- Ignas Jačauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus savivaldybė svarsto perimti dalį prie institucijų šiuo metu rezervuotų automobilių stovėjimo vietų, taip pat – plėsti mokamas automobilių stovėjimo zonas.
Ketinama peržiūrėti ir automobilių vietų įrengimo tvarką verslui, taip pat siūlomi ir metiniai leidimai motociklams.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugų“ parengtais pakeitimais siūloma jog dalis prie valstybinių institucijų įrengtų kelio ženklų „Rezervuota“ būtų pakeisti į trumpalaikiam stovėjimui skirtų vietų ženklus.
Tuomet šiomis bendrojo naudojimo vietomis 2 valandas nemokamai galėtų naudotis gyventojai ar svečiai, atvykę į centrinėje miesto dalyje esančias institucijas.
„Taip galėtumėme padidinti bendro naudojimo vietų, preliminariais skaičiavimais, apie 300 centrinėje miesto dalyje“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ vadovas Gintaras Macijauskas, trečiadienį tarybos posėdyje pristatęs siūlomus pakeitimus.
Deramasi su ambasadomis
Anot jo, naujoje tvarkoje bus numatyta, kiek vietų reikalinga konkrečiai įstaigai ir kiek galima pertvarkyti bendram naudojimui. G. Macijausko teigimu, su Užsienio reikalų ministerija ir sostinėje įsikūrusiomis užsienio diplomatinėmis atstovybėmis šis klausimas dar bus derinamas atskirai.
„Pradėjome diskutuoti su Užsienio reikalų ministerija, šiandien turėjome susitikimą su jais. Ne viskas labai paprasta: jie pradeda žiūrėti paritetą, kiek mūsų ambasados užsienyje gauna nemokamų vietų. Todėl mes negalime taip paimti ir nuspręsti, kad nekiltų diplomatinio skandalo, todėl ir žiūrime atsargiai, reikia daugiau laiko šiam klausimui išspręsti“, – teigė G. Macijauskas.
Taip galėtumėme padidinti bendro naudojimo vietų, preliminariais skaičiavimais, apie 300 centrinėje miesto dalyje.
Savo ruožtu meras Remigijus Šimašius pastebi, kad ne visų diplomatų automobiliai yra statomi tvarkingai.
„Yra ambasadų, kurių diplomatiniais numeriais pažymėti automobiliai parkuojami tvarkingai, o yra tokių, kur nelabai tvarkingai. Tai, man atrodo, kur nelabai tvarkingai, neturėtų jokios diplomatijos likti: vienas įspėjimas – ir out (lauk – BNS)“, – aiškino meras.
NT vystytojams lengvatų neliktų
Taip pat, anot G. Macijausko, nekilnojamojo turto vystytojai neretai įrengia automobilių stovėjimo vietas už savo sklypo ribų, gatvėje, o jiems šios vietos būna rezervuojamos „kol investicijos į tas vietas atsiperka“. Tik tuomet jos perduodamos savivaldybei.
„Siūlome atsisakyti tokios tvarkos, siūlome priimti tokią tvarką, kad tos vietos, kurios įrengiamos ne vystytojo sklype, būtų iškart perduodamos savivaldybei ir būtų bendro naudojimo vietos“, – tvirtino jis.
Taip pat siūloma įvesti metinį leidimą motociklams – 30 eurų kainuojantis leidimas leistų statyti motociklus statyti žaliojoje, geltonojoje ir raudonojoje zonose.
„Neskatiname motociklų vykti į patį centrą, todėl mėlyną zoną paliekame bendrąja tvarka“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ vadovas.
Zonos koreguojamos prašant gyventojams
Siūloma koreguoti ir pačias zonas. Anot G. Macijausko, reaguojant į gyventojų prašymus, koreguojamos vietinės rinkliavos esamų zonų ribos.
„Yra tokių vietų Vilniuje, kur susieina kelios skirtingų tarifų zonos ir į pigesnes zonas sustatoma labai daug automobilių, atvykusių iš kitur, žmonės žino, kad ten pigiau, stato, o gyventojai skundžiasi, kad užstato jų kiemus ir prašo įvesti aukštesnio tarifo zonas“, – teigė jis.
Žmonės žino, kad ten pigiau, stato, o gyventojai skundžiasi, kad užstato jų kiemus ir prašo įvesti aukštesnio tarifo zonas.
Į rinkliavos zonas siūloma įtraukti besivystančias teritorijas – Savanorių-Kedrų-Ševčenkos-Vivulskio gatvių zoną, Tauro kalno apačioje esančias teritorijas ties Aludarių, Pakalnės gatvėmis. Iš dabar esančios žaliosios į brangesnę geltonąją zoną siūloma pervesti Rinktinės-Šeimyniškių-Sporto gatvės trikampį, taip pat Vingio parko prieigas nuo Geležinio vilko gatvės.
„Po Vingio parką šiaip jau reikėtų vaikščioti, o ne važinėti automobiliais – tą reikėtų skatinti“, – sakė savivaldybės atstovas.
Daugės „mokamų“ gatvių
Į rinkliavos zonas siūloma įtraukti besivystančias teritorijas (Manufaktūrų kvartalas, Šnipiškių kvartalas) bei su rinkliavos zonomis besiribojančias teritorijas (Rasų kolonija, teritorija nuo Rinktinės iki Tuskulėnų gatvės).
Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti pagrindines gatves ir jų prieigas tuo atveju, jeigu jos tvarkomos ar jau sutvarkytos rekonstruojant ar humanizuojant, jose įrengiamos sutvarkytos automobilių stovėjimo vietos, šalia jų vykdoma komercinė veikla, skatinanti trumpalaikį stabtelėjimą.
Į žaliąją rinkliavos zoną siūloma įtraukti šias sutvarkytas bei komercializuotas gatves ir jų prieigas: Antakalnio, Žirmūnų, Minties, S. Žukausko, J. Kubiliaus, Žygio, Lakūnų ir Pelesos.
Galutinį sprendimą taryba priims kitame posėdyje, po svarstymų atskiruose komitetuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD: nelegalių atliekų vežėjų padaryta žala Vilniaus rajone siekia 4,6 mln. eurų
Nelegalių atliekų vežėjų žala Vilniaus rajone, Juodžių kaime, esančiai aplinkai siekia 4,6 mln. eurų, po „15min“ paskelbto tyrimo trečiadienį pranešė Aplinkos apsaugos departamentas (AAD). ...
-
Vilniaus taryba žada didinti kompensacijas už privačius darželius
Vilniaus miesto savivaldybės taryba trečiadienį ketina padidinti kompensaciją privačius darželius lankantiems vaikams. ...
-
Vilniaus taryba atims garbės piliečio vardą iš vaikus tvirkinusio buvusio JAV politiko1
Vilniaus miesto taryba trečiadienį ketina atimti sostinės garbės piliečio vardą iš vaikus tvirkinusio buvusio JAV Atstovų Rūmų pirmininko Denniso Hasterto (Deniso Hasterto). ...
-
Saugumo krizė: vien sostinėje trūksta apie 450 pareigūnų23
Lietuvoje policijos pareigūnų taip trūksta, kad jau antrą savaitę Vilniuje ir Kaune patruliuoti ir reaguoti į iškvietimus policininkams į pagalba kviečiami pareigūnai iš Viešojo saugumo tarnybos (VST). Nors jos funkcija visi&scaro...
-
Vilniuje už 3 mln. eurų rekonstruota ugniagesių gelbėtojų stotis2
Vilniuje už 3 mln. eurų rekonstruota ugniagesių gelbėtojų stotis, antradienį pranešė Turto bankas. ...
-
Baigiamas projektuoti Lengvosios atletikos maniežas – iki statybų liko paskutinis žingsnis1
Žirmūnuose planuojamas statyti Lengvosios atletikos maniežas jau baigiamas projektuoti, iki statybos liko paskutinis žingsnis – gauti statybą leidžiantį dokumentą. ...
-
Teismas patvirtino: savivaldybė turi teisę nustatyti užstatymo intensyvumą
Vilniaus apygardos administracinis teismas patvirtino, kad Vilniaus miesto savivaldybė buvo teisi, nepritardama įmonės UAB „Rinvest“ planams Lazdynėliuose pasiekti Bendrajame plane nustatytą maksimalų užstatymo intensyvumą ir užstatymo tan...
-
Statistika: rekonstruotose sostinės gatvėse avaringumas mažėja sparčiau1
Įskaitinių* eismo įvykių Vilniuje statistika rodo, kad gatvėse, kurios buvo rekonstruotos, pastaraisiais metais, eismo įvykių sumažėjo maždaug perpus, o tiesioginių transporto priemonių susidūrimų su pėsčiaisiais – net dviem trečdaliais,...
-
Muziejus nelinkęs mokėti Gedimino kalno tvarkymo projektuotojams, padavė skundą teismui7
Lietuvos nacionalinis muziejus (LNM) apskundė teismo sprendimą, kuriuo buvo patenkintas buvusio Gedimino kalno tvarkymo darbus projektavusios įmonės „Hidroterra“ ieškinys, o muziejus įpareigotas sumokėti už atliktus darbus. ...
-
Po incidento su sprogmeniu mokyklos raginamos „apsiginkluoti“: ar visose tai įmanoma?1
Po incidento, kai vienoje Vilniaus mokyklų sprogo savadarbis sprogmuo, savivaldybė ragina ugdymo įstaigas sustiprinti saugumą. Pavyzdžiui, pamokų metu rakinti duris, įsirengti vaizdo stebėjimo kameras, elektroninius įėjimus, pasakojama LNK reportaže...