Quantcast

Žaliųjų rodyklių problema: Vilnius siūlo kompromisą

  • Teksto dydis:

Sostinės meras Remigijus Šimašius kreipsis į Susisiekimo ministeriją dėl leidimo pačioms savivaldybėms spręsti, ar miestams reikalingos papildomos šviesoforų lentelės su žaliomis rodyklėmis tam tikrose sankryžose. Vilniaus miesto savivaldybė atkreipia dėmesį į problemas, išryškėjusias jau per pirmąsias dvi dienas, kai žaliųjų rodyklių prie šviesoforų nebeliko visoje šalyje.

„Lietuvos miestuose būtina užtikrinti pėsčiųjų saugumą. Akivaizdu, kad šia eismo reforma su žalių rodyklių pašalinimu pėsčiųjų saugumas buvo ne padidintas, o kai kuriais atvejais net sumažėjo. Šią problemą matau ne tik aš, bet ir Kauno bei Klaipėdos merai. Todėl kviečiu Susisiekimo ministeriją peržiūrėti Kelių eismo taisykles ir tam tikrais atvejais leisti miestams sugrąžinti rodykles. Kalbėjau apie tai ir su susisiekimo ministru. Džiugu, kad ministras supranta problemos esmę ir linkęs kalbėtis“, – teigia Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Akivaizdu, kad šia eismo reforma su žalių rodyklių pašalinimu pėsčiųjų saugumas buvo ne padidintas, o kai kuriais atvejais net sumažėjo.

„Pagrindinis argumentas pašalinti rodykles buvo didesnis eismo saugumas, tačiau dėl išaugusių eismo srautų ir neseniai priimtų Kelių eismo taisyklių pakeitimų pastebime naujų pavojingų situacijų pėstiesiems. Be to, rodyklių nuėmimas turi didelės įtakos eismo pralaidumui, ypač miestuose. Siekdami užtikrinti sklandesnį eismą mieste ir pėsčiųjų saugumą siūlome kompromisą Susisiekimo ministerijai. Suprantame, kad žalių rodyklių neturėtų būti ten, kur jos turi tiesioginę neigiamą įtaką avaringumui – pavyzdžiui, šalia ugdymo įstaigų“, – sakė vicemeras Vytautas Mitalas.

Sostinės savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai pažymi, kad pašalinus šviesoforų lenteles su žaliosiomis rodyklėmis sankryžose buvo keičiamas ir eismo organizavimas – tai daryta įvertinus, kaip pritaikyti esamą infrastruktūrą, kad eismo dalyviai būtų saugesni, o taip pat kaip įmanoma mažiau nukentėtų eismo pralaidumas. Dalyje kitų sankryžų, kur nebuvo įvesti infrastruktūriniai pakeitimai (papildomos sekcijos, trijų sekcijų šviesoforai) pritaikyti programiniai šviesoforų pakeitimai.

Papildomos žaliosios rodyklės visoje Lietuvoje buvo panaikintos įgyvendinant Vyriausybės sprendimą „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“. Ministerija šį sprendimą grindė siekiu padidinti eismo saugumą – esą sukdami į dešinę vairuotojai neišvengdavo klaidų: nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų, prieš įvažiuodami į sankryžą nesustodavo, nepraleisdavo pirmumo teisę turinčių transporto priemonių.

Susisiekimo ministerijos patvirtintas naujas Kelių eismo taisykles (KET) savivaldybės turėjo pritaikyti iki 2020 m. sausio 1 d. Vienas KET nutarimų ir apima minėtųjų rodyklių atsisakymą: 76 punktas pripažintas netekusiu galios 2020 m. sausio 1 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

asas

asas portretas
VAGYS lenteles uzdraude babkes pasieme o papildomu sekciju neirenge tokius putinui atiduoti

kaunietis

kaunietis portretas
Jau visai sunaglejo ten Vilniuj visi.Patys su tom strelem privere kose o spresti problema kabina savivaldybems.Greiciau reikia daryti naujus seimo rinkimus

Anonimas

Anonimas portretas
Tas kompromisas koks? pakart idiotus ne uz kiausiu o uz koju zemyn galva?
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių