Quantcast

Vilniuje išbandomi naujoviški elektroniniai viešojo transporto tvarkaraščiai

  • Teksto dydis:

Sostinėje testuojama nauja įranga, leisianti gyventojams keliauti dar patogiau. Ieškoma alternatyvų popieriniams tvarkaraščiams viešojo transporto laukimo stotelėse, viena iš galimybių – elektroninės jų versijos.

Paskutinėmis kovo dienomis gyventojai galėjo pastebėti neįprastus tvarkaraščius dviejose iš Vilniaus miesto viešojo transporto stotelių. „Susisiekimo paslaugos“ pradėjo bandomąjį projektą, kurio metu yra testuojamos skirtingo tipo elektroninės švieslentės, rodančios tvarkaraštį. Jas galima rasti „Lvivo“ (link centro) ir „Nacionalinė dailės galerija“ (link Pilaitės) stotelėse.

„Norime, kad tiksli viešojo transporto atvykimo ir išvykimo informacija pasiektų visus keleivius. Todėl ieškome įvairių sprendimo būdų ir alternatyvų. Viena šių – „e-paper“ vaizdavimo forma, kurią yra paprasta koreguoti. Yra galimybė atvaizduoti tvarkaraščius realiu laiku, o ši funkcija itin svarbi gerinant viešojo transporto paslaugą keleiviams. Šiuo metu testuojamas „e-paper“ įrangos atsparumas oro sąlygoms, energijos našumas, nes švieslentės naudoja energiją iš sumontuotų saulės modulių elementų“, – sako „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

Šis projektas, kaip pažymima įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pranešime, vykdomas kartu su partnerių įmonėmis UAB „Hansab“ ir UAB „Fima“. Jos vykdo visą techninį aptarnavimą ir šį bandomąjį projektą finansuoja savo lėšomis.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie miesto inovacijų auginimo ir suteikiame galimybę vilniečiams šią technologiją išbandyti nemokamai. Tai yra tvarus ir draugiškas aplinkai sprendimas, įranga veikia autonomiškai iš saulės gaunamos energijos per integruotus saulės modulius ir nenaudoja elektros energijos iš tinklo. „E-paper“ sprendimas yra visiškai skaitmenizuotas ir paremtas elektroninio popieriaus technologija. Ekranas pagamintas taip, tarsi tekstas būtų skaitomas ant popieriaus“, – sako „Hansab“ generalinis direktorius Darius Žekonis.

Įdiegus tokio tipo ekranus skirtingose stotelėse, jas galima sujungti į vieną tinklą ir nesudėtingai, greitai valdyti, o informacija gali būti atnaujinama realiu laiku.

Pasak įmonės „Fima“ transporto infrastruktūros grupės vadovo Simonas Šidlausko, „E-paper“ ekranai savyje slepia labai didelį potencialą, jie sunaudoja ypač mažai elektros energijos, o užtikrinti jų veikimą ištisus metus visiškai pakanka vieno nedidelio, šalia sumontuoto saulės modulio.

„Įdiegus tokio tipo ekranus skirtingose stotelėse, jas galima sujungti į vieną tinklą ir nesudėtingai, greitai valdyti, o informacija gali būti atnaujinama realiu laiku“, – sako S. Šidlauskas, pridurdamas, kad „tai išties inovatyvus, ekologiškas ir žalias sprendimas, puikiai tinkantis žaliausiam Europos miestui – Vilniui“.

Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ duomenimis, panašūs sprendimai jau yra išbandyti ir taikomi tokiose šalyse kaip Australija, JAV, Vokietija, Izraelis, Suomija ar Portugalija.

„Šiuo metu Vilniaus mieste yra įrengta per 70 didžiųjų viešojo transporto keleivių informavimo švieslenčių ir jų daugėja. O štai bandomasis, elektroninio popieriaus principu paremtas sprendimas, veikiantis saulės energija, padėtų greičiau ir paprasčiau įrengti keleivių informavimo švieslentes vietose, kuriose sudėtinga įrengti elektros tiekimo infrastruktūrą“, – įmonės pranešime cituojama L. Levulytė-Staškevičienė

„E-paper“ švieslentės sistemos bandymai stotelėse truks apie du mėnesius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

senis

senis portretas
juk yra elektroniniai tik sutvarkykit kad veiktu
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių