Quantcast

Kelionė iš Bratislavos į Budapeštą gali sutrumpėti 40 minučių

Pasak analitikų, skaičiai liudija čekų ilgalaikį nenorą dėl darbo keisti gyvenamosios vietos, tačiau užvis labiau tai pradeda atspindėti struktūrinę darbo rinkos ydą – nepakankamą konkrečių profesijų parengimą profesinėse ir aukštosiose mokyklose.

Labiausiai į pramonę ir eksportą orientuotoje Čekijoje stinga techninių profesijų darbo jėgos. Šis stygius sudaro per 40 proc. visų egzistuojančių laisvų darbo vietų. Didžiausia paklausa – autobusų ir krovininių automobilių vairuotojų.  Ji sudaro 5 proc. ieškomų darbuotojų.

Po vairuotojų – technikai, sandėlininkai, pagalbiniai darbininkai, staklių operatoriai, montuotojai, šaltkalviai. Čekijos pramonės ir susisiekimo sąjunga paskelbė darbo jėgos paieškas užsienyje, tradiciškai – Ukrainoje, garantuodama lengvatines ir pagreitintas įdarbinimo sąlygas ir tikėdamasi užlopyti spragą rinkoje. Iniciatyvos kritikai būgštauja, kad darbo jėga iš skurdesnių Rytų valstybių ilgainiui lems algų stagnaciją, o tai pakenks ūkio augimui.

Minimalia alga slovakai pralenks čekus

Padidinti minimalią algą nuo kitų metų nusprendė centro kairės Slovakijos vyriausybė. Alga sieks 435 eurus ir pirmą kartą nuo Čekoslovakijos Federacijos išsiskyrimo 1993 m. pralenks minimalią algą Čekijoje, kuri kitąmet bus beveik 20 eurų mažesnė ir sieks 407 eurus.

Dalis apžvalgininkų pabrėžia, kad tai neatspindi realios ūkio padėties. Veikiau, anot jų, šis Slovakijos premjero Roberto Fico žingsnis esąs politinis gestas ir tam tikru mastu pastanga susigrąžinti bent dalį Čekijoje uždarbiaujančių slovakų.

„Škoda“ gamina naują automobilio modelį

Sparčiausiai pasaulyje auganti automobilių pramonės šaka – vadinamieji SUV automobiliai – susilaukė ir čekiško prieaugio. Tarptautiniu mastu pristatytas sportiškai-darbinis sukryžmintas modelis „Škoda Kodiaq“.

Modelio gamyba pradėta vienoje iš Čekijos gamyklų Kvasiny mieste, po kurios stogu surenkami du kiti „Škodos“ modeliai – „Superb“ bei „Yeti“, o taip pat ispaniško „Seat“ SUV modelis „Ateca“.

„Kodiaq“ į rinką ateina po milijardinės apimties gamyklos plėtros ir 2 tūkst. naujų darbuotojų samdymo – iš viso 8 tūkst. jų ten dirbs trimis pamainomis.

„Škodos“ gamyklos dirba Čekijoje, Kinijoje, Rusijoje, Indijoje, Slovakijoje, Ukrainoje, Kazachstane ir samdo dešimtis tūkstančių žmonių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių