- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja ilgalaikę valstybinių šalies kelių perspektyvą – svarbiausi tikslai ir plėtros kryptys numatomos parengtame Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijos iki 2035 m. projekte.
Strategijoje numatyta modernizuoti svarbiausias šalies magistrales, iš esmės pagerinti kelių ir daugiau nei 70-ies tiltų būklę, tęsti žvyrkelių asfaltavimą šalies regionuose (apie 1900 km), plėtoti dviračių takų infrastruktūrą, skubiai sutvarkyti daugiau kaip 1700 pėsčiųjų perėjų, sakoma pranešime.
Lietuvos valstybinės reikšmės kelių strategiją susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį pristato ministerijos surengtoje savivaldybių konferencijoje Vilniuje.
„Lietuvos kelių būklė iš tiesų netenkina, 38 proc. visų valstybinės reikšmės kelių neatitinka keliamų kokybės kriterijų, todėl jau artimiausiu laikotarpiu laukia ne tik dideli strateginiai kelių projektai, bet ir nuolatiniai kelių remonto darbai kelių būklei stabilizuoti ir gerinti. Sėkmingai kelių priežiūrai ir plėtrai būtinas ilgalaikis planavimas – aiškūs prioritetai, svarbiausios kryptys, strateginiai projektai artimiausiam beveik penkiolika metų laikotarpiui leis geriau planuoti darbus, efektyviau ir skaidriau panaudoti infrastruktūrai reikalingas lėšas. Kartu tai bus žinia gyventojams, valstybės institucijoms, savivaldybėms ir verslo atstovams, planuojantiems savo veiklą ir investicijas“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.
Numatoma modernizuoti transeuropiniam transporto tinklui TEN-T priklausančias magistrales „Via Baltica“ ir A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, rekonstruoti prastos būklės arba eismo intensyvumo neatitinkančius magistralinius kelius A14 Vilnius–Utena, A9 Panevėžys–Šiauliai, Vilnius–Trakai bei krašto kelią Nr. 130 Vilnius–Prienai–Alytus.
Didelę dalį darbų šiuose keliuose numatoma nuveikti jau iki 2024 m. pabaigos. Per šį laikotarpį, numatytus darbus paankstinant dvejais metais, planuojama rekonstruoti daugiau kaip 40 km ilgio „Via Balticos“ ruožą nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos (nuo 56,83 iki 97,06 km), kelią išplatinant iki keturių eismo juostų. Intensyvūs darbai vyks betoninės dangos kelyje A14 Vilnius–Utena – šį kelią numatoma sutvarkyti iki 2025 m. pabaigos, šio kelio ruožą iki Molėtų – iki 2024 m. pabaigos. 2024–2026 m. planuojama rekonstruoti kelio Nr. 130 Vilnius–Prienai–Alytus ruožą tarp Garliavos ir Prienų. Magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ties Kauno miestu numatoma iki 2025 m. baigti rekonstruoti 4 tiltus.
Siekiant stabilizuoti ir iš esmės pagerinti šalies kelių būklę, daug dėmesio bus skiriama keliams su nusidėvėjusia ar per siaura danga, tiltų ir viadukų tvarkymui. Tyrimai parodė, kad šiuo metu net 38 proc. valstybinės reikšmės kelių netenkina dangos būklės indekso – norima, kad iki 2024 m. tokių kelių dalis nesiektų 33 proc., iki 2035 m. – 12 proc. Valstybinės reikšmės kelių tinkle yra 73 prastos būklės tiltai ir viadukai, beveik 200 km krašto kelių dangos plotis yra mažesnis nei 5 m ir neatitinka kelio kategorijos – visus šiuos kelius ir tiltus planuojama sutvarkyti iki 2035 m. Jau iki 2024 m. numatoma sutvarkyti apie 50 tiltų ir viadukų ir praplatinti apie 45 km per siaurų kelių.
Numatoma toliau asfaltuoti valstybinės reikšmės kelius su žvyro danga. Planuojama, kad 2021–2024 m. iš viso bus išasfaltuota mažiausiai 500 km žvyrkelių, iš jų apie 110 km ruožų per gyvenvietes. Iš viso iki 2035 m. numatoma išasfaltuoti mažiausiai 1900 km žvyrkelių, kad valstybinės reikšmės kelių tinkle jų liktų ne daugiau kaip 20 proc.
Lietuvoje bus plečiamas pėsčiųjų ir dviračių takų tinklas. Šiuo metu šalia valstybinės reikšmės kelių tinklo yra apie 1500 km dviračių takų, iš jų apie 700 km – blogos būklės. 2022–2035 m. planuojama nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant beveik 50 proc. Be to, bus tvarkomi ir esami prastos būklės takai – minėtu laikotarpiu numatoma sutvarkyti maždaug pusę tokių takų, iš viso apie 350 km.
Siekiant valstybinėje eismo saugumo programoje „Vizija 0“ iki 2030 m. keliamo tikslo – perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių, palyginti su 2019 m., keliuose numatoma ir toliau diegti inžinerines eismo saugos priemones, pertvarkyti pavojingas sankryžas ir pėsčiųjų perėjas. Siekiama, kad iki 2024 m. nebeliktų pavojingų pėsčiųjų perėjų, t. y. sutvarkyti apie 1720 tokių perėjų. 2022–2035 m. numatoma pertvarkyti apie 140 vieno lygio sankryžų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki 2026-ųjų ketinama sutvarkyti Vilniaus Didžiosios sinagogos vietą
Vilniaus savivaldybė iki 2026-ųjų ketina sutvarkyti Vilniaus Didžiosios sinagogos vietą – čia turėtų atsirasti memorialinis skveras ir Žydų bendruomenės centras. ...
-
„YIT Lietuva“ nelėtina tempo ir naujame Šnipiškių kvartale pradėjo dar vieno namo statybą1
Vilniaus Šnipiškių rajone vystomame gyvenamųjų namų kvartale „Naujasis Skansenas“ pradedama naujo, šešių aukštų ketvirtojo etapo namo su 41 butu statyba. Jis bus baigtas kartu su trečiojo etapo namų statyb...
-
Vokiečių gatvėje – taikos ir vilties pieva: žydės iki pat rudens1
Kol Vokiečių gatvė laukia baigiamų projektuoti pokyčių, Vilniaus savivaldybė žalias jos erdves užsės mėlynomis ir geltonomis gėlėmis – Taikos ir vilties pieva turėtų pražysti liepą ir žydėti iki pat rudens, rašoma savivaldybės ...
-
Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ profsąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių
Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi tai gali turėti neteisėto streiko požymių. ...
-
Atnaujintas Tuskulėnų gimnazijos sporto aikštynas oficialiai atvėrė vartus
Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos sporto aikštynas oficialiai atvėrė vartus. Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva pertvarkytas stadionas priims per 1000 gimnazijos mokinių ir Žirmūnų bendruomenės narius. ...
-
Vilniuje pagerbti žuvusieji per karą Ukrainoje, kuriama simbolinė kapavietė
Vilniuje, Lukiškių aikštėje, antradienio vakarą apie šimtas žmonių surengė pirmąją Ukrainoje žuvusių karių ir civilių pagerbimo ceremoniją – Lydėtuves. ...
-
Teismas leido VVT profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų2
Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų. ...
-
Sostinei nusprendus auginti pievas – vilniečių nerimas: padidėjo sergamumas erkiniu encefalitu6
Prasidedant šiltajam metų sezonui gyventojai perspėjami dėl erkių platinamų pavojingų ligų. Erkėms mūsų regionas yra palanki terpė veistis, o erkinį encefalitą ir Laimo ligą platinančios erkės yra išplitusios visoje Lietuvos terit...
-
Žirmūnų pliaže žmonės jau deginasi ir maudosi: vanduo kaip arbatėlė2
Grįžus šiltiems orams, į paplūdimius po truputį renkasi žmonės. Kai kurie jų jau brenda ir į vandenį, nusimetę drabužius deginasi saulės voniose. Žirmūnų pliaže sutikti vilniečiai dalijosi savo įspūdžiais, praneša LNK. ...
-
„Pušyno kelią“ tikimasi parduoti dar šiemet, jo vertė – 4,2 mln. eurų
Vilniuje esantį reabilitacijos centrą „Pušyno kelias“ tikimasi parduoti dar šiemet, jo vertė siekia 4,2 mln. eurų. ...