- Lukas Kivita
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors Vilniaus miesto viešojo transporto pertvarka veikia jau nepilnus du mėnesius, panašu, kad gyventojai prie pasikeitimų vis dar sunkiai pripranta. Į portalo diena.lt redakciją kreipėsi vilnietė Zita, kuri ne kartą susidūrė su nepatogumais greituosiuose autobusuose.
„Važiavau 1G autobusu iš Santariškių į centrą. Miesto valdžia didžiuojasi šiuo greituoju maršrutu, kursuojančiu kas 6 minutes. Deja, toks grafikas būna tik piko metu. Ne piko metu, prieš 11 val., jis važiuoja kas 10-12 minučių. Tada autobuse vyksta nehumaniški dalykai. Maniau, kad supratimas, kad autobuse žmonės turi važiuoti stovėdami, baigėsi su sovietmečiu. Bet turbūt viešojo transporto pelningumas-atsiperkamumas skaičiuojamas pagal tai, kad būtų užimtos net ir stovimos vietos.
Siekiant populiarinti viešąjį transportą, išvengti kamščių, reikia jį daryti patogų. Deja, Vilniuje autobusai toli gražu nėra patogūs. Prieš 11 val. autobusas buvo sausakimšas žmonių. Tiek sausakimšas, kad net močiutės su lazdelėmis stovėjo. Gailiomis akimis dairėsi, bet nebuvo, kas joms vietos užleistų. Visos sėdimos vietos jau užimtos senyvų žmonių. Žmonių prisipildė jau prie Santariškių ligoninės, bet prie Žalgirio stotelės (Broniaus Laurinavičiaus skvero) tapo siaubinga. Tai yra ne tai, kad nepatogu, tai yra tiesiog nehumaniška. Žiauru ir primena baisiausius Lietuvos laikus. Nehumaniška žmones versti stovėti pusvalandį ar net daugiau važiuojant miestu.
Beje, tokia žmonių grūstis autobusuose ir troleibusuose regiu gana dažnai. Ypač miesto centrinėje dalyje. Gal tai turėtų reikšti, kad čia trūksta viešojo transporto? Gal galima būtų tuščius autobusus iš Gedimino prospekto perkelti ten, kur jų reikia labiau?
Už viešojo transporto paskirstymą atsakingai institucijai norėčiau užduoti keletą klausimų: Ar normalu, kad žmonės autobuse važiuoja stovėdami ir labai susispaudę, net močiutės su lazdelėmis? Kiek stovinčių žmonių autobuse yra norma? Ar tikrai stovinčių žmonių turi būti per visą autobuso maršrutą, kad jis ne tik atsipirktų, bet ir būtų pelningas? Ar to siekiama?“
Į Zitos skundą atsako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Eismo saugumo ir kontrolės skyriaus viršininkas Tadeušas Lavrinovičius:
„Tokia situacija tikrai nėra normali, su tuo visiškai sutinku.Tačiau problema iš dalies yra paties autobusų parko problema, kadangi trūksta pačių viešųjų autobusų, jų dydis irgi gali būti nepakankamas. Neatmetu galimybės, kad ir pats viešojo transporto tvarkaraštis gali būti netobulas – kalbu apie piko valandomis važiuojančių autobusų srautus.
Kalbant apie autobusuose stovinčių žmonių skaičių, galiu pasakyti, kad tokio dalyko kaip „norma“ pas mus nėra. Mūsų specialistai naudoja penkių balų įvertinimo sistemą, skirtą įvertinti autobusu važiuojančių keleivių skaičiui. Šioje sistemoje penketas reiškia kai autobuse yra užimtos visos stovimos vietos, tačiau ir yra leistinas dalykas. Be abejonės, stengiamės, kad tokių dalykų būtų kuo mažiau.
Apskritai neverta kalbėti apie kažkokį pelną, kadangi viešojo transporto paslauga yra socialinio pobūdžio. Mes nuolatos galvojame apie patogumus keleiviams, tačiau, kaip rodo minėtasis atvejis, tai ne visada pavyksta. Tam kad tokių atvejų išvengtume, yra atliekami keleivių srautų tyrimai, kurių rezultatai vėliau nagrinėjami ir atitinkamai koreguojami autobusų ir troleibusų tvarkaraščiai arba skiriami didesni autobusai.
Tokios keleivių srautų patikros atliekamos tam tikro laikotarpio pradžioje, pavyzdžiui, kai buvo įvesti kažkokie pakeitimai, naujovės ar maršrutai. Kartais tyrimai atliekami ir reguliariai - kas mėnesį. Viskas priklauso nuo poreikio – jeigu, kaip ir šiuo atveju, gauname kokių nors skundų, tuomet atitinkamai į tai reaguojame“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuo suvaržymų pavargę menininkai Vilniuje surengė protestą2
Šeštadienį į taikų protestą „Einanti paroda“ sostinėje susirinko menininkai. Jie žingsniavo iki Katedros aikštės. Tokiu savo gestu jie siuntė žinutę valdžiai prašydami atlaisvinti karantino ribojimus, akc...
-
Medinio daugiabučio gyventojų vargai: dešimt dienų gyvena be vandens1
Kai kurių vilniečių gyvenimas virto košmaru. Žmonės dešimt dienų neturi geriamojo vandens, praneša LNK žinių tarnyba. ...
-
Sapiegų parko architektūriniam konkursui pateiktas vienas projektas4
Penktadienį pasibaigęs Vilniaus Sapiegų parko ir jo prieigų tvarkymo idėjos konkursas sulaukė tik vieno dalyvio, pranešė sostinės savivaldybė. ...
-
Šaršalas dėl neleistinoje vietoje paliktų automobilių: kaimynas – skundikas ar pilietiškas žmogus?23
Daugiabučių gyventojai nuolat susiduria su problema, kur statyti automobilius. Prie daugiaaukščių įrengtose aikštelėse vietų dažnai nepakanka, o jeigu dar vienos šeimos nariai turi kelis automobilius? Panašu, kad sostinės &...
-
Vilnius kviečia varžytis dėl geriausios patalpų įveiklinimo idėjos
Sostinės savivaldybės paskelbtas geriausių įveiklinimo idėjų konkursas jau padėjo surasti naujus šeimininkus trims Naugarduko, Bernardinų bei Vilniaus gatvėse esančioms savivaldybei priklausančioms patalpoms, kuriose laimėtojai įsikurs ir p...
-
Meras: Vilnius atrinkinėja dar tris-keturias mokyklas, į kurias galėtų grįžti pradinukai
Vilnius šiuo metu ieško dar trijų ar keturių mokyklų, į kurias mokytis galėtų grįžti pradinukai, sako sostinės meras Remigijus Šimašius. ...
-
Sostinė 700-ąjį jubiliejų pasitiks su ambicingais kultūros ir meno projektais
Šiuolaikinis menas, opera, kinas: Vilniaus 700 metų jubiliejaus proga visuomenei bus pristatyti septyni visiškai nauji šių ir kitų kultūros sričių kūriniai, renginiai ir festivaliai. Kultūros ir edukacijos projektai, įtrauksiantys...
-
Rusas Lietuvą apipylė šilčiausiais žodžiais: jums pavyko sukurti sąžiningą valstybę63
Internete ovacijų audrą šiomis dienomis kelia Lietuvoje gyvenančio užsieniečio pasisakymas apie mūsų šalį. Rusas negailėjo gerų žodžių, išsakydamas savo pastebėjimus apie įvairias gyvenimo sritis. ...
-
Darbo užmokesčio atotrūkis tarp Vilniaus ir regionų toliau auga2
Darbo užmokesčio atotrūkis tarp Vilniaus ir regionų toliau auga bei siekia 269 eurus, praneša LNK. ...
-
Už automobilių stovėjimą sostinėje surinkta apie 10 mln. eurų – kam skiriamos šios lėšos?
Iš automobilių stovėjimo rinkliavos surenkami pinigai prisideda prie sklandesnio ir patogesnio miesto kūrimo. Už surinktas lėšas ne tik prižiūrimi jau esami objektai, bet ir tiesiami nauji dviračių ir pėsčiųjų takai, rekonstruojamos ...