Quantcast

Vilnius? Troleibusas? Nelipti? Užmuš?

Ateitis kabo ant plauko

Vilniuje troleibusų tinklas neatnaujintas nuo sovietmečio, išskyrus labiausiai susidėvinčias detales, kurių nepakeitus būtų nesaugu tinklą eksploatuoti. Dauguma troleibusų yra senesni nei 10 metų. Mat sostinė prioritetą teikia ne ekologiškai troleibusų sistemai, o dyzeliniams autobusams.

Nesaugu: dauguma 40 metų naudojamų troleibusų kontaktinio tinklo atramų yra aprūdijusios, dalis jų korozijos pažeistos požeminėje dalyje ir kelia pavojų. B. Barausko nuotr.

Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos pirmininkas Marius Markevičius atkreipė dėmesį, kad sprendžiant iš atnaujinto sostinės bendrojo plano projekto, kuris buvo pateiktas viešam svarstymui, troleibusų sistema Vilniuje neturi ateities.

Tikrieji tikslai, kaip paprastai ir būna, susiję su verslo interesais, nes po troleibusų ratais guli milijonai.

"Dar prieš kelerius metus sakiau, kad neinvestuojant į sistemą ateis laikas, kai pradės griūti stulpai, užsideginėti troleibusai ir atsiras tinkamas pretekstas ją panaikinti neva dėl saugumo, – "Vilniaus dienai" teigė M.Markevičius. – O tikrieji tikslai, kaip paprastai ir būna, susiję su verslo interesais, nes po troleibusų ratais guli milijonai. Pavyzdžiui, 1-ojo troleibusų parko teritorija Antakalnyje, Žolyno g. Užstačius ją gyvenamaisiais namais, pelnai dangų siektų. Teko girdėti, kad investuotojai varvina seilę ir į teritoriją Tilto gatvėje, kur įrengta troleibusų tinklo pastotė, todėl statyba negalima."

Neseniai savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos" paskelbė Vilniaus miesto viešojo transporto atnaujinimo galimybių studijos viešąjį konkursą. Jo sąlygose formuluojant užduotį nėra klausiama, kaip efektyviau ir greičiau pakeisti elektriniu dyzelinį viešąjį transportą, nėra prašoma pateikti galimų skirtingų scenarijų ir dėl techninių galimybių, ir dėl įrengimo, ir dėl eksploatavimo išlaidų palyginimo. Užtat tiesiai ir atvirai klausiama, "kokiomis elektrinio transporto priemonių rūšimis reikia atnaujinti troleibusų parką" arba "troleibusų naudojimo galimybės perspektyvoje (iki kurių metų jie būtų techniškai naudotini)?"

"Nors "Susisiekimo paslaugų" atstovai ir neigė, kad ši studija skirta pagrįsti troleibusų sistemos likvidavimą, beveik neturiu abejonių, kad konkurso laimėtojas prieis būtent prie tokios išvados", – prognozavo M.Markevičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

rrr

rrr portretas
uztat kad nebedirba visuomenei,uztat geriau tu paciu antrai kadencijai neberinkt nes antroj kadencijoj dirba savo piniginei o ne visuomenei

Kraba samdykit

Kraba samdykit portretas
Tvarka

DDD

DDD portretas
Savivaldybė nori atoduoti troleibusų elektros ūkį „Vilniaus apšvietimui“. Kuris tik lemputės keičia, o ten visas elektros ūkis su tinklais ir pastotėmis. Savivaldybė prastūminėja savo interesus, nes į kibirą elektros neįpilsi, o dyzelį laisvai.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių