Quantcast

Vilniuje iki 2024 metų iškils du nauji autobusų parkai

Sostinės savivaldybė iki 2023 metų pabaigos už beveik 18 mln. eurų planuoja pastatyti du naujus autobusų parkus – Liepkalnyje ir Pilaitėje, į juos iškeliant dabartinį parką Verkiuose, kurio teritorija būtų perduota savivaldybei.

Vienas parkas iškils netoli Vilniaus oro uosto, Liepkalnyje,14 hektarų sklype. Pasak „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, čia per pusantrų metų ketinama įrengti sankryžą su Liepkalnio gatve, pastatyti 10 tūkst. kv. metrų ploto garažus, skirtus beveik 280 autobusų, remonto, parkavimo ir administracines patalpas.

„Parkas yra projektuojamas taip, kad 2023 metais į jį būtų galima pilnai perkelti mūsų dujinius ir dyzelinius autobusus, kurie šiuo metu yra remontuojami Verkių autobusų parke, tačiau taip pat yra numatoma galimybė čia įrengti ir elektros pakrovimo stoteles“, – BNS sakė D. Aleknavičius.

Be to, ant pastato stogo numatoma sumontuoti saulės elektrinę, pastatyti lėto ir greito pildymo dujų degalines bei vairavimo mokymo aikštelę.

Pagal Vilniaus savivaldybės ir „Vilniaus viešojo transporto” 2021 metų birželį pasirašytą sutartį savivaldybė iki 2023-iųjų gruodžio įsipareigojo pastatyti du naujus autobusų parkus, o už juos mainais gauti įmonės valdomą apie 9,5 ha Verkių autobusų parko teritoriją su pastatais.

Sieksime čia sukurti gyvybingą miesto rajoną, sujungsiantį su Verkių regioniniu parku bei aplinkiniais rajonais.

„Tai yra kompleksinis sprendimas, pagal tų teritorijų NT rinkos analizę Verkių parko vertė yra labai panaši, kiek kainuotų naujų parkų pastatymas Liepkalnyje ir Pilaitėje. Juos pastačius būtų atlikti mainai – savivaldybei būtų perleidžiama Verkių teritorija, o mes gauname tuos du naujus parkus“, – sakė „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

„Pilaitėje jau yra įvykęs projektuotojų konkursas, tačiau paties projekto dar nėra, tai šiuo atveju Liepkalnis yra pusę žingsnio priekyje“, – pridūrė D. Aleknavičius.

Savivaldybės atstovų teigimu, kol kas konkrečiai neaišku, kas bus vystoma Verkių autobusų parko teritorijoje – dalį jos  svarstoma atiduoti gyvenamųjų namų statybai, kartu galbūt čia bus kuriamos darbo vietos, socialinės funkcijos, viešos erdvės.

„Sieksime čia sukurti gyvybingą miesto rajoną, sujungsiantį su Verkių regioniniu parku bei aplinkiniais rajonais. Šiuo metu yra pradėtas rengti detalusis planas, planuojamos kūrybinės dirbtuvės“, – BNS teigė sostinės vicemeras Tomas Gulbinas. 

„Vilniaus viešasis transportas“ valdo troleibusų parką Antakalnyje, autobusų parką Verkiuose bei mišrų troleibusų ir autobusų parką Viršuliškėse. 2011-aisiais susijungus autobusų ir troleibusų parkui, pasak įmonės vadovo, administracinis pastatas Verkiuose yra pustuštis, neatsiranda ir nuomininkų.

Pasak direktoriaus, nauji autobusų parkai būtų ne tik šiuolaikiškesni ir pritaikyti optimaliam autobusų skaičiui, bet ir leistų ekonomiškiau planuoti maršrutus.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

to Chyy

to Chyy portretas
Ko čia triedi idiote, reiks ir priimsim tuos ukraniečius, bet nei vieno kacapo. O tokiems kaip tu net 3 ukrainiečius į kambari paskirčiau, kaip matau labai jų nemegsti, tai tau būtų gera bausmė už idiotiškumą.

O

O  portretas
Kiek išvogs?

Chyy

Chyy portretas
barakus ukrams statykit o ne kažkokius parkus. O gal PIŠė priims priverstinį įstatymą įpareigojantį kiekvieną lietuvį turintį antrą kambarį pasimt po vieną ukrų šeimą pas save? Viskas gi varys žemyn. Panašu kad pinigų po metų sunkiai bus net būtiniems dalykams
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių