- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet sausį įsigaliojo tvarka, kuri sudarys sąlygas tinkamai atstovauti Lietuvos vežėjų interesams dvišalėse derybose su užsienio šalimis dėl leidimų vežti krovinius ir keleivius tarptautiniais maršrutais.
„Iki šiol leidimais vežti krovinius su užsienio šalimis buvo keičiamasi ne visuomet suderinus šalies derybinę poziciją su socialiniais partneriais ir užsienio politiką įgyvendinančiomis institucijomis. Mūsų tikslas, prieš derantis su kita šalimi, visų pirma, išgirsti mūsų šalies vežėjų interesus ir dėl to Susisiekimo ministerija pagal pastarųjų metų patirtį parengė ir patvirtino derybų tvarką, kuri leis efektyviau atstovauti šalies vežėjų ir valstybės interesams“, – sako susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Leidimais vežėjams suteikiama teisė vežti krovinius ir keleivius tarptautiniais maršrutais, t. y. įvažiuoti į užsienio šalį ar važiuoti per ją tranzitu. Numatoma, kad leidimų kvota pagal galimybę turės tenkinti Lietuvos vežėjų poreikius ir atitikti šalies transporto politikos tikslus tiek einamaisiais metais, tiek ilguoju – 2–3 m. laikotarpiu. Apsikeičiant leidimais bus siekiama pariteto tarp susitarančių šalių.
Pagal šią tvarką savo atstovus į Lietuvos derybų delegaciją galės deleguoti Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijos bei pagal poreikį kitos valstybės institucijos, taip pat vežėjams atstovaujančios asociacijos. Delegacijoms vadovaus susisiekimo viceministras arba atsakingo Susisiekimo ministerijos padalinio vadovas.
Siekdama ginti šalies vežėjų interesus ir užtikrinti sąlygas sąžiningai konkurencijai, Susisiekimo ministerija taip pat numato sustiprinti per Lietuvą važiuojančių trečiųjų šalių vežėjų kontrolę. Nuo vasario 1 d. užsienio šalių vežėjai, Lietuvoje įsigydami elektronines vinjetes, leidžiančias važiuoti mokamais keliais, turės pateikti ir turimo leidimo vežti krovinius duomenis. Tai kontroliuojančioms ir leidimus išduodančioms institucijoms leis atidžiau stebėti sąžiningą leidimų panaudojimą, mažins galimybes leidimus panaudoti pakartotinai. Daugiau dėmesio trečiųjų šalių vežėjų kontrolei skirs ir Lietuvos transporto saugos administracija.
Taip pat, siekiant sustiprinti Lietuvos derybines pozicijas, iki šių metų vidurio numatoma patvirtinti naują leidimų, perduotų užsienio šalims, panaudojimo tvarką.
Kiekvienais metais dėl abipusiškai suteikiamų leidimų vežėjams Lietuva derasi su Baltarusija, Rusija, Ukraina, Vidurinės Azijos šalimis, taip pat tariasi su Europos Sąjungos valstybėmis. Dvišalės valstybių derybos vyksta tarpvyriausybinių susitarimų pagrindu. Kelių transporto srityje dėl tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo Lietuva yra iš viso sudariusi 32 tarpvyriausybinius susitarimus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Auga Group“ grynieji nuostoliai pernai augo daugiau nei 3 kartus iki 18,5 mln. eurų1
Verslininko Kęstučio Juščiaus netiesiogiai kontroliuojama viena didžiausių Baltijos šalyse ekologiško maisto gamybos grupių „Auga Group“ pernai patyrė 18,45 mln. eurų grynųjų nuostolių – 3,4 karto daugiau nei 2...
-
„Novaturas“ dividendų siūlo nemokėti1
Vienas didžiausių Lietuvos kelionių organizatorių „Novaturas“, 2023 metais uždirbęs 1,75 mln. eurų grynojo pelno, už praėjusius metus siūlo dividendų nemokėti. ...
-
Šiaulių bankas nuo ketvirtadienio platins iki 25 mln. eurų obligacijų emisiją1
Šiaulių bankas ketvirtadienį pradeda platinti iki 25 mln. eurų vertės viešą antro lygio subordinuotųjų obligacijų emisiją, antradienį pranešė bankas. ...
-
„Neo Finance“ pajamos pirmą ketvirtį didėjo 46 proc. iki 1,5 mln. eurų
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 1,48 mln. eurų pajamų – 46 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą – banko ilgalaikės privilegijuotos turtu neužtikrintos skolos reitingas padidintas nuo Baa1 iki A3, o ilgalaikių indėlių reitingas – nuo A3 iki A2. ...
-
Vilniaus savivaldybė: Nacionalinio stadiono projektas gali pigti 25 tūkst. eurų9
Atsižvelgus į Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabas, daugiafunkcio komplekso su nacionaliniu stadionu projektas miestui ir valstybei gali pigti 25 tūkst. eurų – iki 157,23 mln. eurų, tačiau būsimas koncesininkas atsisakytų anksčiau s...
-
Prie Prezidentūros – aistros dėl „Rail Baltica“: nereikia tų pinigų, čia yra širdis3
Prie Prezidentūros vyksta protestas dėl „Rail Baltica“ geležinkelio vėžių statybos. Į sostinę atvykę Panevėžio rajono gyventojai piktinasi, kad buldozerių bus nugriautos bent dvi dešimtys gyvenamųjų namų. Gali nukentėti ir ku...
-
Ekspertė apie gyvenimą nuo algos iki algos: verta pažaisti šį „žaidimą“1
Apklausos rodo, kad didžioji dalis Lietuvoje dirbančiųjų gyvena nuo algos iki algos. Mėnesio pabaigoje pinigų atsargos išsenka ir negavus atlyginimo vieną mėnesį, gyvenimas taptų labai sudėtingas. Ar yra teisingas būdas gyventi nuo algos iki...
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
Antradienio vidudienį Daukanto aikštėje prie Prezidentūros keliolika vadinamosios „Rail Baltica“ viešojo intereso gynimo grupės aktyvistų susirinko į piketą, taip išreikšdami kritiką šio geležinkelio tran...
-
LEA: „Nord Pool“ biržoje fiksuota mažiausia mėnesio vidutinė elektros kaina nuo 2021-ųjų birželio
Balandį vidutinė elektros kaina „Nord Pool“ biržoje siekė 0,060 cento už kilovatvalandę (kWh) be PVM – tai 12 proc. mažiau už kovo mėnesio vidutinę kainą, kuri buvo 0,068 Eur/kWh be PVM. Nors balandžio antrojoje pusėje elektros k...