- Arūnas Dambrauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Potyris: statinį apžiūrėję įvairių sričių specialistai pajuto, kad perdanga linguoja.
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
-
Šilainių estakada – nesaugi: rekonstruoti ar remontuoti?
Rekonstruoti negalima remontuoti. Kur padėti kablelį, nesutaria estakados remonto užsakovai ir remontininkai. Tilto būklę vertinusios komisijos nariai pajuto – perdangos linguoja.
Sustabdė darbus
Prieš kelias savaites „Kauno diena“ informavo apie Šilainiuose esančią estakadą remontuoti pradėjusios bendrovės sprendimą stabdyti darbus ir reikalauti, kad statinys būtų ne remontuojamas, bet iš esmės rekonstruojamas.
Sprendimas priimtas, kai, nuo atramų nuvalius tinko sluoksnį, buvo aptikta sulūžusių sijų. Be to, paaiškėjo, kad betonas dėl druskos poveikio yra ištrupėjęs ir praradęs sukibimą su armatūra, o armatūra – surūdijusi.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Kilus abejonių dėl statinio saugumo, bendrovė „Autokausta“ savo iniciatyva nusprendė kreiptis į ekspertus. Šie savo išvadose patvirtino, kad susidėvėjusį statinį reikia ne remontuoti, bet rekonstruoti.
Tikino, kad nesaugu
Tilto būkle susirūpino Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisija. Jos pirmininkas Justinas Urbonavičius surengė komiteto narių, tilto remonto užsakovų ir rangovų pasitarimą. Diskusijos vyko estakados teritorijoje.
„Norime pasižiūrėti, kokia tilto būklė. Galbūt bandysime teikti komisijos rekomendacijas“, – vylėsi J. Urbonavičius.
Tilto atnaujinimo darbams vadovaujantis bendrovės „Autokausta“ atstovas Justinas Jasiulevičius atkreipė dėmesį, kad statinys buvo suprojektuotas 1987 m., o pastatytas 1993 m.
„Tais laikais eismo intensyvumas buvo penkis šešis kartus mažesnis. Tada prie vieno daugiabučio stovėjo vienas du automobiliai, o dabar jie kiemuose nebetelpa. Eismo intensyvumas ir toliau didės. Pagal tuomečius rusiškus standartus ir eismo intensyvumo lygį pastatyta estakada nė vienu parametru neatitinka statinių saugumui keliamų dabartinių europietiškų standartų. Mūsų tikslas yra užsakovui – Automobilių kelių direkcijai (LAKD) – parodyti karčią tiesą. Remontuodami pagal dabartinius projektinius reikalavimus, kuriuose, mūsų įsitikinimu, nepakankamai atsižvelgta į tilto susidėvėjimą, jam tenkančias apkrovas, bijotume prisiimti atsakomybę“, – pabrėžė J. Jasiulevičius.
Tendencija: estakados apkrovos nuolat didėja. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Parodė pažeistas vietas
J. Jasiulevičius parodė labiausiai pažeistas estakados vietas ir papasakojo apie galimus padarinius, jei statinys būtų ne rekonstruojamas, o tik remontuojamas.
„Stovėdami šioje vietoje jaučiate, kad perdanga linguoja. Lingavimas yra maždaug 2 cm amplitudės. Sijos turi būti išgaubtos į viršų, bet dabar jos išsigaubusios į apačią. Taip yra dėl apkrovos ir vadinamojo armatūros nuovargio. Yra lūžusių sijų. Klausimas – kaip ateityje tos sijos laikys“, – atkreipė dėmesį specialistas.
Anot J. Jasiulevičiaus, laikydamasi požiūrio, kad tiltą reikia ne rekonstruoti, bet tik remontuoti, LAKD nenori pripažinti realybės.
Mes rodome ir sakome – statinys neatitinka techninių reglamentų, armatūra suplonėjusi, dvi sijos lūžusios.
„Mes rodome ir sakome – statinys neatitinka techninių reglamentų, armatūra suplonėjusi, dvi sijos lūžusios. Ateityje bus gal keturios penkios lūžusios, nes kai jau yra lūžusių sijų, apkrovos didėja kitose vietose“, – perspėjo J. Jasiulevičius.
Tilto apžiūros metu buvo atkreiptas dėmesys ir į susidėvėjusią armatūrą.
„Kai atidengėme tinklo sluoksnį, pamatėme, kad armatūra kritiškai pažeista. Jos skersmuo turi būti 32 cm, tačiau suplonėjimas yra 28 cm ir daugiau – tai nebeatitinka jokių normų. Be to, armatūra – sovietinių laikų. Joje yra šiek tiek daugiau anglies, todėl ji yra trapesnė. Magistralė labai gausiai barstoma druska, o ji veikia ne tik armatūrą, bet ir betoną“, – sakė specialistas ir pabrėžė, kad estakados būklę galima apibūdinti kaip avarinę.
Įžvelgė gąsdinimą
Apžiūrint statinį dalyvavęs LAKD generalinio direktoriaus patarėjas (buvęs šios įstaigos vadovas) Remigijus Lipkevičius replikavo, kad „Autokaustos“ išvados gali būti skubotos.
„Jūs neskubėkite vertinti dėl avarinės būklės, tai yra jūsų nuomonė, gąsdinate žmones“, – sakė R. Lipkevičius.
„Čia ne nuomonė, bet tikslūs techniniai duomenys“, – patikslino J. Jasiulevičius.
Potyris: statinį apžiūrėję įvairių sričių specialistai pajuto, kad perdanga linguoja. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)
Perspėjo dėl standartų
Estakada vidutiniškai per parą važiuoja apie 30 tūkst. automobilių, po estakada esančiu A1 keliu per parą vidutiniškai – apie 27 tūkst.
„Estakados projektinės apkrovos yra žymiai mažesnės, nei numato ES normatyviniai dokumentai.
Projektinės apkrovos numatytos pagal Sovietų Sąjungos normatyvinį dokumentą SNiP 2.05.03-84. Šiemet sugriuvę tiltai Kėdainiuose ir Kaune taip pat buvo suprojektuoti pagal Sovietų Sąjungos normatyvinį dokumentą SNiP 2.05.03-84.“, – akcentuojama bendrovės „Autokausta“ pranešime.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dalis kauniečių liko be elektros
Dalis kauniečių priversti laukti, kada Energijos skirstymo operatorius (ESO) pašalins gedimus ir bus atnaujintas elektros tiekimas. ...
-
„Via Lietuva“: pradedami tvarkyti trys blogos būklės tiltai Kauno, Rokiškio ir Joniškio rajonuose1
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ toliau tęsia valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų ir viadukų tvarkymo darbus. Artimiausiu metu bus pradėti tiltų per Bytvaną (Kauno raj.), Vyžuoną (Rokiškio raj.) ir Voverkį (Joni&sc...
-
Santakos parkas šiandien tapo saugiausiu šalyje: Gegužės 1-oji čia paminėta originaliai2
„Sveiki atvykę į šiuo metu saugiausią parką šalyje!“ – toks buvo pirmas šiandien Santakos parke vykusių žaidynių „Palaikau pulsą“ atidarymo sakinys. Ir Gegužės 1-oji joms buvo pasirinkta neatsitiktin...
-
Santakos parke Kaune pirmąkart rengiamos įstaigų, įmonių pirmosios pagalbos varžybos5
Santakos parke Kaune trečiadienį pirmąkart rengiamos Lietuvos įstaigų ir įmonių pirmosios pagalbos varžybos „Palaikau pulsą“. ...
-
Didelė netektis statybų sektoriuje: mirė ilgametis „YIT Lietuva“ vadovas A. Butkus12
Antradienį bendrovė „YIT Lietuva“ pranešė, kad neteko ilgamečio įmonės vadovo Antano Butkaus. Žmogaus, palikusio didelį pėdsaką statybų pasaulyje. ...
-
Gyvensenos medicinos specialistės: geriausia investicija į sveikatą – judėjimas7
Kauno miesto poliklinikoje pacientus konsultuoja gyvensenos medicinos specialistės. Jos pataria, kaip pradėti gyventi sveikiau, numesti svorio, sumažinti blogojo cholesterolio kiekį kraujyje ir padeda siekti užsibrėžtų tikslų. Kalbintos specialistės ...
-
50-tasis Lietuvos etnografijos muziejaus sezonas: Mažosios Lietuvos ekspozicija ir ūkio gyvūnai1
Jau nuo šio trečiadienio – gegužės 1 d. – Lietuvos etnografijos muziejus pradeda 50-ąjį sezoną, kurio metu duris atveria vidaus ekspozicijos, pristatomos naujos parodos ir ilgėja darbo laikas. Įsibėgėjęs pavasaris žada nepaprasta...
-
Emocinės gerovės konsultantų paslaugos lieka Kauno rajone6
Kauno rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kartu su Kauno rajono savivaldybės administracija baigia įgyvendinti projektą „Gerovės konsultantų paslaugų prieinamumo gerinimas Kauno rajono savivaldybėje“. Projekto tikslas buvo Kaun...
-
Svarbi informacija rinkėjams: Kauno savivaldybės pastate balsuoti iš anksto nebus galima4
Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) skelbia balsavimo vietų sąrašą ir laiką, kada rinkėjai galės atvykti balsuoti prezidento rinkimuose ir referendume dėl pilietybės išsaugojimo. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...