- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl susiaurintų sostinės gatvių fiasko patyrusi Vilniaus savivaldybė priversta pripažinti dar vieną klaidą – prieš 5-erius metus tuometinio mero Remigijaus Šimašiaus iniciatyva Neries pakrantėje įrengti dviračių takai, atrodo, tarp vilniečių kelia daug nesutarimų. Apie tai pasakojama LNK reportaže.
Vilniuje, Žvėryne, nutiestame dviračių ir pėsčiųjų take – dviračių kelias išasfaltuotas, bet pėstiesiems skirtas takas – dulkėtas žvyrtakis. Dėl šios priežasties pėstieji renkasi eiti dviračių taku, kuriame eismas didžiulis, todėl neretai kyla nesusipratimų bandant taką pasidalinti.
Pakalbinti vilniečiai dalijasi savo nuomonėmis ir patirtimi.
„Na, aš turiu batus plauti kas antrą dieną po pasivaikščiojimo šiuo taku. Turbūt būtų geriau, jei jis būtų išasfaltuotas, bet kodėl nėra – pasakyti negaliu. Išasfaltuotu dviračių taku dviratininkai greitai važiuoja, aš nenoriu jiems trukdyti, o pasivaikščiojimams takas, aišku, gerai, kad bent toks yra, bet būtų geriau, jei jis būtų asfaltuotas“, – komentavo taką neretai praeinantis pilietis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kitas, taką aplankantis ir pėsčiomis, ir su vežimėliu, ir dviračiu, dalijasi nemaloniu incidentu, kilusiu dėl tako nevienodumo.
„Aš esu tėtis su vežimėliu ir kartu dviratininkas. Puikiai suprantu brolius ir seses dviratininkus. Iš tikrųjų, pavyzdžiui, dabar yra pats darbo dienos vidurys, žmonės dirba, jų čia dabar nepamatysime, bet jei ateitumėte čia vakare – pamatytumėte, kad čia nėra net obuoliui kur nukristi. Puikiai žinau, kad dėl to mamos ar tėčiai su vežimėliais eina tiesiog dviratininkų taku, nes čia neįmanoma praeiti. Pilna žmonių, pilna dviratininkų, paspirtukininkų. Mano žmona neseniai čia irgi ėjo su vežimėliu, ėjo dviračių taku ir buvo apšaukta ir netgi pastumta“, – atviravo vilnietis.
Kitas, paklaustas, kaip vertina dviratininkų ir pėsčiųjų draugystę Vilniuje, neslėpė, kad ji – nekokia.
Visa tai yra vienas labai didelis chaosas.
„Žinokit, prastai. Todėl, kad trūksta susikalbėjimo, dažnai vieni ar kiti ne visai išmano Kelių eismo taisykles. Matyti, kad trūksta edukacijos, tarpusavio supratimo, bendro eismo supratimo – ir automobilių, ir dviratininkų, pėsčiųjų, paspirtukininkų. Visa tai yra vienas labai didelis chaosas.“
Šviesiais marškiniais pasipuošęs vyras, žurnalistės paklaustas, ar pėstieji yra įkalinti šioje situacijoje, papasakojo savo patirtis.
„Manau, kad taip. Tiesiog dėl dulkių. Nemalonu. Tikrai, manau, galima būtų geresnę dangą padaryti. Susikalbėjimo tarp dviratininkų ir pėsčiųjų trūkta. Dažnai ir pačiam tenka eiti dviračių taku, pavyzdžiui, kai lyja lietus ar po lietaus, nes neasfaltuotu pėsčiųjų taku tiesiog nepatogu eiti. O kai eini dviračių taku, dažniausiai kas nors signalina, bando nustumti ar pan.“
Situaciją pakomentavo ir Vilniaus savivaldybės vyriausiasis inžinierius Antonas Nikitinas.
„Tik kelios tokios vietos yra Vilniuje – viena Žvėryne, kita Antakalnio pabaigoje. Toks sprendimas buvo projektuotojų priimtas dar tuo metu, kai buvo takas buvo projektuojamas ir tai buvo daryta
prieš daugiau nei penkerius metus. Siekiant saugoti gamtinę aplinką norėjosi kuo daugiau laidžių dangų ir dėl to buvo priimtas būtent toks spendimas. Šiai dienai suprantame, kad jis, na, nebūtinai pasiteisinęs ir naujuose projektuose tokių sprendimų ir nenumatome.
Viena vertus, mes turime žaliuosius tikslus ir norime, kad kuo daugiau dangų sugertų vandenį, kita vertus, matome, kad patogumas, aišku, yra didesnis, kai yra kitokios – kietos, dangos.“
Paklausus, ar yra planuose tokius takus asfaltuoti, atsakė, kad kol kas jie pakankamai patogūs.
„Artimiausių metų planuose nėra numatoma tvarkyti tų takų, visgi, sausu oru jie yra pakankamai patogūs ir jais tikrai įmanoma eiti, tai nėra kažkoks labai didelis nepatogumas. Aišku, žiūrėsime, vertinime situaciją ir jei matysime, kad yra didelis poreikis tvarkyti tą taką, tai yra tikimybė pakeisti jį į kietą dangą.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...