- Matas Miknevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Penktadienį Vilniaus savivaldybėje įsteigta taksi vairuotojų asociacija, kuri, kaip teigiama, vienys visus legaliai keleivius vežančius taksistus.
Savivaldybės taksi jau įsidarbino 25 vairuotojai, o dar 37 parašė prašymus tapti naujos įmonės nariais.
Nustatyti keleivių vežimo tarifai: 1,80 Lt už kilometrą, įsėdimo mokestis - 2 Lt, prastova - 30 Lt už valandą.
Išsikviesti taksi bus galima trumpuoju numeriu 1450.
Į savivaldybę penktadienį susirinko bemaž šimtas taksi vairuotojų. Daugeliui jų neįtiko miesto sprendimas už kiekvieną iškvietimą į miesto biudžetą sumokėti po 2 litų.
„O už ką mes mokame? Sakote, kad užsidirbti nenorite, tačiau pinigus iš mūsų vis tiek lupate. Įsivaizduokite situaciją, kai mus iškviečia, tačiau klientas taip ir neišeina. Ar bent įsivaizduojate, kiek tokių atvejų būna? Už ką tuomet turime susimokėti“, - klausimą, į kurį atsakymo kol kas G.Bliuvas neturėjo, uždavė vienas iš taksistų.
Panašių klausimų, apie kuriuos savivaldybės specialistai, kaip teigia taksistai, kol kas nepagalvojo, buvo ir daugiau.
„Sumokame jums 2 litus, o klientas važiuoja tik kokį kilometrą. Kiek mes uždirbame tokiu atveju?“, - klausė taksistai.
Vienu metu klausimų tarybos posėdžių salėje buvo tiek, kad susikalbėti tapo praktiškai neįmanoma. Vicemerui R.Adomavičiui teko raminti įsismarkavusius vairuotojus.
Tiesa, kai kurie taksistų priekaištai miesto valdininkams veikiausiai sukėlė tik juoką. Pavyzdžiui, vienas jų klausė, kaip tokią taksi kainą susimokės pasivažinėti panorusi 80 metų močiutė, kitam parūpo paslaugas padaryti tokias pigias, kad jomis galėtų naudotis kone kiekvienas miesto bedarbis.
Klausimų buvo tiek, kad atsakyti valdininkai spėjo vis į vieną kitą. G. Bliuvas sunervino taksistus užsiminęs, kad norėdama sukurti darbo vietą savivaldybė taip pat turi šiek tiek uždirbti miesto biudžetui.
Diskutuojant taip pat paaiškėjo, kad vairuotojai galės dirbti su bet kokio amžiaus automobiliais, privalomai tikrinsis blaivumą.
Tiesa, vėliau pati savivaldybė ketina pirkti maždaug šimtą naujų automobilių, kuriais taip pat galės naudotis prie miesto įmonės prisijungsiantys vairuotojai.
Vairuotojai taip pat galės dirbti ir kitose taksi įmonėse, tačiau pagal sutartį pirmiausiai turės vykti į per miesto dispečerinę gautą kliento iškvietimą.
Įsismarkavę vairuotojai, atrodo, viską norėjo gauti iš karto, lengvai ir nemokamai.
Prie Vilniaus miesto savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai turės dirbti naudodamiesi GPS (visuotine padėties nustatymo) sistema. GPS daviklį naujos asociacijos nariams Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ išduos nemokamai. Asociacijai nepriklausantys, tačiau prie savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai įrangą, pasirašę bendradarbiavimo sutartį su įmone „Susisiekimo paslaugos“, galės išsinuomoti.
GPS įranga lengva naudotis, ji tiesiog prijungiama prie automobilyje esančio maitinimo lizdo. GPS įranga fiksuos tris parametrus: kai taksi važiuoja laisvas, kai važiuoja pas klientą ir kai važiuoja su klientu. GPS atmintyje bus saugomi pusmečio duomenys, todėl, jeigu bus nusiskundimų iš keleivių, duomenis galima bus patikrinti – kada keleivis įsėdo, kiek kilometrų važiavo ir kiek turėjo sumokėti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...