Spūstys nenuodys gyvenimo

Grūstis gatvėse dar kęsime aštuonis mėnesius – kitų metų rugsėjį mieste pradės veikti moderni eismo reguliavimo sistema. Apie tai vakar pranešė miesto vadovai.

Norėdama sumažinti automobilių spūstis mieste savivaldybė ketina pakeisti miesto šviesoforus ir sureguliuoti jų darbą. Šviesoforai bus valdomi automatiškai ir veiks žaliojo koridoriaus principu – važiuojantiesiems kryptimi, kur eismas intensyviausias, sankryžose degs žalia šviesa. Automobilių grūstis fiksuos specialūs jutikliai ir duomenis perduos centrinei dispečerinei. Iki kitų metų rugsėjo tokių žaliųjų koridorių mieste bus 6, prie jų bus jungiamos ir mažesnės gatvės. Šiuose koridoriuose, be naujųjų šviesoforų, stovės švieslentės, informuojančios apie eismo sąlygas gretimuose keliuose.

Vairuotojas sankryžoje matys, ar tęsti kelionę įprastu maršrutu, ar sukti į švieslentėje nurodytą laisvesnį kelią. Du pirmus žaliuosius koridorius „Oro uostas – Centras“ ir „Kalvarijų g.– Kareivių g.“ ketinama įrengti iki kitų metų sausio.

Jau ateinančiais metais vairuotojai greičiausią maršrutą galės pasirinkti internete dar prieš sėsdami prie vairo. Dabar baigiama derinti elektroninė svetainė, kurios duomenimis galės naudotis ir radijo stotys, norinčios pagelbėti vairuotojams kelionės metu.

Viešuoju transportu – greičiau

Populiarindama viešąjį transportą miesto valdžia autobusuose ir troleibusuose žada įdiegti daviklius. Jie priartėjus prie sankryžos perduotų šviesoforui signalą, kad greičiau užsidegtų žalia šviesa. Taip ketinama suvilioti dalį vairuotojų, kad šie nuosavus automobilius paliktų namie.

Šalia žaliosios bangos, viešajam transportui bus įrengta daugiau papildomų kelio juostų. Jomis važiuoti galės autobusai, troleibusai, mikroautobusai, taksi ir lengvieji automobiliai, kuriuose sėdi ne mažiau kaip trys asmenys.

Esą norėdami į darbą nukakti greičiau vilniečiai bus priversti pavežti į tą pačią pusę keliaujantį kaimyną su žmona. Pastarųjų automobilis irgi liks stovėti prie namų.

Vilnius turės kuo pasigirti

Vilniaus meras Juozas Imbrasas patikino, kad tokios modernios kelių valdymo sistemos neturi nė vienas Europos miestas. Panašiomis galėtų pasigirti nebent Londonas ar Berlynas.

Bendra projekto kaina – 103 mln. litų, juos savivaldybė sistemą diegiančiam konsorciumui turės sumokėti per 10 metų. Konsorciumo pagrindinis partneris – kompanija „Siemens“, o jam vadovauja lietuvių bendrovė „Eismas“.

Naujosios eismo reguliavimo sistemos priežiūra per metus atsieis 14 tūkst. litų. Tačiau atsižvelgus į sumažėsiančias degalų, laiko sąnaudas bei avaringumą apskaičiuota, jog sistema per metus sutaupys 19 mln. litų.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius tikino, jog įdiegus modernią šviesoforų valdymo sistemą mieste ne tik sumažės automobilių grūstys, eismo įvykių skaičius, bus taupomas keleivių laikas, bet specialiosios tarnybos galės greičiau pasiekti reikiamą vietą. Be to, sumažės miesto tarša.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių