Seimas neseniai griebėsi itin svarbaus darbo – valstietiškai taisomas Atmintinų dienų įstatymas, kad lapkričio 16-ąją būtų minima Sutartinių diena. Už tai balsavo net 98 seimūnai.
Viltis nugaišta paskutinė – vis dėlto kartais ir valdžios ausis pasiekia paprastų žmonių pagalbos šauksmas. Praėjusią savaitę Lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė paragino peržiūrėti tvarką, pagal kurią būtų naikinamas vairuotojo pažymėjimo galiojimas vyresnio amžiaus žmonėms.
Po praėjusios savaitės antraštės „Klinikinė šutvė lenda iš fono“ durniuojančių asmenų reikalas įgijo dar aktualesnį pavidalą. Pasalos laiškais ir nepasitenkinusiųjų skambučiais paprastai būna įrodymas, kad brūkštelėta tikrai svarbia tema.
Primityvumas, absurdas ir iš jo vis išriedanti destrukcija jau virto labiausiai akį mėsinėjančia nacionaline ypatybe. Praėjusią savaitę garsiausių pastarojo meto muštynių teismo posėdis prasidėjo siunčiant na… Prezidentą bei Temidės akivaizdoje sakant celofanines kalbas apie sviestą. Kuo čia dėtos riaušės ir G. Nausėda, taip ir nepaaiškėjo, o ir pats teisingumas tapo panašus į mitingėlį prie psichoneurologinio dispanserio: „Laisvę vergei Izaurai!“
Dviem jauniems sutuoktiniams vis nesugebant viešai išsiaiškinti, kaip ten abu susižalojo smurto artimoje aplinkoje akimirką, vėl kyla klausimas, kas Lietuvoje yra elitas, kurio feisbukinį pavidalą taip uoliai stebi alų ir „semkas“ dorojanti tauta.
Aplinkos ministerija siūlo vėl didinti degalų akcizą. Ir dar kartą girdime tą pačią įtikinėjimų argumentaciją – „tai yra nuosekli valstybės politika“. Šįkart esą akcizai didinsimi ne primityviai pasipinigaujant, o atsisakant iškastinio kuro.
Šiaip jau išmanus konservatorius D. Kreivys rėžė karalienės Mikaldos nominacijų vertą pranašystę. Ministras apreiškė, kad per artimiausius dešimtmečius Lietuva iš didelės elektros vartotojos taps jos eksportuotoja, nes turės elektros energijos perteklių.
Totalinis džiaugsmas – praėjusią savaitę paaiškėjo, kad Lietuva prašys iki 1,8 mlrd. eurų paskolos investicijoms iš ES ekonomikos gaivinimo fondo. Logika tokia: kad būtų investicijų, reikia pasiskolinti tų investicijų atsiradimui. Ką darysi, kai reikia, anot Prezidento, „užkamšyti finansavimo rinkoje spragas“.
Lupikavimo fiesta nesibaigia. Nuo sausio 9-osios kilo automobilių taršos mokestis. Tie, kurie 2020 metais registruodami automobilį biudžeto kanopiniams mokėjo, pvz., 270 eurų, dabar tą pačią mašiną perregistruodami turės pakloti jau 364. Kaip sakoma, ačiū partijai, tėvynei ir visa tai kažkada sukurpusiai politinei kolūkiečių sektai. Neužmiršime.
Seimas vėl tapo visaip šalyje skatinamos veltėdžiavimo subkultūros auka. Darbo dieną darbo metu į parlamentą įsiveržęs kažkoks veikėjas darkėsi taip, kad sureagavo ne tik šokoladu nepamaitinta A. Širinskienė, bet ir pats ekscelencija V. Adamkus.