Geležinkelio projektas „Rail Baltica“ per Europos Sąjungos valstybių narių derybas su Europos Parlamentu išsaugojo galimybę gauti išskirtinį 1,6 mlrd. eurų finansavimą, penktadienį pranešė Lietuvos ambasadorius.
Ilgiausio šalyje geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas. Taip nusprendė europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“.
Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda su Latvijos ir Estijos premjerais paragino Europos Sąjungos (ES) Tarybai pirmininkaujančios Portugalijos premjerą derybose su Europos Parlamentu ginti geležinkelių projekto „Rail Baltica“ finansavimą naujame biudžete.
Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo antrą konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos rangovas.
Visuomenės nuomonės tyrimas rodo, kad net 60 proc. Lietuvos gyventojų yra susipažinę su projektu „Rail Baltica“ ir net 50 proc. mano, kad baigus tiesti europinio standarto geležinkelį turės iš jo asmeninės naudos. „LTG Infra“ užsakymu atliktu tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti gyventojų nuomonę dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo ir reikalingumo Lietuvai. Pernai šio strateginio geležinkelio projekto žinomumas siekė 56 proc., o 2018-aisiais – 58 proc.
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruože Kaunas-Palemonas baigti pagrindiniai projekto darbai, o Kauno intermodalinis terminalas (KIT) tiesiogiai sujungtas su Europos geležinkelių tinklu, pranešė valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“.
Šiuo metu geležinkelio maršrutas tarp Vilniaus ir Kauno yra populiariausias Lietuvoje, kuriuo pervežamas beveik 1 mln. keleivių. Užbaigus įgyvendinti projektą „Rail Baltica“ kelionė tarp didmiesčių sutrumpės dvigubai, tad tai bus greičiausias susisiekimo būdas šių miestų gyventojams ir jų svečiams. Tiksli būsimos kelionės trukmė paaiškės kitais metais, pasirinkus vieną iš keturių svarstomų „Rail Baltica“ geležinkelio Kaunas–Vilnius alternatyvų.
Apie galimybę europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ Lietuvai statyti savarankiškai, be Estijos ir Latvijos, prabilęs susisiekimo ministras pareiškė, kad bendras projekto valdymo modelis jau kelia grėsmę jo tęstinumui.
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos vyks archeologiniai tyrimai. „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros“ įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis sako, jog daugelyje šio ruožo vietų iki šiol nebuvo jokios infrastruktūros, nevyko žemės darbai.
Prezidento vyriausiasis patarėjas Jaroslavas Neverovičius sako, kad Lietuva yra pasirengusi geležinkelio projektą „Rail Baltica“ įgyvendinti iki 2026 metų, tačiau dar reikia sulaukti garantijų iš Estijos ir Latvijos, kad jie taip pat spės tai padaryti.