Quantcast

Vilniaus restoranai klientams bruka ne pirmo šviežumo prabangą

Blogą kvapą skleidžianti lašiša, pasibaigusio galiojimo anties šlaunelės, valgyti netinkami vaniliniai ledai ir pakartotinai užšaldytos krevetės – tokiais delikatesais savo klientus vaišina prabanga dvelkiantys sostinės restoranai.

Nežino, kas virtuvėje

Už užkandį su lašiša restoranų "Da Antonio" lankytojams tenka pakloti 30–35 litus. Salotos su krevetėmis atsieina apie 31 litą. Vaniliniai ledai su karštomis avietėmis ir plakta grietinėle kliento kišenę patuština dar 18 litų.

Kainos solidžios ir įkandamos toli gražu ne kiekvienam. Tačiau ar nepabijojus plačiai atverti piniginę jau galima tikėtis ir aukštos kokybės maisto, paruošto iš šviežių produktų? Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektorių vizitas Vilniaus ir L.Stuokos-Gucevičiaus gatvėse įsikūrusiuose restoranuose "Da Antonio" atskleidė, kad ne visada.

Paaiškėjo, jog net prestižiniais laikomi restoranai suklumpa ir ne visada įstengia sukontroliuoti, kas dedasi jų virtuvėje.

Atsidūrė juodajame sąraše

VMVT specialistai restoranuose "Da Antonio" nustatė higienos ir maisto gamybos technologijos pažeidimų. Net juos pašalinęs restoranas inspektorių bus stebimas tarsi pro didinamąjį stiklą.

Iš mažos rizikos viešojo maitinimo įstaigų sąrašo jis pateko į padidintos rizikos įmonių grupę. Dėl to inspektoriai restorane "Da Antonio" lankysis ne kartą per dvejus metus, bet du ar triskart per metus.

"Restoranuose lankėmės rečiau, nes pasitikėjome, kad ten dirbama laikantis higienos ir maisto gaminimo reikalavimų. Nuo šiol restoranų veiklą stebėsime akyliau", – sakė VMVT Maisto skyriaus vyriausioji specialistė, maisto produktų inspektorė Asta Maminskienė.

Tiria laboratorijoje

Vykdant planinę patikrą restoranuose "Da Antonio" buvo užfiksuota palyginti nemažai didesnių ir smulkesnių teisės aktuose nustatytų normų neatitikimų.

L.Stuokos-Gucevičiaus gatvėje veikiančiam restoranui "Da Antonio" už pažeidimus jau skirta 250 litų dydžio bauda.

Restoranui Vilniaus gatvėje sankcijų kol kas nėra. "Laboratoriniams tyrimams paimti trijų pavadinimų restorano darbuotojų ruošti pusgaminiai. Be to, ištirti nuspręsta ir nuo darbuotojų rankų bei virtuvės paviršių paimtas nuoplovas – iš viso dešimt pavyzdžių. Laukiame atsakymų", – pasakojo A.Maminskienė.

Restoranui administracinė nuobauda bus skirta gavus šių mėginių tyrimų rezultatus iš Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto Laboratorijos departamento.

Nei etikečių, nei receptūrų

Vilniaus gatvėje veikiančiam restoranui "Da Antonio" inspektoriai kol kas priekaištų turi tik dėl higienos. O jau nubaustame restorane L.Stuokos-Gucevičiaus gatvėje pasigesta maisto gaminimo kokybės.

"Etiketėmis neženklinami virėjų paruošti pusgaminiai, todėl negalima nustatyti jų galiojimo laiko. Žinia, pusgaminiai galioja tik 12 valandų, todėl būtina žymėti ne tik jų paruošimo dieną, bet ir konkrečią valandą. Be to, kiekvienas gaminys turi turėti aiškų receptūros ir technologijos aprašą, o to taip pat neradome. Nustatėme, kad šaldytos krevetės paruoštos netinkamai, nes buvo atšildytos, iš jų paruoštas pusgaminis ir viskas vėl užšaldyta. Tai bloga technologija", – užfiksuotus trūkumus vardijo A.Maminskienė.

Ji prasitarė, kad atliekant patikrą restorano darbuotojai guodėsi girdėję klientų nusiskundimų dėl maisto.

Geriausia gynyba – puolimas?

Nustatytus pažeidimus restoranas privalo pašalinti per kelias savaites. "Prie to dabar ir dirbame", – užtikrino "Da Antonio" rinkodaros vadovas Francesco Di Marko. Lankytojų skundų dėl maisto kokybės jis tikino negavęs, o VMVT inspektorių pastabas vadino biurokratizmu.

"Rado šaldytuvo stalčiaus dugne kelias pasibaigusio galiojimo lašišas, tačiau mes jų tikrai nebūtume davę klientams. Tiesiog niekas jų nepastebėjo ir neišmetė", – aiškino "Da Antonio" atstovas. Nuo klausimų apie kitus nustatytus restorano virtuvės trūkumus jis išsisuko.

"Mes norime maistą ruošti su šviežiomis, ekologiškai išaugintomis žolelėmis, tačiau tai, pasirodo, neleidžiama. Turime gaminti su prieskoniais", – stebėjosi F.Di Marko.

Komentarų nebus

VMVT inspektorių žvilgsnis nukrypo ir į bendrovės "Itališkas skonis" valdomas piceriją "Olialia" ir ledainę "Soprano". Pažeidimų netrūko ir ten.

Inspektoriai nustatė, kad šiose prekybos centre "Akropolis" įsikūrusiose įstaigose produktai laikomi netinkamomis sąlygomis, neužtikrinami jų tinkamumo vartoti terminai ir patiekalų terminis apdorojimas: techniškai netvarkingas termometras, netinkami temperatūros režimai.

Viešojo maitinimo įmonių atsakingiems asmenims už nustatytus pažeidimus pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą skirtos nuobaudos. Be to, uždrausta naudoti nekokybiškus maisto produktus.

"Aš nieko nekomentuosiu", – pokalbį apie VMVT vizitą kategoriškai nutraukė kavines "Soprano" ir picerijas "Olialia" valdančios bendrovės "Itališkas skonis" komercijos direktorė Asta Juodinytė.

Produktams nelieka pinigų

Atsidurti juodajame VMVT sąraše gėdinga. Tai kenkia restorano ar kavinės reputacijai, turi neigiamos įtakos įvaizdžiui. Tačiau ir be inspektorių įspėjimų dažni sostinės restoranų lankytojai ne kartą įsitikino, kad maistas pas mus prastas.

Verslininkas, gurmė, svetainės Restoranai.lt redaktorius Paulius Šuksteris dienraščiui yra sakęs, kad Lietuvos restoranuose atmosfera daugiau nei slogi.

"Pirmiausia dauguma restoranų nepriima jokios kritikos. Antra, nėra tinkamų kainų, neturime užtektinai kokybiškų produktų tinkamomis kainomis, trūksta vartojimo kultūros, vartotojų išprusimo. Restoranai per daug dėmesio skiria investicijoms į aplinką, restorano įrengimą, bet taupo samdydami virėjus, padavėjus ir pirkdami produktus. Pasigendu virėjų kūrybiškumo ir klientų reiklumo", – apgailestavo ne viename pasaulinio garso restorane viešėjęs P.Šuksteris.


Komentaras

Vaida Barkovskienė, VMVT Maisto skyriaus vedėja, veterinarijos inspektorė

Nesakyčiau, kad viešojo maitinimo įstaigos higienos ir maisto gamybos technologijos pažeidimus daro sąmoningai. Tai greičiau žinių, kompetencijos stoka ar neapsižiūrėjimas. Ne visada virtuvėse dirba atitinkamo išsilavinimo personalas. Sunkmetis žmones verčia keisti specialybes, kvalifikaciją. Tačiau jiems koją pakiša praktikos ir įgūdžių stoka.

Per darbo praktiką nemačiau nė vieno arogantiško ir pasipūtusio maisto tvarkovo, kuris padaręs pažeidimų įrodinėtų savo tiesas. Visi gailisi ir klaidas stengiasi ištaisyti. Nėra taip, kad nustatai pažeidimus, o kitais metais – vėl tas pats. Visi nori išlaikyti verslą, turėti klientų.

Pasitaiko visur visko – kas nedirba, tas neklysta. Tačiau tikrai yra labai gerai besitvarkančių įmonių, kuriose atliekant patikrą nerandama jokių pažeidimų.

Nors yra atvejų, kai normoms nusižengiama, Lietuvos viešojo maitinimo įstaigose padėtis tikrai nėra bloga ir valgyti jose saugu. Negalime teigti, kad šis sektorius dirba atsainiai ir neįvertina rizikos.

Baudas už pažeidimus reglamentuoja Administracinių teisės pažeidimų kodeksas ir kalbėti, ar jų dydžiai adekvatūs klientams padaromai žalai, ne mūsų kompetencija.


Šiame straipsnyje: Maistasrestoranai

NAUJAUSI KOMENTARAI

unis

unis portretas
svarbiausia, kad zmones pyksta iskart, va kas blogai

next

next portretas
į šį restoraną per pietų pertrauką nuolat vaikšto Valatka....

keista

keista portretas
kad tokio lygio restoranai taip elgiasi, o paskui nekomentuoja.
VISI KOMENTARAI 18

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių