- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kiekvienais metais Lietuvą užklumpa bent kelios galingos liūtys, po kurių gatvės primena Venecijos kanalus. Tokie incidentai neišvengiamai pridaro žalos ir vairuotojams – dėl per trumpą laiką iškritusio didelio kiekio kritulių automobiliai atsiduria po vandeniu, ir tai gali reikšti tūkstantinius nuostolius. Kaip pastebi draudimo bendrovės Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, dėl patiriamos žalos kartais kalti ir patys vairuotojai, kurie prie vairo imasi neapgalvotų veiksmų.
Galvoja, kad vairuoja amfibiją
„Ypač pastarųjų metų patirtis rodo, kad staigios liūtys netikėtai užklumpa vairuotojus. Kai kuriais atvejais iš tiesų išsisukti nuo stichijos nėra galimybės, bet kitąkart patys vairuotojai rizikuoja savo turtu ir neretai yra priversti dėl to gailėtis“, – sako draudiko atstovas.
Kaip detalizuoja ekspertas, vairuotojai vis dar dažnai neįvertina rizikos ir bando įveikti apsemtas kelio atkarpas, o tai yra didžiulė klaida. „Automobiliai – tai ne amfibijos, jie nepritaikyti važiuoti po vandeniu. Bent kiek labiau apsemtoje vietoje automobilis gali patirti hidrosmūgį, po kurio jis balos viduryje gali ne tik užgesti, bet ir visiškai sugesti jo variklis“, – perspėja R. Bieliauskas.
Jis pabrėžia, kad, be grėsmės sugadinti variklį, važiuojant per gilią balą taip pat gali sugesti transporto priemonės elektronika ar vanduo patekti į salono vidų. Mažiau rimta grėsmė, pasak R. Bieliausko, yra vandenyje pamesti transporto priemonės valstybinius numerius.
Draudimas gelbsti ne visada
Matant, kad artinasi liūtis, ar šiai jau prasidėjus, draudimo bendrovės ekspertas vairuotojams rekomenduoja vengti kelio įdubų, kur didesnė tikimybė kauptis vandeniui. Taip pat derėtų vengti požeminių automobilių stovėjimo aikštelių ar garažų.
„Jeigu jau nutiko taip, kad liūtis užklupo jus važiuojantį, prilėtinkite, o jeigu yra galimybė kažkur sustoti, taip ir padarykite. Matydami priekyje didžiulę balą, nerizikuokite jos įveikti, ypač jei kelio atkarpa nėra žinoma ar tiesiog nesimato balos dugno ir nėra galimybių įvertinti jos gylio“, – pataria R. Bieliauskas.
Jis perspėja, jog net ir nedidelis kiekis vandens ant kelio dangos gali būti pavojingas – dėl vadinamojo akvaplaningo lengva prarasti automobilio kontrolę. Todėl važiuojant šlapiu keliu būtina vairą laikyti tvirtai, vengti staigių manevrų.
Draudimo bendrovės atstovo teigimu, užklupus liūčiai ir patyrus žalą transporto priemonių savininkai gali tikėtis draudimo išmokos. Vis dėlto ji išmokama ne visais atvejais. „Apsemtų automobilių savininkams nuostolius pagal kasko atlyginame tada, kai gamtos stichija užklumpa netikėtai ir žalos išvengti nėra galimybių. Tačiau išaiškėjus aplinkybėms, kad asmuo automobiliu neapgalvotai bandė įveikti apsemtą kelią ir dėl to patyrė žalą, jam draudimo išmoka nepriklauso. Taigi prie vairo visuomet reikia elgtis atsakingai“, – pabrėžia R. Bieliauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?12
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...