- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Litro darbinio tūrio „EcoBoost“ geriausiu pasaulyje varikliu išrinktas trečius metus iš eilės.
To dar nėra buvę „International Engine Of The Year“ rinkimuose. Niekada. „Ford“ sukurtas trijų cilindrų mažylis „EcoBoost“ šiemet jau trečią kartą iš eilės išrinktas geriausiu pasaulyje. 82 specializuotų leidinių žurnalistai iš 35 šalių šiandien Štutgarte paskelbė „EcoBoost“ geriausiu varikliu kategorijoje iki 1 litro ir absoliučioje įskaitoje, pažymėdami, kad ši mažytė jėgainė išsiskiria savo galia, taupumu, išbaigtumu ir technologijomis.
„Unikaliu dinaminių savybių, neįtikėtino taupumo, tylaus darbo ir išbaigtumo deriniu „EcoBoost“ „litras“ pakeitė žaidimo taisykles vos pasirodęs rinkoje. Ir nuo to laiko jis tebelieka mažo variklio galios ir taupumo dermės etalonu“, - sakė „Ford“ viceprezidentas Bobas Fascettis.
„EcoBoost 1L“ jau yra gavęs 13 aukščiausios prabos tarptautinių apdovanojimų. Nuo 2012 metų jis gavo 7 „International Engine Of The Year“ apdovanojimus, 2013 metų Paulo Pietscho prizą už technologijų inovacijas Vokietijoje, Didžiosios Britanijos Karališkojo automobilių klubo „Dewar Trophy“ taurę, JAV „Popular Mechanics“ žurnalo apdovanojimą „Proveržio prizas“ ir geriausio trijų cilindrų variklio įvertinimą „Ward‘s 10 Best Engines“ konkurse.
„Šiemet konkurencija buvo itin aštri, tačiau „EcoBoost“ savybės leido išsaugoti sostą. Tai, be abejonės, yra vienas geriausių jėgainės konstravimo pavyzdžių“, - sakė „Engine Technology International“ žurnalo redaktorius ir komisijos vicepirmininkas Deanas Slavnich‘as.
Geriausias pasaulyje variklis šiuo metu montuojamas į dešimtį „Ford“ modelių: „Focus“, „Fiesta“, B-MAX, „EcoSport“, C-MAX, „Grand C-MAX“, „Tourneo Connect“, „Tourneo Courier“, „Transit Connect“ ir „Transit Courier“.
Šis variklis taip pat bus siūlomas ir naujajame „Ford Mondeo“, Europoje debiutuosiančiame šių metų pabaigoje. Tai bus pats mažiausias variklis tokios klasės automobilyje.
Tačiau variklio dydis apgaulingas. Iki šiol rinkoje buvo dvi jo versijos, generuojančios 100 arba 125 arklio galias, tačiau „Ford“ ką tik pristatė galingiausią istorijoje serijinį litro darbinio tūrio variklį specialiai „Fiesta“ versijai „Fiesta Black“ ir „Fiesta Red“. Pastarasis generuoja net 140 AG, tačiau vidutiniškai suvartoja vos 4,4 litro benzino 100 km kelio.
Modeliai su geriausiu pasaulyje varikliu šiuo metu sudaro maždaug 20 proc. dvidešimtyje didžiausių Europos rinkų parduodamų „Ford“ automobilių. Nyderlanduose šis rodiklis siekia net 38 proc.
Tuo tarpu modeliai su šiuo varikliu parduodami net 72 pasaulio valstybėse. JAV taip pat jau galima įsigyti „Fiesta“ su šia jėgaine, o rudenį tokią pat galimybę turės ir „Focus“ pirkėjai.
Litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklį kūrė daugiau nei 200 žmonių komanda Vokietijos tyrimų centruose Achene ir Markeniche bei Dantono centre Didžiojoje Britanijoje. Kūrimo, konstravimo ir bandymų darbai truko daugiau nei 5 milijonus valandų.
Mažytis variklio turbinos velenas veikimo metu sukasi iki 248 000 sūkių per minutę greičiu – jis atlieka daugiau nei 4000 sūkių per sekundę, beveik dukart daugiau nei 2014 metų Formulės 1 variklių turbinos.
Naujos modifikacijos 140 AG variklio turbinos slėgis siekia 1,6 atmosferos. Aukščiausias slėgis cilindro degimo kameroje siekia 124 atmosferas – tai yra tas pats, kas penkias tonas sveriantis Afrikos dramblys, stovintis ant stūmoklio galvutės.
Pats plieninis variklio blokas yra toks kompaktiškas, kad telpa į lėktuvo saloną leidžiamame įsinešti lagamine. Aliuminio lydinio variklio galvutėje integruotas išmetamųjų dujų kolektorius, o variklio darbo stabilumą užtikrina specialios konstrukcijos smagratis, kurio veikimas leido apsieiti be trijų cilindrų varikliams būdingo balansavimo veleno.
Trintis variklyje sumažinta specialia medžiaga padengus stūmoklio galvutės paviršių ir sumontavus mažos trinties stūmoklio žiedus bei alkūninio veleno įvores. Kintamų fazių alyvos siurblys užtikrina optimalų tepimo režimą varikliui veikiant įvairiais režimais.
„Mūsų „litras“ buvo kurtas tam, kad įveikti didžiausią iššūkį mažiausiems varikliams – suderinti galią, veikimo sklandumą ir taupumą. „EcoBoost“ sėkmė slypi inovatyviose technologijose, kurios bene pirmą kartą leido mažam varikliui suteikti dideliam automobiliui būdingų privalumų“, - konstatavo „Ford of Europe“ degalų sistemų padalinio vadovas Andrew Fraseris.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?2
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai22
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...
-
Seimas spręs dėl baudų už taršius automobilius7
Seimas ketvirtadienį balsuos, ar sušvelninti vairuotojų ir savininkų atsakomybę už jų automobilių keliamą taršą keliuose. ...
-
Įvardijo, kokiomis priemonėmis bandys suvaldyti kelių erelius: ne visi vertina teigiamai61
Kelių direkcija kuria planus, kaip suvaldyti greičio viršytojus. Tiesa, galbūt naujų greičio matuoklių ir nestatys, tačiau perėjų ir vadinamųjų „gulinčių policininkų“ bus daugiau. Saugaus eismo ekspertai įsitikinę, kad preven...
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas24
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Stebėtinas aplaidumas: prasitęsti vairuotojo pažymėjimą vėluoja tūkstančiai18
Lietuvoje daugiau kaip 1,5 mln. žmonių turi vairuotojo pažymėjimą, tačiau kasmet šimtai tūkstančių lietuvių vėluoja laiku jį pasikeisti. Taip vairuotojai ne tik rizikuoja gauti baudą, bet ir gali turėti nemalonumų įvykus eismo įvykiui. ...
-
Japonų motociklui – titulas Lietuvoje
Antrą kartą Lietuvoje surengtą konkursą „Metų motociklas“ laimėjo japonų kūrinys – „Honda CRF 1100D4 AfricaTwin“. ...
-
Kelyje prireikė pagalbos? Pirmasis stabtelės estas2
Estijoje – paslaugiausi vairuotojai, o mažiausiai linkusiųjų sustoti ir padėti kitiems – Lietuvoje. ...
-
Taurelės magija vis dar stipresnė už bausmę2
15 proc. vairuotojų Lietuvoje prie vairo yra sėdę neblaivūs, o 8 proc. teigia atsidūrę situacijoje, kai buvo atkalbinėjami nuo vairavimo išgėrus. ...