Quantcast

Privačių vežėjų šauksmas: mus siekiama išstumti

Privatūs sostinės vežėjai įtaria, kad juos norima išguiti iš miesto, o jų teikiamas paslaugas perdavus savivaldybės įmonei nukentės miesto biudžetas ir gyventojai.

Serganti sistema

Vilniaus miesto vežėjų asociacija reikalauja, kad savivaldybė skelbtų konkursus vežėjams parinkti. Asociacijos teigimu, tai leistų taupyti praskolintos savivaldybės lėšas, o savivaldybė, veikdama kaip viešojo administravimo subjektas, tiesiog privalo įvertinti, ar yra kitų ūkio subjektų, galinčių teikti šias viešąsias paslaugas.

p>"Asociacija siekia pagerinti "chroniškai sergančią" sostinės viešojo transporto sistemą. Mokesčių mokėtojai – piliečiai, institucijos, verslo įmonės – savo mokesčiais formuoja valstybės finansinius išteklius. Kadangi piliečiai yra tikrieji valstybės finansinių išteklių ir kitokio turto savininkai, jie turi žinoti, kaip šis turtas valdomas, ar teisėtai leidžiamos valstybės ir savivaldybių lėšos, ar tiksliai tvarkoma jų apskaita", – rašoma asociacijos rašte Vilniaus merui Artūrui Zuokui, savivaldybės tarybos nariui Vidui Urbonavičiui ir dienraščio "Vilniaus diena" redakcijai. Raštą pasirašė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Nori dalyvauti

Vežėjai į miesto valdžią nutarė kreiptis, nes, jų teigimu, pastaruoju metu sostinėje vyksta "karštligiška, ypač skubota, kartais net sveiku protu nesuvokiama viešojo transporto sistemos reforma".

Pasak jų, dėl šios reformos panaikinti tam tikri privačių vežėjų maršrutai, įvykdytas nesėkmingas e. sistemos projektas, panaikinti naktiniai autobusai.

Vežėjai nesutinka su "Vilniaus viešojo transporto" direktoriaus Gintaro Nakučio teiginiais dėl naktinių maršrutų, kad "jeigu būtų keleivių, privatininkai patys prašytųsi, bet jie kažkodėl nesiprašo". "Asociacija kategoriškai nesutinka su išsakyta G.Nakučio pozicija. Esame pasiruošę dalyvauti savivaldybės skelbiamuose konkursuose dėl naktinio keleivių vežimo. Įsipareigojame laimėję konkursus vežti keleivius naujomis ar apynaujėmis transporto priemonėmis ir gerokai pigiau, nei tai daro "Vilniaus viešasis transportas", – vežėjų asociacijos rašte dėstoma, kad savivaldybė neskelbia konkursų vežėjams parinkti ir taip monopolizuoja rinką.

Antrasis etapas pribaigs?

Privatūs vežėjai nerimauja, kad artėja antrasis reformos etapas, kai privatūs vežėjai bus visai išstumti iš centrinės miesto dalies, motyvuojant greitųjų autobusų paleidimu. Asociacija tokį sostinės valdžios užmojį vertina kaip diskriminacinį privačių vežėjų atžvilgiu ir bendrovės "Vilniaus viešasis transportas" protegavimu: "Neaiškus ir nesuprantamas greitųjų maršrutų įvedimo tikslas, nes šią funkciją jau 20 metų sėkmingai vykdo maršrutiniai taksi; pabrėžtina – iš savivaldybės biudžeto neprašydami jokios finansinės paramos."

Vežėjų asociacijos nariai įsitikinę, kad tokio sprendimo tikslas – pašalinus privačius vežėjus įvesti "Vilniaus viešojo transporto" greituosius maršrutus.

"Tuo atveju iš miesto biudžeto būtų mokama apie 6,7 lito už kilometrą. Vieno kilometro savikainą padauginus iš per metus nuvažiuojamų 45 mln. kilometrų, gaunama įspūdinga kompensacijų suma, kurią sumokėti tenka sostinės biudžetui", – aiškinama asociacijos rašte.


Komentarai

Saulius Matulionis

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas

Kad konkursas nebus skelbiamas, žinome oficialiai – gavome savivaldybės atsakymą. Maršrutinius taksi ruošiamasi traukti į bendrą e. bilieto sistemą, palikti tik privežimo iš periferinių rajonų iki tam tikrų taškų funkciją.

Privačių vežėjų miesto centre, bent kol kas, planuose nenumatyta. Kol jie neįtraukti į e. sistemą, panaikinus maršrutus centre kiltų visiškas chaosas, tad tai padaryti nuo Naujųjų metų neįmanoma.

Į Konkurencijos tarybą kreipėmės dar 2010 m. pabaigoje, ji 2011 m. balandį pradėjo tyrimą. Aš kaip tik dabar važiuoju iš Konkurencijos tarybos. Tikrai labai tikimės, kad šiais metais gausime atsakymą. Nežinia, kodėl jie taip ilgai užtruko, matyt, reikia surinkti labai daug medžiagos, kad priimtų teisingą sprendimą.

Vidas Urbonavičius

Miesto savivaldybės tarybos narys

Siųsto rašto dar negavau, bet vežėjų problemas tikrai žinome. Buvome juos pasikvietę į frakciją, mes, kaip politikai, tą tendenciją dar aiškiau matėme. Matėme, kad artėja jų licencijų pabaiga, ir pratęsti jų nelabai kas ruošiasi. Terminas skirtingoms įmonėms yra vis kitas, bet iš esmės kitų metų vasarį licencijos baigiasi jau paskutinėms įmonėms. Savivaldybėje buvo priimta nemažai sprendimų, dėl kurių skambinome pavojaus varpais: savivaldybė proteguos savo įstaigą. Visi populiariausi maršrutai buvo išbraukti iš galimų privačiųjų vežėjų maršrutų ir jiems bus palikta tik privežimo iš tolimų rajonų funkcija.

Fantaziją apie greituosius autobusus galima prilyginti baltiems arkliams, kurie šokinėja po išgertuvių. Tuometis vicemeras Romas Adomavičius sugalvojo šią idėją, bet tam, kad jie pradėtų funkcionuoti, reikia pakeisti infrastruktūrą, išskirti atskiras juostas, tačiau to Vilniaus miestas nei finansiškai, nei organizaciniu atžvilgiu nepajėgus padaryti.

Savivaldybės taryba galėtų priimti šiuos sprendimus ir nesulaukusi Konkurencijos tarybos atsakymo, bet tam reikia daugumos sutikimo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių