Quantcast

Vilniaus oro uoste leisdamasis „užsidegė“ lėktuvas

Ketvirtadienį Vilniaus oro uosto skrydžių valdymo centro skrydžio vadovas sulaukė nerimastingos žinios iš krovininio orlaivio „Šarvas – 2003”. Nusileidęs lėktuvas nuslydo nuo pakilimo tako ir užsidegė. Tai nebuvo tikra katastrofa, o tik mokomosios gelbėjimo pratybos, kurių metu žiūrėta, ar oro uoste dirbančios specialiosios tarnybos, sugebės laiku reaguoti ir darniai dirbti, tikros nelaimės metu.

Avarinis nusileidimas

Iš Hamburgo į Vilnių skridusio orlaivio pilotas likus 10 minučių iki nusileidimo pranešė, kad dėl rimtų variklio gedimų jie buvo priversti išjungti kairįjį variklį. Oro uosto dipečeriai taip pat buvo informuoti, kad lėktuve, kuriuo gabenamas 4 tonų krovinys, yra du žmonės. Lėktuvas planuoja nusileisti 11 val.

Pasak Aviacijos saugumo Priešgaisrinės tarnybos viršininko Juliaus Šileikos, apie galimą nelaimę iškart buvo pranešta visoms oro uosto specialiosioms tarnybos, kurios nedelsiant pasiruošė ir laukė, kada galės suteikti pagalbą nelaimės ištiktam orlaiviui ir jo ekipažui. 

11 val., kaip ir buvo planuota, lėktuvas nusileido, tačiau išslydo iš tūpimo - pakilimo tako ir užsidegė. Po poros minučių avarijos vietoje jau buvo ugniagesiai, greitosios pagalbos medikai, Aviacijos saugumo patrulinės tarnybos pareigūnai. Dar po poros minučių ugnies ir juodo dūmų kamuolio apgaubtas lėktuvas buvo užgesintas, du viduje buvę pilotai išgelbėti ir perduoti greitosios pagalbos medikams, krovinys iškrautas.

Viskam pasiruošę

Tai nebuvo tikra katastrofa, o tik mokomosios gelbėjimo pratybos, kurių metu žiūrėta, ar oro uoste dirbančios specialiosios tarnybos sugebės laiku reaguoti ir darniai dirbti tikros nelaimės metu.

Pratybas stebėjęs Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis sakė esąs patenkintas gelbėtoju darbu, nes viskas buvo atlikta operatyviai ir tinkamai. „Įsitikinome, jog visos oro uosto tarnybos yra pasirengusios atlikti reikalingus lėktuvų ir žmonių gelbėjimo darbus 24 valandas per parą. Tai yra viena iš pačių svarbiausių oro uosto funkcijų. Net ir šiais taupymo laikais negalima taupyti skrydžių saugumo ir žmonių gyvybių sąskaita“, - kalbėjo ministras.

Pasal J.Šileikos, panašios pratybos oro uoste gana dažnas reiškinys, mokymus ugniagesiai rengia beveik kiekvieną dieną, kartą per metus į tokias „gelbėjimo operacijas“ yra kviečiami ir miesto ugniagesiai gelbėtojai, medikai, civilinės saugos atstovai. „Esame paskaičiavę, kad įvykus nelaimei mes bet kurią oro uosto vietą pasiektume ir gesinti pradėtume per tris minutes“, - sakė Priešgaisrinės tarnybos viršininkas.

Tik vienas incidentas

Smulkių incidentų, pasak J.Šileikos sostinės oro uoste yra buvę, tačiau rimtas pavojus lėktuvui, jo įgulai ir keleiviams buvo kilęs tik vieną kartą. Prieš dvejus metus avariją oro uosto teritorijoje patyrė austrų keleivinis lėktuvas.

Neišsiskleidus vienam šasi, jis nuvažiavo nuo tako į pievą. Laimė, lėktuvas neužsidegė, visi jame buvę žmonės buvo sėkmingai evakuoti.

Per ketvirtadienio pratybas gelbėtojams atvykti greičiau į „nelaimės“ vietą sutrukdė besileidžiantis lėktuvas. Tikros katastrofos metu, J.Šileikos teigimu, taip neatsitiktų. Būtų paskelbta nepaprastoji padėtis ir visi skrydžiai būtų nukreipti.


Šiame straipsnyje: oro uostasvilniaus oro uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių