- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos aviacijos entuziastams ir sportininkams nuo liepos gali nebereikėti registruoti didesnių orlaivių kitose šalyse – tai bus galima daryti ir Lietuvoje. Tai leistų orlaivių savininkams sutaupyti ir pinigų, ir laiko.
Seimas šią savaitę priėmė svarstyti atitinkamas Aviacijos įstatymo pataisas, kurias inicijuoja grupė Seimo narių iš įvairių frakcijų.
Kaip sakė Ekonomikos komiteto narys Andrius Kupčinskas, siekiama suvienodinti konkurencijos sąlygas eksperimentiniams orlaiviams, pavyzdžiui, iki dviejų vietų vienmotoriams dviviečiams lėktuvams, sklandytuvams, sraigtasparniams, kurių masė būtų iki 600 kg.
Tuo metu dabar Lietuvoje leidžiama registruoti orlaivius, kurių svoris kylant negali viršyti 475 kg ir juose dažniausiai telpa vienas žmogus.
„Tai, aišku, apsunkina konkurencines sąlygas aviatoriams (...), mūsų orlaivių turėtojams tenka mokėti didesnes draudimo įmokas“, – teigė jis.
Mūsų orlaivių turėtojams tenka mokėti didesnes draudimo įmokas.
Pasak A. Kupčinsko, įsigyjantieji kiek sunkesnius orlaivius kitose šalyse arba pasigaminę, tarkime, Prienuose, dabar priversti jas registruoti Čekijoje, Slovakijoje ar Vokietijoje ir dėl to patiria išlaidų tvarkant dokumentus, juos verčiant, atliekant technines apžiūras.
Parlamentaro teigimu, registruojant orlaivius Lietuvoje jie skraidytų su lietuviškai numeriais: „Bus orlaivių bazė didesnė mūsų“.
Transporto kompetencijų agentūros (TKA) Civilinės aviacijos departamento direktoriaus Vidmanto Plėtos teigimu, priėmus pataisas, išsiplėstų šiuo metu nacionaliniu lygmeniu reguliuojamai eksperimentinei kategorijai priskiriamų orlaivių klasių skaičius.
„Šis pakeitimas neigiamos įtakos skrydžių saugai neturėtų“, – BNS teigė TKA atstovas.
Lietuvos sklandymo sporto federacijos teigimu, nauji orlaiviai yra tobulesni, saugesni ir turintys šiuolaikišką įrangą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per pandemiją nemokėjote „Sodrai“ už PSD? Jums dar siūloma viena išeitis
Antradienis buvo paskutinė diena savarankiškai dirbantiems atsiskaityti „Sodrai“ už privalomąjį sveikatos draudimą (PSD), jeigu nemokėjo už jį per pandemiją. ...
-
„Auga Group“ grynieji nuostoliai pernai augo daugiau nei 3 kartus iki 18,5 mln. eurų1
Verslininko Kęstučio Juščiaus netiesiogiai kontroliuojama viena didžiausių Baltijos šalyse ekologiško maisto gamybos grupių „Auga Group“ pernai patyrė 18,45 mln. eurų grynųjų nuostolių – 3,4 karto daugiau nei 2...
-
„Novaturas“ dividendų siūlo nemokėti2
Vienas didžiausių Lietuvos kelionių organizatorių „Novaturas“, 2023 metais uždirbęs 1,75 mln. eurų grynojo pelno, už praėjusius metus siūlo dividendų nemokėti. ...
-
Šiaulių bankas nuo ketvirtadienio platins iki 25 mln. eurų obligacijų emisiją1
Šiaulių bankas ketvirtadienį pradeda platinti iki 25 mln. eurų vertės viešą antro lygio subordinuotųjų obligacijų emisiją, antradienį pranešė bankas. ...
-
„Neo Finance“ pajamos pirmą ketvirtį didėjo 46 proc. iki 1,5 mln. eurų
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 1,48 mln. eurų pajamų – 46 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą
„Moody‘s“ pagerino „Luminor“ banko reitingą – banko ilgalaikės privilegijuotos turtu neužtikrintos skolos reitingas padidintas nuo Baa1 iki A3, o ilgalaikių indėlių reitingas – nuo A3 iki A2. ...
-
Vilniaus savivaldybė: Nacionalinio stadiono projektas gali pigti 25 tūkst. eurų13
Atsižvelgus į Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabas, daugiafunkcio komplekso su nacionaliniu stadionu projektas miestui ir valstybei gali pigti 25 tūkst. eurų – iki 157,23 mln. eurų, tačiau būsimas koncesininkas atsisakytų anksčiau s...
-
Prie Prezidentūros – aistros dėl „Rail Baltica“: nereikia tų pinigų, čia yra širdis4
Prie Prezidentūros vyksta protestas dėl „Rail Baltica“ geležinkelio vėžių statybos. Į sostinę atvykę Panevėžio rajono gyventojai piktinasi, kad buldozerių bus nugriautos bent dvi dešimtys gyvenamųjų namų. Gali nukentėti ir ku...
-
Ekspertė apie gyvenimą nuo algos iki algos: verta pažaisti šį „žaidimą“8
Apklausos rodo, kad didžioji dalis Lietuvoje dirbančiųjų gyvena nuo algos iki algos. Mėnesio pabaigoje pinigų atsargos išsenka ir negavus atlyginimo vieną mėnesį, gyvenimas taptų labai sudėtingas. Ar yra teisingas būdas gyventi nuo algos iki...
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos2
Antradienio vidudienį Daukanto aikštėje prie Prezidentūros keliolika vadinamosios „Rail Baltica“ viešojo intereso gynimo grupės aktyvistų susirinko į piketą, taip išreikšdami kritiką šio geležinkelio tran...