- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
-
Viešasis sektorius susirūpinęs: kur dingsta transporto specialistai?
Susisiekimo sektorius yra 3 pagal dydį Lietuvos ekonomikos sektorius, jame sukuriama 11,5 proc. Lietuvos BVP, dirba daugiau nei 113 000 darbuotojų, veiklą vykdo daugiau nei 7 500 įmonių.
Pasak LR susisiekimo ministro Roko Masiulio, 2017 m. Lietuvos transporto sektoriui buvo rekordiniai. „Transporto paslaugų eksportas augo 26 proc., sektoriaus pajamos padidėjo 19 proc., o jame sukuriama bendroji pridėtinė vertė padidėjo 12 proc. Dėl palankios geografinės padėties Lietuvai lemta būti centru, transporto sektorius privalo vaidinti svarbią rolę. Norėčiau dalyvauti jaunuolių pritraukime į studijų programas, nes tikiu, kad tų žmonių darbas bus svarbus ir valstybei atneš išskirtinės naudos“, – akcentavo ministras, dalyvaudamas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Aplinkos inžinerijos fakulteto Kelių katedros organizuotame susitikime-diskusijoje.
VGTU susirinkę universiteto, kolegijų, Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos bei AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai diskutavo, kokių bendrų priemonių reikėtų imtis, kad vis augantis transporto sektorius būtų užpildytas specialistais, mat didžioji dalis susitikimo dalyvių išreiškė nuogąstavimus apie itin didelį jų trūkumą ir teigė dabar pat galintys priimti keliasdešimt aukštos kvalifikacijos darbuotojų. Kur dingsta universitetų ir kolegijų rengiami specialistai, kad viešajame sektoriuje jų nuolat trūksta?
Viena iš diskusijos metu išryškėjusių problemų – specialistų paklausa privačiajame sektoriuje. Inžinerinį išsilavinimą turintys, imlūs, iniciatyvūs, kalbas mokantys ir technologijas išmanantys bei jomis dirbti gebantys specialistai yra greitai išgraibstomi rinkoje, darbdaviai patys konkuruoja dėl Lietuvos aukštųjų mokyklų parengiamų specialistų ir ne tik šalies, bet ir tarptautiniu mastu.
Tą patvirtino specialistų ruošimą VGTU pristatęs Aplinkos inžinerijos fakulteto dekanas prof. dr. Donatas Čygas. „MOSTA atlikto specialistų karjeros galimybių vertinimo duomenimis, VGTU bakalauro studentai į darbo rinką įsilieja ir pagal specialybę dirbti pradeda dar studijų metu, per 12–15 mėnesių jų vidutinės mėnesio pajamos pasiekia ir viršija Lietuvos vidurkį. Antros pakopos – magistro – studentų ir absolventų atlyginimai ženkliai viršija Lietuvos vidurkį ir kreivė yra dar sparčiau auganti į viršų. Visi mūsų magistrantai yra dirbantys, tad kai į mus kreipiasi įmonių atstovai ieškodami sau darbuotojų, mes jau nebeturime jiems ko pasiūlyti“, – akcentavo D. Čygas.
Diskusijos moderatorius VGTU Kelių katedros vedėjas doc. dr. Virgaudas Puodžiukas išryškino ir kitą problemą – mažą transporto srities profesijų populiarumą bei moksleivių supažindinimo ne tik su studijomis, bet su srities perspektyvomis ir karjeros galimybėmis trūkumą. Susitikime dalyvavę transporto sektoriaus atstovai pasakojo apie įmonėse vykdomas talentų programas, apie galimybes ir darbdavių skatinimą studijuoti dirbant, tačiau dažnai ši informacija nepasiekia ar nėra aiškiai pateikiama studijas ir karjerą besiruošiantiems rinktis moksleiviams. Diskusijos dalyviai sutarė sutelkti jėgas tobulinant ir šią sritį.
Įvertinę specialistų trūkumą ir siekiant patenkinti šiuolaikinių kelių, geležinkelių bei miestų inžinerijos specialistų poreikį Lietuvoje, Susisiekimo ministerijos, VGTU, Lietuvos automobilių kelių direkcijos bei AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai pasirašė „Ketinimų bendradarbiauti įgyvendinant studijas protokolą“ ir ketina sutelkti jėgas rengiant, tobulinant ir įgyvendinant studijų programas, planuojant studentų praktikas, užduotis ir baigiamųjų darbų temas, skatinant moksleivius pasirinkti kelių, geležinkelių ir miestų inžinieriaus profesiją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dešimtąjį Paveldotvarkos programos sezoną Kaunas pradeda rekordiniais skaičiais2
Beveik 2 milijonai eurų ir 62 pastatai, kurių savininkai sieks atnaujinti jiems priklausantį turtą su miesto prisidėjimu. Tokie Paveldotvarkos programos skaičiai nusako šiemet suplanuotų darbų apimtis. Kauno miesto savivaldybei dalinai finansuoj...
-
URM pareiškė protestą Minskui dėl pranešimų apie dronų ataką iš Lietuvos3
Užsienio reikalų ministerija (URM) penktadienį pareiškė protestą Baltarusijai dėl šios šalies institucijų pranešimų apie dronų ataką iš Lietuvos. ...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
V. Rupšys palaiko siūlymą vietoje ratinių kovos mašinų įsigyti vikšrines3
Lietuvos kariuomenės vadas Valdemaras Rupšys sako palaikantis krašto apsaugos ministro siūlymą persvarstyti antrąjį pėstininkų kovos mašinų „Boxer“ įsigijimo etapą ir galvoti apie vikšrinių kovos mašin...
-
D. Stankevičius: sergančiųjų patiriamos stigmos formuoja žmogaus baimę būti žmogumi1
Visuomenėje, kurioje siekiama įtraukties ir supratimo, išlieka didelis iššūkis: stigmos, susijusios su ligomis tampa šešėliu sergančiųjų bendruomenėms. ...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?12
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Apsišarvuokite kantrybe: paaiškino, kaip vyks eismas Vilniaus oro uoste1
Vilniaus oro uoste vyksta pokyčių – uždaromas išvykimo kelias, kuriuo buvo galima patogiai automobiliu pakilti iki pat išvykimo salės. Statant naują terminalą ir rekonstruojant visas prieigas, keičiasi eismas, tad keliautojams siūlo...
-
Ir džiaugsme, ir varge: Lietuvos merai galės tuokti poras?3
Vilniaus rajono meras Robert Duchnevič siūlo leisti merams tuokti jaunavedžius. Anot politiko, toks santuokos sudarymas taptų „žymiai patrauklesnis“, ypač dvejojančioms poroms, taip pat padidintų savivaldybių biudžetą ir net paskatintų ...
-
Seimo nariams įteikta peticija dėl plynų kirtimų ribojimo: dabartinė miškų situacija šokiruoja6
Penktadienį prie Seimo apie pusšimtis žmonių susirinko įteikti peticijos Seimo ir Aplinkos apsaugos komiteto nariams. Peticija, kurią pasirašė 17 tūkst. gyventojų, reikalaujama uždrausti ar riboti plynus kirtimus, ypač saugomose teritor...
-
Prezidentas apie galimybes Lenkijoje dislokuoti branduolinį ginklą: tai atgrasymo sistemos elementas20
Lenkijai pareiškus, jog ši yra pasirengusi šalyje dislokuoti NATO branduolinius ginklus, Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog toks Aljanso sprendimas prisidėtų prie atgrasymo ir atlieptų Europos saugumo lūkesčius. ...