Quantcast

Festivalio „Gaida“ finišas: perkusininkų grupės „Giunter Percussion“ ir „Perpetuum Ritmico“

Artėja Tarptautinio aktualios muzikos festivalio „Gaida“ finišas. Lapkričio 4 dieną renginių erdvėje „Kablys+Kultūra“ rengiamas mušamųjų koncertas, kuriame jėgas suvienys dvi perkusininkų grupės iš Lietuvos ir Latvijos – „Giunter Percussion“ ir „Perpetuum Ritmico“.

Festivalį „Gaida“ šiemet ženklina šūkis „DOUBLE“ – tai 2022 metus reflektuojanti ir „dvigubais“ elementais prisodrinta programa, kurioje gausu dvigubų koncertų, išskirtinių atlikėjų duetų ir kitų „dvigubą“ temą išreiškiančių programos aspektų.

„Giunter Percussion“ ir „Perpetuum Ritmico“ koncertas pasiūlys dvigubą mušamųjų instrumentų jėgą. Šio koncerto sceną užpildys gausybė įvairiausių perkusinių instrumentų, kurie prabils šiuolaikinės muzikos žvaigždės Iannio Xenakio kūrinių kalba. Taip festivalis „Gaida“ pažymės XX a. muzikos vizionieriaus, kompozitoriaus ir architekto 100 metų jubiliejų.

„Giunter Percussion“ yra Lietuvos mušamųjų grupė. Ansamblį 1995 metais įkūrė perkusijos meistras Pavel Giunter. Lietuvoje tai buvo pirmasis tokio pobūdžio perkusininkų ansamblis (anuomet jis vadinosi „Vilniaus mušamieji“). Grupė dažnai pasirodo festivaliuose Voketijoje, Italijoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Latvijoje, Danijoje. Nemažą repertuaro dalį sudaro specialiai šiam ansambliui parašyti kūriniai. „Giunter Percussion“ yra koncertavę su daugeliu klasikinės ir džiazo muzikos atlikėjų.

Šį kartą „Giunter Percussion“ vienija jėgas su Latvijos perkusininkų grupe „Perpetuum Ritmico“. Įkurta 2014 metais grupė greitai pelnė pripažinimą. Ansamblio nariai Guntars Freibergs, Mikus Bāliņš ir Edvards Paulis Muzikants yra žinomi atlikėjai, kurių interpretacinis braižas buvo formuojamas tiek Latvijoje, tiek užsienyje. „Perpetuum Ritmico“ apibūdinamas kaip veržlus, charizmatiškas, meistriškas ir kūrybiškas ansamblis. Jų repertuaras apima plačią stilių ir naudojamų instrumentų paletę, o atliekama muzika – nuo folkloro iki šiuolaikinės kūrybos.

„Giunter Percussion“ ir „Perpetuum Ritmico“ koncerte nuskambės I. Xenakio kūriniai, tapę XX a. klasika. Tai – „Rebounds A ir B“ (1987–1989), „Okho“ (1989) ir „Pléïades“ (1978). Pastarasis kūrinys yra sukurtas originaliems, specialiai pagamintiems ir retiems perkusiniams instrumentams, kurių skambesys iškart įtraukia klausytojus į šio stambaus (virš 40 min.) ir gaivališko kūrinio eigą. I. Xenakio „Pléïades“ šiame koncerte Lietuvoje nuskambės pirmą kartą.

I. Xenakis (1922–2001) buvo vienas iš muzikinio avangardo lyderių, eksperimentavęs su kompozicinėmis technikomis, kurios tapo neatsiejama šiuolaikinės muzikos žodyno dalimi. Pirmiausia I. Xenakis įgijo statybos inžinieriaus išsilavinimą. 1947 metais, trejus metus praleidęs kovodamas prieš nacių okupaciją, iš Graikijos pabėgo į Prancūziją ir ten apsigyveno. Kaip architektas I. Xenakis bendradarbiavo su Le Corbusier. 1952 metais I. Xenakis lankė kompozicijos pamokas pas Olivier Messiaeną, kuris pasiūlė I. Xenakiui pritaikyti savo mokslinį išsilavinimą muzikoje. Kūrėjas suformavo savitą stilių, grįstą matematikos, architektūros principais ir žaidimų teorijos procedūromis. Šis stilius I. Xenakį iškėlė tarp šiuolaikinės muzikos lyderių. Visgi, kad ir kokiu stiliaus savitumu pasižymėtų, I. Xenakio partitūros taip pat išlaiko ir gaivališką energiją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių