Quantcast

Vilniaus transporto reforma: vairuotojai – į darbo biržą, „mikriukai“ – į Baltarusiją

Nors buvo kalbama, kad mikroautobusai į Vilniaus gatves vėl išriedės iki metų galo, verslininkai netiki valdžios pažadais, išparduoda turtą ir atleidžia darbuotojus.

Konkursas paskelbtas

"Vilniaus viešojo transporto" (VVT) vadovas Gintaras Nakutis sakė, kad įmonė yra paskelbusi konkursą, – privatūs vežėjai paraiškas dėl teisės važinėti sostinės gatvėmis galės pateikti rugsėjo 3 d.

"Savivaldybė skelbė konkursus, bet taryba neleido, tačiau tai – ne mano kompetencija. O savo konkursą mes esame paskelbę", – sakė G.Nakutis. Pasak jo, tokios trumpalaikės sutartys būtų pasirašomos su ta intencija, kad jau savivaldybei paskelbus konkursą nereikėtų intensyviai nutraukti sutarčių su visais vežėjais. "Mes duodame trumpą laiką, kad savivaldybė galėtų priimti reikalingus sprendimus ir skelbti (konkursą – red. past.)", – sakė jis.

G.Nakutis taip pat patvirtino, kad VVT skelbiamo konkurso reikalavimai mikroautobusų vežėjams šiek tiek didesni, – bus reikalaujama, jog transporto priemonėse atsirastų ir stovimų vietų, kad būtų galima vežti daugiau keleivių.

Nauji reikalavimai baugina

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos (VMVA) prezidentas Saulius Matulionis sakė, kad prieš savaitę vežėjai buvo pakviesti į Vilniaus miesto savivaldybę susitikti su meru ir susipažinti su naujai paskelbto VVT konkurso sąlygomis.

"Atvirai pasakysiu, kad konkursas, skelbiamas 6 mėnesių laikotarpiui, atrodo daugiau, negu juokingai. Realiai buvo pasakyta, kad transportas į gatves turėtų išvažiuoti spalio pabaigoje arba lapkričio pradžioje. O kadangi dabar yra tik rugpjūtis, darbuotojų niekas nelaikys", – pasakojo S.Matulionis. VMVA prezidentas taip pat sakė, kad vežėjai jau turi pakankamai karčios patirties su savivaldybe, tad vargiai tiki, jog kas nors galėtų pasikeisti į gera.

S.Matulionis taip pat teigė, jog naujas VVT reikalavimas, kad transporto priemonėse atsirastų ir stovimų vietos keleiviams, vargiai įgyvendinamas. Mikroautobusai, kuriais šiuo metu disponuoja asociacijos nariai, nėra pritaikyti stovintiems keleiviams vežti.

Nors kiti reikalavimai nesunkiai įgyvendinami, S.Matulioniui kai kurie pasirodė net gerokai keisti: "Daug kartų mums žėrė priekaištus, kad mikroautobusai yra seni ir gadina miesto vaizdą, nors tuo metu mes važiuodavome transporto priemonėmis, kurių amžius būdavo iki aštuonerių metų, o dabar numatytas reikalavimas, kad transporto priemonės būtų ne senesnės nei 20 metų."

Vairuotojai lieka be nieko

Esant tokiai neaiškiai situacijai, mikroautobusų vežėjų bendrovės jau suskubo atleisti savo darbuotojus. Nors dalis dar oficialiai ilsisi, nes turi sukaupę nemažai atostogų dienų, tikėtina, kad visų laukia tas pats likimas.

Vienos mikroautobusų vežėjų, įmonės "Litbus", vadovas Visvaldas Straukas patikino, kad jokiu būdu nedalyvaus naujai paskelbtame konkurse, – jo netenkina naujos sąlygos.

"Visiškai neaišku, kaip bus su atsiskaitymu: kaip atsiskaitys ir kada atsiskaitys už tuos važinėjimus. Savivaldybė yra visiems skolinga ir žmonės eilėje po trejus metus laukia, kad pervestų pinigus. Mokėsi algas, mokėsi mokesčius, mokėsi už degalus ir tikėsiesi sulaukti – tai nerimta", – piktinosi vyras.

Pasak įmonės vadovo, Vilniaus autobusų parkas visada norėjo būti monopoliu, tad dabar toks ir tapo. Jo manymu, po to, kai savivaldybė nutraukė sutartis su vežėjais, kurios esą dar buvo galiojančios, prasmės kovoti nebėra.

Iki šiol jo įmonėje dirbo 40 darbuotojų, tačiau šiandien jau neliko nė vieno – teko atleisti. "Tiesiu taikymu į darbo biržą išėjo. Gal kas nors taksi vairuotoju įsidarbins, gal autobusų... Bet dauguma į biržą patraukė", – pasakojo V.Straukas.

Pasak Lietuvos darbo biržos Komunikacijos skyriaus vyriausiosios specialistės Mildos Jankauskienės, šiuo metu Vilniaus darbo biržoje registruoti 959 darbo ieškantys žmonės, pageidaujantys dirbti vairuotojais. Vien per liepą darbo biržoje tokių asmenų padaugėjo 170-ia.

Šiuo metu vairuotojams registruotos tik 333 laisvos darbo vietos, iš jų – 330 skirta tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams.

Mikroautobusų išpardavimas

Kitos sostinės vežėjų įmonės "Transrevis" vadovas Vladas Dapkus pasakojo ne tik kaip atleidinėja darbuotojus, bet ir kaip išparduoda nebereikalingas transporto priemones.

"Transporto priemonių dar turime apie 40. Šiuo metu užsiimame jų pardavimu: šiandien kaip tik pardavėme keturias transporto priemones į Baltarusiją. Kadangi Lietuvos rinkai nelabai jie reikalingi, bandome parduoti tam, kam reikia", – pasakojo V.Dapkus.

Įmonės vadovas atskleidė, kad atsižvelgiant į būklę vieno mikroautobuso kaina gali svyruoti nuo 10 tūkst. iki 25 tūkst. litų. O juos parduoti – vienintelė logiška išeitis, nes neeksploatuojamos transporto priemonės nuvertėtų. "Jeigu bus pardavimas, mėginsime juos parduoti, nes neapsimoka laikyti – geriausiu atveju į gatves išvažiuotų tik lapkričio 1 d.", – sakė jis.

Naujų transporto priemonių, atitinkančių naujus VVT reikalavimus, pirkti taip pat neverta. Pasak V.Dapkaus, pusės metų laikotarpio sutartys per daug rizikinga. Naujų mikroautobusų jis ryžtųsi įsigyti tik tada, jeigu būtų paskelbtas normalus ilgą laikotarpį apimantis konkursas.

"Transrevio" vadovas prisipažino, kad veikiausiai ir jam teks trauktis į šalį, nes ir naujus darbuotojus surinkti finansiškai būtų per daug skausminga.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių