- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Cheminio transporto priemonių valymo įpročiai ir dažnumas keičiasi. Seniau šią paslaugą užsakinėdavo tuomet, kai norėdavo parduoti automobilį, arba – priešingai, kai jį nusipirkdavo, tačiau vis dažniau prioritetu išvalyti automobilį tampa ir sveikata.
Viena priežasčių, kodėl automobilio saloną reikėtų valyti dažniau, yra ypač aktuali mėgstantiems užtraukti dūmą automobilyje. Reikia turėti omenyje, kad patalpose, taip pat ir automobiliuose, kur yra rūkoma, tabako dūmai nusėda ant visų paviršių ir į juos įsigeria, dėl ko vėliau vykstant reakcijai su patalpose esančia azoto rūgštimi susidaro pavojingi kancerogenai. Dėl šių priežasčių vien tik išvėdinti patalpą neužtenka.
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų, tyrinėjančių tretinio rūkymo poveikį, teigimu, svarbiausias kenksmingų medžiagų šaltinis, į kurį adsorbuojasi cigarečių dūmai, yra patalpų, taip pat ir automobilio dulkės. Taip pat šios medžiagos susigeria į visus porėtus paviršius. Įdomu tai, kad rūkantys žmonės gali pernešti nuodingas medžiagas vien liesdamiesi prie paviršių rankomis. "International Journal of Hygiene and Environmental Health" skelbto Vokietijoje atlikto tyrimo, apie tradicinių cigarečių ir kaitinamo tabako produktų įtaką automobilyje rūkančiųjų ir jų keleivių sveikatai, duomenimis, didžiausia kenksmingų medžiagų koncentracija rasta rūkant įprastas cigaretes, žymiai mažiau – vartojant kaitinamo tabako produktus, kadangi didžiausias toksiškų medžiagų kiekis fiksuojamas būtent degant tabakui.
Įdomu tai, kad rūkantys žmonės gali pernešti nuodingas medžiagas vien liesdamiesi prie paviršių rankomis.
Automobilyje rūkyti apskritai nepatartina, nes uždaroje aplinkoje kvėpuojama didesniu dūmų kiekiu nei įprastai atviroje erdvėje, kur yra galimybė dūmams prasisklaidyti. Be to, rūkymas automobilyje taip pat sukelia ir jo priežiūros problemų. Pirmiausia, rūkančiųjų automobiliuose akivaizdžiai jaučiamas cigarečių kvapas, kurį pašalinti cheminiu būdu yra gerokai sunkiau nei įprastus kvapus. Antra, rūkymas salone sukelia spalvos pakitimus: dūmai garuoja į viršų ir virš tų vietų, kur buvo rūkoma, lubos ir apdailos būna gelsvesnės, o tai sukelia papildomų iššūkių valant saloną. Trečia, nuo cigarečių dūmų per gana trumpą laiką ant vidinės langų pusės susidaro tarsi plėvelė – stiklas atrodo kaip riebaluotas. Todėl verta turėti omenyje, kad rūkantiesiems automobilio saloną reiks valyti dažniau nei tiems, kurie jame nerūko.
Nėra konkrečių taisyklių, kaip dažnai reikėtų valyti automobilio saloną. Tai priklauso nuo automobilio naudojimo pobūdžio, nuvažiuojamų atstumų, kiek žmonių tuo automobiliu įprastai keliauja, ar yra rūkančiųjų automobilyje. Jei mes vieni eksploatuojame automobilį ir esame gana pedantiški, jį prižiūrime gana dažnai, cheminio salono valymo prireiks tik po dvejų metų ar vėliau.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?5
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...