Quantcast

Kaip kovojama kavos rinkoje?

Išsinešama kava žmonėms tapo ne tik pomėgiu, bet ir mada. Tuo naudodamiesi vieni verslininkai nesiliauja plėsti savo tinklo ir atidaryti vis naujų kavinių, o naujokai šioje konkurencingoje rinkoje nebijo ieškoti savo vietos ir savo kliento.

Vieni puodelio kavos visada eina į tą pačią kavinę, kiti mėgsta išbandyti vis naujas vietas, o tokių vietų, kur galima nusipirkti ir išsinešti kavos, ne tik sostinėje, bet ir kituose miestuose atsiranda vis daugiau.

Verslininkai sako, kad žengiant į jau konkurencingą rinką, kur yra aiškūs žaidėjai, svarbu išsiskirti, o vietos naujokams dar yra.

„Mes stengiamės formuoti savo klientus, iš nieko nenorime nieko vilioti. Norime, kad žmonės patys atsirinktų ir patys įvertintų mūsų nuoširdų darbą ir skanų produktą. Turime suformavę savo veidą ir mus klientai jau atpažįsta, atranda bendroje rinkoje“, – sako „Delano“ Rinkodaros skyriaus vadovė Ieva Vaičiūnaitė.

Išsinešamos kavos rinkos Lietuvoje pradininkai teigia, kad naujų kavinių bus tik daugiau, kovoti reikės ne tik dėl kavos kokybės, bet ir dėl aiškios vizijos, patrauklios koncepcijos. Kartu pripažįstama, kad šioje kovoje sunku pasiūlyti kažką naujo – reikia atsižvelgti, kaip greitai tai nukopijuos konkurentai, mažų skirtumų klientai nepastebi, todėl svarbu rasti strategiškai patogią vietą.

„Mes savo metu Lietuvoje pakankamai sukrėtėme kavos rinką ir tik dabar matome tokius brandžius vaisius: jau artėjame prie to, kas pasauly yra įprasta – kavinių yra labai daug, jos yra ne ant kiekvieno kampo, bet visose strategiškai svarbiose vietose mieste“, – aiškina „Coffee Inn“ komunikacijos vadovas Nidas Kiuberis.

„Jei galima nusipirkti kavos kelių šimtų metrų nuotoliu, tai kas tada laimės? Jeigu jūs įsteigsite tik vienintelę kavinę, o konkuruojate prieš tinklus, kurie gali finansuoti darbą nuostolingoje vietoje kurį laiką tam, kad išstumtų konkurentus, tai tokioje vietoje mažas žaidėjas neturi jokios vilties“, – tvirtina ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto strategijos lektorius Benas Adomavičius.

Franšizių ekspertai teigia pastebėję, kad lietuviai norėtų matyti pasaulinių kavos prekės ženklų šalyje, tačiau nebūtinai jie pasiūlys geresnės kavos. Kartu abejojama, ar už vardą lietuviai mokės pora litų daugiau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių