Quantcast

Vilniečiams įvaizdis perkamas už milijonus

Nemokamos pramogos

2018-aisiais viešoji įstaiga įgyvendino keistoką programą "Workation Vilnius", neva skirtą užsienio verslo kompanijoms privilioti. Nuo gegužės per naujai sukurtą interneto tinklalapį jos buvo kviečiamos atsiųsti grupę darbuotojų į Vilnių padirbėti nuotoliniu būdu ir kartu papramogauti. Panašiai kaip turtingos bendrovės siunčia savo darbuotojų komandas "smegenų šturmams" į egzotiškas šalis ar pajūrio kurortus.

Programa "Workation Vilnius" siūlėsi savaitei priimti Vilniuje trijų konkurso būdu parinktų bendrovių komandas iki 10 žmonių visiškai nemokamai. Tiksliau, už vilniečių pinigus. Rugsėjį paeiliui atvyko darbuotojų grupelės iš telekomunikacijų bendrovės "British Telecommunications" ("BT Group"), vienos didžiausių kelionių planavimo platformų "Expedia" atstovai iš Didžiosios Britanijos ir restoranų maisto į namus užsakymo internetu startuolis "OrderYOYO" iš Danijos.

Nors dauguma programos dalyvių buvo iš Londono, kur lietus dažnas svečias, "Go Vilnius" parūpino jiems suvenyrinių "Workation Vilnius" lietpalčių, nepagailėjusi tam daugiau nei 7 tūkst. eurų.

Tikslaus atsakymo, kiek kainavo programa "Workation Vilnius" ir kokių rezultatų ja buvo pasiekta, "Vilniaus dienai" savivaldybės viešoji įstaiga "Go Vilnius" nepateikė. Iš viešų duomenų apie įstaigos mažos vertės viešuosius pirkimus galima spręsti, kad ne mažiau kaip 50 tūkst. eurų. Vien svečių skrydžiai ir apgyvendinimas atsiėjo apie 10 tūkst. eurų, per 9 tūkst. eurų kainavo reklaminis filmukas, o kur dar nemokami restoranai, ekskursijos į Trakus, pasiplaukiojimai baidarėmis, skrydžiai oro balionais! Nors dauguma programos dalyvių buvo iš Londono, kur lietus dažnas svečias, "Go Vilnius" parūpino jiems suvenyrinių "Workation Vilnius" lietpalčių, nepagailėjusi tam daugiau nei 7 tūkst. eurų. Nuo gausybės pramogų likusiu laiku svečiai nemokamai naudojosi biurų patalpomis verslo centre "Green Hall".

Užsienio kompanijų darbuotojai turėjo progos įsitikinti, kad Vilnius yra žalias, švarus, judriam gyvenimui ir pramogoms tinkamas miestas, kuriame yra net ir greičiausias pasaulyje internetas.

"O kas iš to Vilniui ir vilniečiams? – svarstė Ž.Šilgalis. – Juk turi būti užsibrėžtas aiškus tikslas. Oficiali savivaldybės institucija negali kviesti užsienio įmonių atstovų tik pavalgyti, pagerti, paskraidyti balionais už miestiečių pinigus. Bet "Go Vilnius" neturi tokiai "veiklai" vertinti jokių nustatytų kriterijų, pagal kuriuos paskui būtų galima pamatuoti, kokį rezultatą davė į kampaniją investuotos lėšos. Vyksta elementarus pinigų švaistymas: pavėžinau, pavaišinau, kartu pasivaišinau ir užsidėjau riebų pliusiuką, kad darbas padarytas. O rezultatas? Ar sulaukta bet vieno skambučio iš tų daugiau nei šimto susidomėjusių įmonių su pageidavimu padirbėti ir kartu paatostogauti Vilniuje už savus, o ne vilniečių pinigus?"

Komentaras

Kęstutis Masiulis

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto narys

Dėl įvaizdžio ir reitingų nesu skeptiškai nusiteikęs, kadangi esu vadybininkas, šios srities profesorius. Privilioti investuotojų, ypač iš pradžių, kol tavęs niekas nepažįsta, kainuoja galbūt ir nemažus pinigus. Miestą, kaip ir bet kurią prekę, reikia "iškišti": išpopuliarinti, parodyti, kad Vilnius ne blogesnis nei, pavyzdžiui, Praha, ir kodėl pas mus geriau ar bent jau ne blogiau. Visas pasaulis bando konkuruoti tokiais "minkštais" produktais, kurie kainuoja realius pinigus, kad pritrauktų investuotojų, žiniasklaidos dėmesį, kad būtų pozityviai rašoma apie valstybę ar miestą. O tai nėra grindžiama vien objektyviais kriterijais, oficialiais reitingais. Matyt, investuotojui turi patikti viena ar kita šalis, vienas ar kitas miestas. Tie subjektyvūs dalykai dažnai būna ir lemiami – ne tik pigi darbo jėga ir palankūs įstatymai, bet ir tai, kad žmonės šilti ir draugiški, rodo daug dėmesio, supažindina su miestu ir pan.

Bet mane stebina kitas dalykas – turizmo skatinimo agentūra imasi medžioti investuotojus. "Go Vilnius" uždavinys yra primedžioti turistų. Nesuprantama, kodėl reikia dubliuoti veiklą, kurią sėkmingai vykdo "Investuok Lietuvoje", iki šiol būtent į Vilnių ir priviliojusi daugiausia užsienio investicijų. Juk abi šios įstaigos finansuojamos mokesčių mokėtojų lėšomis. O valstybė arba miestas turi suformuoti uždavinius, iš kur mes norime turistų arba iš kur ir kokių norime investicijų. Tikrai būčiau labai patenkintas, kad "Go Vilnius" bent jau turistų priviliotų kuo daugiau. O kai įvaizdžio kūrimui ištaškyti pinigai nepritraukia nei turistų, nei investuotojų, galima kaltinti tik vadovus. Nes viską galima pasiekti, jeigu darai teisingomis priemonėmis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Turistas

Turistas portretas
Lygina kad ir su Praha. Reikia paprasto atsakymo į klausimą - kodėl turėčiau aplankyti Vilnių? - Apie Prahą atsakysite iškart kokiais trimis sakiniais. Netgi apie Taliną atsakysite. Apie Rygą. O apie Vilnių....
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių