- Ignas Jačauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus savivaldybės administracija su „Gariūnų“ verslo parku nesutaria dėl žiedinės sankryžos, elektromobilių krovos stotelės įrengimo šalia didžiausios šalyje prekyvietės.
Vasarą verslo parkui galutinai pralaimėjus teisinius ginčus, savivaldybė tvirtina susidurianti su trukdymu atlikti darbus valstybinėje žemėje.
„Gariūnų“ atstovai tikina, kad sostinės administracijos planai apima teritoriją, kur verslo parkas teisėtai savo lėšomis įrengė infrastruktūrą, ją tektų ardyti, o dėl to nukentės smulkieji verslininkai.
Negali atlikti darbų
„Mūsų įmonės darbuotojai nori įrenginėti automobilių krovimo stoteles. Statybos leidimą turime, stotelė bus įrengta ne „Gariūnų“ teritorijoje. Aišku, „Gariūnų“ atstovai yra nepatenkinti, jie grindžia tuo, kad stotelė yra nesaugi, ji suprojektuota statmenai į gatvę“, – BNS sakė Vilniaus savivaldybės administracijos direktorė Lina Koriznienė.
Tris kartus „Gariūnų“ atstovai neleido atlikti darbų, apsaugos darbuotojai elgiasi agresyviai, mūsų vienas darbuotojas buvo sužalotas.
Anot jos, savivaldybė yra suderinusi elektromobilių stotelės įrengimą su visomis reikiamomis institucijomis, įvertinusi jos saugumą, kitus rodiklius, taip pat ir tai, kad šioje vietoje nėra galimas intensyvus eismas.
Savivaldybės atstovų teigimu, verslo parko atstovai kreipėsi į teismą, tačiau šią vasarą antroji instancija pretenzijas atmetė, o Aukščiausiasis teismas atsisakė priimti kasacinį skundą.
„Tris kartus „Gariūnų“ atstovai neleido atlikti darbų, apsaugos darbuotojai elgiasi agresyviai, mūsų vienas darbuotojas buvo sužalotas, nustumtas su visa tvora. Negaliu komentuoti darbuotojo būklės, bet ji nėra pati geriausia. O jie yra užėmę teritoriją, nors ji yra ne jų“, – sakė administracijos vadovė.
Gali prireikti policijos ir antstolių
Žiedinę sankryžą įrengti ketinama ties pagrindiniu įėjimu į dengtą lauko turgavietę, elektromobilių stotelę – gatvėje, kuri šiuo metu yra vidinėje verslo parko teritorijoje, už tvoros.
Už sankryžos įrengimą atsakingas prekybos tinklas „Lidl“, įrengęs greta prekybos centrą ir prisiėmęs šiuos įsipareigojimus pagal infrastruktūros įrengimo sutartį su savivaldybe. Tačiau šioje vietoje vasarą atsirado du ekskavatoriai – anot savivaldybės atstovų, tai taip pat apsunkina bet kokius galimus darbus.
L. Koriznienė sako, kad planuojant įrengti žiedą savivaldybė prašė pašalinti „keletą statinių, kurie yra pastatyti nelegaliai“.
„Gariūnų atstovai sako, kad mes uždarinėjame turgų ir kėsinamės vos ne į žmonių darbo vietas (...). O žiedinės sankryžos mums reikia, nes ateityje darysime viaduką per Gariūnų gatvę, kuris leis panaikinti gana sudėtingą šviesoforą, sukeliantį kamščius“, – kalbėjo ji.
Anot jos, neatmetama, kad norint tęsti planus, teks pasitelkti policiją ir antstolius.
„Kalbamės su policija, kaip mums elgtis, įtraukti ir antstoliai. Norime tai padaryti tai saugiai ir teisėtai, kaip mums tai pavyks – kol kas neaišku“, – pasakojo ji.
Turgaus valdytojai: projektas nesuderintas
Gariūnų verslo parką valdantį bendrovė „Posūkis“ BNS tvirtino, kad elektromobilių stotelė negali būti įrengta, „kadangi nei projektas, nei tokių darbų vykdymas nėra suderintas su infrastruktūros savininku UAB „Posūkis“. Tokios pat pozicijos įmonė laikosi ir dėl žiedinės sankryžos.
Pasak įmonės, savivaldybė 2020-aisiais prašė perduoti statinius su dokumentais, bet „teisinės procedūra dėl infrastruktūros objektų perdavimo dar nėra įvykdyta“.
Bendrovė „Posūkis“ teigia neatsisakanti perduoti infrastruktūros objektų.
„Tačiau tokio perdavimo procedūrą iš esmės stabdo neteisėti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos veiksmai, kuomet be jokių suderinimų Gariūnų verslo parko teritorijoje yra siekiama vykdyti su UAB „Posūkis“ nesuderintus statybos darbus – elektromobilių įkrovimo stotelės darbai ir kt., tokiu būdu darant žalą ne tik įmonės sukurtai Gariūnų verslo parko infrastruktūrai, bet ir apskritai smulkiajam verslui“, – teigiama įmonės teisininkų šią savaitę merui Remigijui Šimašius siųstame rašte.
Be kita ko, „Gariūnų“ atstovų teigimu, savivaldybės planuojami įrengti objektai „neatitinka eismo saugumo ir kitų reikalavimų, apsunkina tiek Gariūnų verslo parko darbuotojų, tiek lankytojų judėjimą“.
Kaltina ardymu
Pasak įmonės teisininkų, prieš beveik 20 metų atnaujinta turgavietė buvo pripažinta valstybinės svarbos ekonominiu projektu, čia sukurta 5 tūkst. darbo vietų, susisiekimo infrastruktūra, taip pat „patogi įvaža, skirta aptarnauti smulkiesiems ir vidutiniams verslininkams“.
Dabartiniai savivaldybės veiksmai, verslo parko atstovų teigimu, yra „faktiškai nukreipti jau sukurtos Gariūnų verslo parko susisiekimo infrastruktūros ardymo linkme bei turi ypatingai neigiamos įtakos bemaž tūkstančių smulkiųjų verslininkų kasdieninei veiklai“.
Jie taip pat reikalauja savivaldybės derinti parko infrastruktūros koncepciją su turgavietės darbuotojais ir nepažeisti jų „interesų bei teisėtų lūkesčių“.
„Galima pagrįstai teigti, kad šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybės kuriamos infrastruktūros koncepcija yra skirta tik siauriems kelių verslininkų interesams patenkinti“, – sakoma rašte.
Bendrovė taip pat prašo susitikimo su savivaldybės atstovais, pabrėždama, kad turi savo pasiūlymų, kaip spręsti situaciją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pirmosios Vilniaus elektrinės 120-metį pažymės žaibuojančios operos
Vilniui švenčiant 700 metų jubiliejų, pirmoji viešoji sostinės elektrinė mini 120-ąsias įkūrimo metines, o Energetikos ir technikos muziejus – 20 veiklos metų jubiliejų. ...
-
Siekiant didesnio saugumo, Vilnius mokyklas ragina įrengti kameras, elektroninius įėjimus3
Siekiant didesnio moksleivių saugumo, Vilniaus savivaldybė ragina mokyklas įsirengti vaizdo stebėjimo kameras, elektroninius įėjimus. ...
-
Per rekordiškai trumpą laiką sostinėje pastatytas dar vienas lopšelis-darželis5
Augant vilniečių galimybėms patekti į pirmuoju prioritetu pasirinktus darželius (pernai pateko apie 80 proc. vaikų), jaunų šeimų pamėgtame sostinės rajone per dvidešimt mėnesių nuo kapsulės įkasimo pastatytas modernus 14 grupių 240...
-
M. Skuodis: naujas terminalas Vilniaus oro uoste didins jo pajėgumus3
Vilniaus oro uoste antradienį oficialiai pradėtos naujojo išvykimo terminalo statybos. Anot susisiekimo ministro Marius Skuodžio, jis ne tik padidins oro uosto pajėgumus, bet ir pakels kokybės kartelę. ...
-
Vilniuje baigta restauruoti Šv. Kotrynos bažnyčia4
Vilniuje baigta restauruoti Šv. Kotrynos bažnyčia, esanti šalia S. Moniuškos skvero. ...
-
Vilniuje atidarytas didžiausias gyvūnų gydymo kompleksas: gelbės kates, lemūrus, krevetes16
Vilniuje, Lazdynuose, antradienį atidarytas didžiausias Lietuvoje gyvūnų gydymo ir sveikatinimo kompleksas. ...
-
Vilniaus oro uoste pradedamos naujo išvykimo terminalo statybos5
Vilniaus oro uoste antradienį oficialiai pradedamos naujojo išvykimo terminalo statybos. Terminalą už 50,2 mln. eurų (su PVM) statys konkursą laimėjusi bendrovė „Eikos statyba“. ...
-
Skelbiamas konkursas Vilniaus miesto istorijos tyrėjams
Domiesi ir tyrinėji Vilniaus istoriją? Vilniaus miesto savivaldybė kviečia mokslininkus ir tyrėjus dalyvauti Vilniaus miesto istorijos tyrėjų konkurse ir gauti stipendiją. ...
-
„Ryanair“ mažins skrydžių iš Vilniaus8
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė nuo būsimo vasaros sezono pradžios nebeskraidysianti dviem maršrutais ir rečiau skraidysianti 11 maršrutų – bendras esamų bei planuotų skrydžių dažnumas suma...
-
Lietuviai aktyviai padeda Ukrainai, bet Pilietinės galios indeksas sumenko42
Nepaisant aktyvaus lietuvių įsitraukimo padedant Rusijos užpultai Ukrainai, 2022-ųjų Pilietinės galios indeksas (PGI) sumenko, pirmadienį skelbia tradicinį tyrimą atlikęs Pilietinės visuomenės institutas. ...