau būsimas koncesininkas atsisakytų anksčiau s...
-
Prie Prezidentūros – aistros dėl „Rail Baltica“: nereikia tų pinigų, čia yra širdis4
Prie Prezidentūros vyksta protestas dėl „Rail Baltica“ geležinkelio vėžių statybos. Į sostinę atvykę Panevėžio rajono gyventojai piktinasi, kad buldozerių bus nugriautos bent dvi dešimtys gyvenamųjų namų. Gali nukentėti ir ku...