Quantcast

Vilniaus valdžia – autobusų stočiai: arba susitvarkote, arba iškelsime

Ką daryti? Iškelti autobusų stotį už miesto ribos? O kaip važiuos keleiviai į miestą – taksi? Jei galėtų keliauti taksi, autobusais apskritai nevažiuotų“, – svarstė A. Paleičikas.

Jis teigė norintis, kad darbai būtų pradėti kuo greičiau, tačiau kada tai galėtų būti – taip ir neaišku.

„Norėčiau, kad visos grupės susitartų. Kad sakytų – reikia, darom, ir nebūtų jokių kliūčių. Aš esu šio nekilnojamojo turto savininkas ir reikia suprasti ir mane – aš negaliu investuoti į kažkieno fantaziją. Sutinku, kad stotis turi atitikti tam tikrus reikalavimus, bet negaliu investuoti į tai, ko finansiškai stotis „nepaneš“, – tęsė A. Paleičikas.

UAB „Vilniaus autobusų stotis“ savininkas teigia, kad neseniai stotis buvo šiek tiek remontuota – atlikti dažymo ir kiti darbai, tačiau jie esą laikini. „Buvome nuvažiavę į Helsinkį. Ten autobusų stotis integruojama su prekybos centrais. Galvojame, kad gal būtų galima stotį „kišti“ po žeme. Yra įvairiausių variantų, bet, kaip jau ir sakiau, ne viskas nuo manęs vieno priklauso. Aš dedu visas pastangas. Manau, savivaldybė galėtų pagelbėti“, – LRT.lt komentavo A. Paleičikas.

Aš esu šio nekilnojamojo turto savininkas ir reikia suprasti ir mane – aš negaliu investuoti į kažkieno fantaziją. Sutinku, kad stotis turi atitikti tam tikrus reikalavimus, bet negaliu investuoti į tai, ko finansiškai stotis „nepaneš“.

Savivaldybė: stotis galėtų atsirasti Fabijoniškėse

Vilniaus miesto vyriausias architektas M. Pakalnis teigia, kad stoties savininkai neturi programos, ką daryti. „Mano supratimu, jie nori pasididinti savo sklypo vertę ir neturi realios programos. Mes galvojame, kad reikia apsispręsti, ką toje vietoje galima daryti, kad galėtume suformuoti kažkokias sąlygas.

Yra keli variantai: galima koreguoti detalųjį planą, galiojantį toje vietoje; galima padaryti projektinius pasiūlymus pagal miesto bendrąjį planą. Jei dalyje sklypo detaliojo plano nėra, jie turėtų pateikti savo viziją“, – sakė M. Pakalnis.

Architekto teigimu, tos Vilniaus miesto teritorijos detalusis planas yra ir jie gali pagal jį kažką planuoti, o jei netinka – siūlyti pakeitimus. „Mes turime pakankamai įrankių, kad galėtume nagrinėti vienokį ar kitokį plėtros scenarijų toje vietoje“, – pridūrė M. Pakalnis.

Architekto teigimu, trečiadienį savivaldybėje buvo kalbėta apie viso geležinkelio mazgo ateitį, taip pat aptarta ir autobusų stoties perspektyva.

„Vilniaus miesto bendrajame plane numatyta, kad stotis gali būti formuojama ne kaip vienas objektas, bet kaip objektas su keletu terminalų. Kadangi dabar pagrindinė maršrutinių autobusų kryptis yra šiaurės vakarai, tai nėra prasmės didelį jų kiekį varinėti po visą miestą ir [versti] stovėti kamščiuose.

Visada galvota, kad šiaurės vakarinėje miesto dalyje galėtų atsirasti naujas autobusų stoties terminalas, greituoju transportu sujungtas su geležinkelio stotimi. Taip visiems būtų geriau: ir vežėjams, ir daugeliu atvejų – keleiviams. Kalbėjome, kad, jei savininkas neturės dabartinės autobusų stoties programos ir nežinos, ką su ta stotimi nori daryti, galima būtų skelbti konkursą – gal kažkas nori pastatyti ir eksploatuoti stotį šiaurės vakarinėje miesto dalyje ar kitose, pavyzdžiui, pietų“, – kalbėjo M. Pakalnis.

LRT.lt pasiteiravus M. Pakalnio, kur konkrečiai galėtų įsikurti naujoji stotis, vyr. architektas teigė, kad yra teritorija prie „Mandarino“ prekybos centro Fabijoniškėse.

„Čia buvo pasitarimas, kaip mes elgtumėmės, jei dabartinės stoties ateitis būtų miglota ir netenkintų keleivių poreikių. Dabar miestas rengia bendrą planą ir kaip tik pats laikas apie tai pagalvoti. Žinote, kaip architektas pasakysiu, kad ta stotis – prasto turgelio lygio.

Šiuo atveju tai privatus objektas ir galime siūlyti pagelbėti, bet vystytojui parengti programos negalime. Matydami, kad reikalai nejuda, galime pradėti ieškoti alternatyvių sprendimų, ir mes beveik pasiruošę“, – LRT.lt kalbėjo M. Pakalnis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aidas

Aidas portretas
Ir vėl, eilinį kartą, Kaunas šluosto Vilniui nosį. O kažkas kalba apie degalinę tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Jei ir toliau tokiais tempais, tai degalinė bus tarp Kauno ir Minsko :)
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių