- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus oro uosto aerodromo teritorija pastaruosius trejus metus buvo virtusi milžiniška statybų aikštele, kurioje nuolat plušo tūkstančiai įvairiausių statybos specialistų ir mašinų. Didžiausia Lietuvos oro uostų istorijoje rekonstrukcija atlikta nestabdant įprastos oro uosto veiklos, o ją užbaigti planuojama jau šių metų gruodį. Oro uosto specialistai apžvelgia esminius rekonstrukcijos skaičius ir darbų mastą.
Viso Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos projekto metu įrengta beveik 200 tūkst. kvadratinių metrų naujų asfalto ir betoninių dangų. Bendras lietaus surinkimo sistemų ir latakų įrengimų tinklas driekiasi daugiau kaip 10 kilometrų. Įrengta daugiau kaip 13 kilometrų ryšių linijų, o naujas elektros tiekimo tinklas siekia net 76 kilometrus.
Tai tik kelios atliktų darbų eilutės Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos projekte, kurį užbaigti numatyta iki šių metų pabaigos.
Laiku atliktos investicijos
Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas Dainius Čiuplys pažymi, kad nuo 2019 metų vykdomų statybų mastas pranoksta 2017-aisiais Vilniaus oro uoste atliktus orlaivių kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos darbų apimtis.
„Vilniaus oro uosto aerodromo infrastruktūros atnaujinimas – didžiausias per visą šalies nepriklausomybės laikotarpį oro uostuose atliktas projektas, kuris truko kelerius metus, todėl džiaugiamės, kad visus suplanuotus darbus pavyks įgyvendinti laikantis griežto grafiko. Šios investicijos į infrastruktūros atnaujinimą atliktos tada, kai nuo pandemijos nukentėjęs aviacijos sektorius pradeda sparčiai atsigauti, todėl platesnės galimybės aptarnauti įvairaus tipo orlaivius greičiau ir efektyviau sudarys dar geresnes sąlygas aviacijos atsigavimui“, – sako D. Čiuplys.
Lietuvos oro uostų nuotr.
Anot D.Čiuplio, tai, kad tokio masto projektą pavyko įgyventi itin įtemptu aviacijai laikotarpiu, yra dar vienas įrodymas, jog Lietuvos oro uostams pavyko suburti aukščiausios kompetencijos specialistus.
Šių metų spalį Lietuvos oro uostai aptarnavo 368 tūkst. keleivių – beveik penkiskart daugiau nei pernai tuo pačiu metu, kai oro uostuose fiksuota 77 tūkst. keleivių. Didžiausia dalis keleivių – daugiau kaip 287 tūkst. – aptarnauta Vilniaus oro uoste. Palyginti su rekordiniu 2019 metų spaliu, kai buvo fiksuota 622 tūkst. keleivių, šį spalį jų srautas atsistatė 60 proc., toks skrydžių paklausos augimas leidžia tikėtis, kad aviacijos rinka ir toliau augs pagal pozityviausius scenarijus.
Kokie darbai atlikti?
Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos darbų vertė (visos programos apimties) siekia daugiau nei 36 mln. Eurų (be PVM).
Iš šios sumos didžiausia investicijų dalis – 14,1 mln. eurų, teko šiaurinio perono rekonstrukcijai ir išplėtimui. Esamas peronas padidintas 8 orlaivių stovėjimo aikštelėmis, įskaitant 5 papildomas stovėjimo vietas, pritaikytas didiesiems orlaiviams. Atnaujintos betoninės stovėjimo aikštelės, įrengtos naujos asfalto dangos. Įrengta požeminė elektros sistema (GPU) orlaivių įrenginiams įkrauti. Įrengtas energiją taupantis LED apšvietimas ir aplinkosaugos atžvilgiu tvarus paviršinių nuotekų surinkimo sprendimas. Įrengtos naujos orlaivių nuledinimo vietos, kurios svarbios saugiam ir efektyviam orlaivių aptarnavimui žiemos sezonu.
Kita svarbi projekto dalis – orlaivių riedėjimo tako F rekonstrukcija, įskaitant jo platinimą ir ilginimą lygiagrečiai pagrindiniam kilimo-tūpimo takui, atsiėjo 10,5 mln. eurų. Šio riedėjimo tako ilgis – 2500 metrų. Jame pagerintas paviršinių nuotekų surinkimas ir valymas, įdiegti energiją taupantys LED žiburiai.
Bendros investicijos į nuledinimo aikšteles, paviršinių nuotekų tvarkymo sistemą ir nuotekų valymą siekia per 7 mln. eurų. 2022 m. planuojama pradėti automatizuotos orlaivių nuledinimo nuotekų perdirbimo gamyklos statybas, gamykloje surinktas skystis bus paruoštas antriniam panaudojimui.
Lietuvos oro uostų nuotr.
Investicijos į naujo riedėjimo tako Z įrengimą siekia 1,3 mln. eurų. Jis sujungė išplėstą naują šiaurinį peroną su kilimo ir tūpimo tako slenksčiu ir riedėjimo taku F.
Riedėjimo tako A griovimo darbai, orlaivių riedėjimo takų E signalinių žiburių sistemos ir dangų remontas bendrai atsiėjo 0,7 mln. eurų.
Šiame Vilniaus oro uosto aerodromo rekonstrukcijos projekte riedėjimo takuose iš viso įdiegta apie tūkstantį naujų LED žiburių, kurie leis sutaupyti penktadalį suvartojamos elektros energijos.
Pasak D. Čiuplio, pagal tarptautinius standartus atnaujinta Vilniaus oro uosto aerodromo infrastruktūra leis užtikrinti oro uosto operacijų saugą, greitesnį orlaivių aptarnavimą ir skrydžių plėtrą.
Primenama, kad didžiausia istorijoje Vilniaus oro uosto rekonstrukcija bus baigta jau šių metų gruodį.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2020 metais Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mln. keleivių ir 30 tūkst. skrydžių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gudri statybos vystytojų sukčiavimo schema: žmonės liko ir be pinigų, ir be namų8
Įsigyti būstus Vilniaus pakraštyje besikuriančioje gyvenvietėje ketinę žmonės liko nieko nepešę. Pirkėjai tikina, kad liko ne tik be pažadėtų namų, bet ir be sumokėtų tūkstančių. Nors nukentėję žmonės kreipėsi į teismus &n...
-
Gyventojai: laimė, kai nėra baimės, kad nukris kokia bomba2
Vakar Tarptautinės laimės dienos proga saulėtame Vilniuje kalbinti tautiečiai apie tai, kas jiems yra laimė ir kada jie jaučiasi patys laimingiausi. ...
-
Vilniaus rajono jaunimas kviečiamas dalyvauti savanorystės programose2
Atostogos ar laisvalaikis yra puiki galimybė ne tik keliauti, skaityti knygas ar ilsėtis, bet ir prisidėti prie visuomenės, savo vietovės bendruomenės bei savirealizacijos, pasirenkant savanorystę. Savanorystės dėka jaunimas gauna galimybę ne tik pad...
-
Informacija apie šią savaitę nagrinėjamus socialinių išmokų prašymus
Šią savaitę bus nagrinėjami būsto šildymo išlaidų kompensacijų prašymai, pateikti nuo 2022-10-26 iki 2022-10-27. ...
-
Trečius metus iš eilės vilniečiai savo eglutėmis papildys Kalėdų mišką1
Vilniaus savivaldybė tęsė gražią tradiciją ir kovo 25 d. nuo 10 val. kvietė persodinti po žiemos švenčių išsaugotas egles ar kėnius sostinės Kalėdų miške. ...
-
Dėl nacionalinio saugumo apribota dalis Vilniaus žemėlapių duomenų
Vilniaus miesto savivaldybė antradienį pranešė, kad dėl nacionalinio saugumo bus koreguojami Vilniaus ortofotografiniai žemėlapiai, laikinai nebus galimybės peržiūrėti kai kurios infrastruktūrinės informacijos. ...
-
Patarėja: iki NATO susitikimo Vilniaus vadovai turi pasirūpinti gatvių asfaltavimu, švara2
Iki liepą Vilniuje vyksiančio NATO viršūnių susitikimo naujai išrinkti sostinės vadovai turės pasirūpinti gatvių asfaltavimu ir miesto švara, sako prezidento patarėja Asta Skaisgirytė. ...
-
Konstantinopolio patriarchas: Lietuvoje atsiveria galimybė sukurti bažnytinę struktūrą19
Vilniuje viešintis Konstantinopolio patriarchas Baltramiejus I sako, kad Lietuvoje atsiveria galimybė sukurti bažnytinę struktūrą. ...
-
Vilniaus senamiesčio gyventojai grįžo į viduramžius – antrą mėnesį neturi vandens5
Absurdiška situacija Vilniuje – senamiesčio gyventojai jaučiasi tarsi grįžę į viduramžius. Antrą mėnesį neturi vandens ir negali praustis, skalbti drabužių, gamintis maisto, kai kur išsijungė ir šildymo sistema, prane&sc...
-
Prasidėjus varliagyvių migracijai – eismo ribojimai Vingio parke4
Pavasariui jau džiuginant šiltesniais orais ir kviečiant išeiti į gamtą, iš žiemojimo vietų bunda gyvūnai. Kaip ir kiekvienų metų kovą, varliagyviai jau ima gausiomis grupėmis migruoti į nerštavietes – vandens telk...