- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vidaus vandenyse pasigendama tvarkos, liberalesnio požiūrio, skatinimo įsigyti naujus laivus.
Atsiras naujovių
Šiomis dienomis Seime svarstytos Vidaus vandens transporto kodekso 13 straipsnių pataisos. Jos iš esmės susijusios su ES Parlamento ir Tarybos priimtomis direktyvomis.
Skatinant vidaus vandens laivybos plėtojimą, lengvinamos sąlygos pramoginei laivybai. Įvedama privati laivų techninių apžiūrų sistema. Ją vykdys akredituotos įstaigos, panašiai kaip yra automobilių transporte.
Taip pat nustatyta, kad vidaus vandenyse ne komercijai naudojamiems pramoginiams ir asmeniniams laivams iki tam tikro dydžio techninė apžiūra nebus privaloma. Taip pat nebus privaloma registruoti iki 25 arklio galių pakabinamus variklius.
Šias ir kitas laivybos nuostatas, kurios susijusios su keleivių pervežimu laivais, vidaus vandens avarijų tyrimu, kvalifikacijos tvirtinimu, akreditacija, siekiama įtvirtinti iki 2022 m. sausio 17 d. To reikalauja ES teisė.
Problemos dėl elektrinių laivų
Seime svarstant Vidaus vandens transporto kodekso pataisas paaiškėjo, kad yra nemažai kitų su vidaus laivyba susijusių problemų, kurios keliamos, bet nesvarstomos, nes ES teisė to nereikalauja.
Viena iš rimtų problemų tampa vandens transporto priemonių su elektros varikliais naudojimas vidaus vandenyse. Elektros varikliais varomoms transporto priemonėms iki šiol yra labai mažai ribojimų, įskaitant ir greičio. Taip yra todėl, kad laivų su elektros varikliais Lietuvoje yra itin mažai, todėl tarsi ir nebuvo jokios problemos.
Pastebima, kad tokių laivų daugėja.
"Vidaus vandens transporto kodeksas turės būti aktualizuotas. Planuojame sistemiškai peržiūrėti visą Vidaus transporto kodeksą, nes yra labai daug nutarimų ir įsakymų, ministro tvirtinamų teisės aktų, kuriuos reikėtų aktualizuoti", – dėstė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Misija: dalis žmonių vidaus vandenyse pasigenda laivybos kontrolierių.
Apeina įstatymus
Susisiekimo ministerija priekaištų sulaukia ir dėl vidaus vandens kelių ženklinimo, laivybos kontrolės. Bet kokie konkretūs nepaženklinti ruožai turėtų būti analizuojami kartu su už tai atsakinga Vidaus vandens kelių direkcija. Už laivų eismo kontrolę Vidaus vandenyse atsakinga Lietuvos transporto saugos administracija.
Biurokratija Lietuvoje yra labiau suvešėjusi nei kaimyninėse šalyse.
Dar didesnė problema Lietuvoje – laivų įregistravimas. Biurokratija mūsų šalyje yra labiau suvešėjusi nei kaimyninėse šalyse. Nemaža dalis Lietuvos verslų pramoginius laivus registruoja ne Lietuvoje, o Latvijoje.
Dažniausiai tai būna iš trečiųjų šalių atsivežti senesni laivai su ne visai tvarkingais dokumentais ar netgi be jų. Tie laivai restauruojami ir Lietuvoje neregistruojami. Registruoti juos Latvijoje nekyla problemų. Kodėl toje pačioje ES erdvėje skirtingose šalyse yra tokia skirtinga tvarka?
Susisiekimo viceministrė L.Maskaliovienė pasakojo, kad diskusijos dėl senų laivų vyksta seniai. Ji tikino, kad nebeturėtų kilti problemų įregistruoti laivus, kad ir senus, jei jie prieš tai buvo registruoti ar eksploatuoti kokioje nors kitoje ES šalyje.
Sudėtingesnis klausimas esąs dėl laivų, atvežtų iš trečiųjų šalių. Ir ateityje Lietuvoje juos įregistruoti bus keblu. Bet jei tokį laivą pavyksta įregistruoti Latvijoje, po kurio laiko jis jau gali būti lengvai registruojamas ir Lietuvoje. Todėl lietuviai greitai prisitaikė ir naudojasi skirtinga Lietuvos ir Latvijos tvarka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„European Energy“ žaliojo kuro gamyklos Kretingos rajone nestatys, tęsia vietos paieškas1
Kretingos valdžiai nepritarus Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą, bendrovė sustabdė poveikio aplinkai vertinimą (PAV) Darbėnų seniūnijoje esančiame Auksūdžio ka...
-
Klaipėdoje startuos Paryžiaus Komunos gatvės atnaujinimas2
Savivaldybė pasirašė sutartį dėl Paryžiaus Komunos gatvės atnaujinimo, tad artėjant vasarai čia jau startuos kapitalinio remonto darbai. ...
-
Už parkavimą pajūryje teks mokėti2
Nuo gegužės 1-osios, trečiadienio, klaipėdiečiams ir miesto svečiams, automobiliais atvažiavusiems į pajūrį, teks susimokėti už jų stovėjimą. Prie paplūdimių įrengti parkomatai jau ims veikti visam vasaros sezonui. ...
-
Klaipėda ieško naujų Kultūros magistrų
Klaipėdos Kultūros skyrius pakvietė uostamiesčio kultūros organizacijas ir fizinius asmenis siūlyti pretendentus Klaipėdos kultūros magistro vardui gauti. ...
-
Klaipėdiečiai gali butus šildytis ir toliau4
Vakar Klaipėdoje oficialiai baigtas šildymo sezonas. Atsižvelgus į vyraujančias palankias orų prognozes, šildymą nuspręsta išjungti. Tačiau gyventojai, dar nenorintys šildymo nutraukti, gali raštu kreiptis į š...
-
Šaulių sąjungos gretos plečiasi5
Per dvejus metus Lietuvos šaulių sąjungos Vakarų (jūros) šaulių 3-iosios rinktinės gretas papildė beveik 700 šaulių. Trečius metus besitęsianti Rusijos invazija galėjo lemti didesnį tautiečių norą pasiruošti valstyb...
-
Ar paukščiai pranašauja badą?1
Ne vienas savaitgalį sode dirbęs daržininkas rado išmėtytų ant žemės paukščių kiaušinių. Žmonės kėlė įvairias versijas – esą kiaušiniai sušalo šaltomis naktimis, todėl sparnuočiai ir išm...
-
Prezidentas lankysis Klaipėdos rajone, kalbėsis apie jaunimo priklausomybių mažinimą16
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį lankysis Klaipėdos rajone, susitiks su savivaldybės atstovais, moksleiviais, vietos gyventojais. ...
-
Individualūs maisto atliekų rūšiavimo konteineriai paliekami klaipėdiečių kiemuose6
Nuo šio pirmadienio Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centras (KRATC) Klaipėdos individualių namų savininkams tiesiai į jų kiemus atveža ir palieka rudos spalvos konteinerius, skirtus maisto atliekų rūšiavimui. Klaipėdiečiai kviečia...
-
Netektis Respublikinėje Klaipėdos ligoninėje: netikėtai mirė jauna slaugytoja17
Respublikinė Klaipėdos ligoninė pranešė apie netikėtą jaunos operacinės slaugytojos Žanos Monstavičienės mirtį. ...