- DMN, lrt.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuo metu iš Vilniaus oro uosto galima vykti 16 tiesioginių krypčių, tuo metu iš Rygos oro uosto – net 70.
Po „flyLAL“ bankroto Vilniaus oro uostas neatsigauna – keleivių jame šiemet sumažėjo kone 40 proc. Tuo metu Rygoje, per kurią dabar skraidinama didelė dalis keleivių iš Lietuvos, mušami rekordai, rašo portalas Lrt.lt.
Susisiekimo ministras žada, kad jau spalį bus skelbiamas konkursas dėl svarbių tiesioginių skrydžių krypčių iš Vilniaus finansavimo, tačiau aiškina, kad Ryga jau yra tapusi „baziniu Baltijos valstybių uostu“ ir to greitai nepakeisi.
Šiuo metu iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto vyksta tiesioginiai reguliarūs skrydžiai į Maskvą, Kijevą, Rygą, Taliną, Helsinkį, Stokholmą, Oslą, Kopenhagą, Dubliną, Londoną, Briuselį, Frankfurtą, Žironą, Vieną, Prahą, Varšuvą. Taip pat galima vykti dar 15 tiesioginių, bet nereguliarių krypčių.
Pasak, tarptautinio Vilniaus oro uosto Komunikacijos vadovės Gabrielės Vasiliauskaitės, per šių metų 8 mėnesius Vilniaus oro uostas aptarnavo 878 tūkst. keleivių, t. y. 39 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu metu.
Tarptautinio Rygos oro uosto situacija – priešinga. Metų pradžioje skrydžius nutraukus finansinių sunkumų turinčiai Lietuvos oro bendrovei „flyLAL“, daugeliu pagrindinių krypčių šiuo metu skraidina Latvijos oro bendrovė „airBaltic“, paprastai keleivius iš Lietuvos vežanti per Rygą.
Ryga skelbia, kad pirmą kartą istorijoje vien per šių metų liepos mėnesį oro uosto paslaugomis naudojosi daugiau kaip 400 tūkst. keleivių.
„Mes padarysime viską, kas įmanoma, kad šiais metais pasiektume kitą rekordinį skaičių – 4 mln. keleivių per metus“, – teigia Rygos oro uosto valdybos pirmininkas Krišjanis Petersas.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis Lrt.lt pripažįsta, kad iki šiol nėra atstatytas tiesioginis susisiekimas iš Vilniaus oro uosto su Paryžiumi, Roma, Madridu, Berlynu, Amsterdamu.
Anot E. Masiulio, Lietuvos ir net visų Baltijos šalių aviacijos rinka yra per maža norint vystyti pelningą verslą.
E. Masiulis sako, kad buvo nutarta neigiamai atsakyti į „flyLAL Group“ akcininkų siūlymą Vyriausybei perimti 40 proc. aviakompanijos akcijų paketą ir taip ją išgelbėti.
Vis dėlto, anot E. Masiulio, ateityje „flyLAL“ gali dar sugrįžti į Lietuvos aviacijos rinką.
„Baigiame parengti studiją dėl bazinio vežėjo kūrimo Lietuvoje. Šitos studijos pagrindu, jeigu Vyriausybė pritars, bus skelbiamas konkursas dėl 6-7 svarbių tiesioginės krypčių, kurių šiuo metu nėra, finansavimo. Tokiu būdu bet kuri kompanija, taip pat ir „ flyLAL“ ar su juo susijusi, tikrai galės dalyvauti šiame konkurse. Kurie pasiūlys geriausias sąlygas valstybei, tie, manau, ir laimės“, – dėstė E. Masiulis.
Pasak ministro, bazinio vežėjo studija Vyriausybei svarstyti gali būti pateikta spalio mėnesį.
Prezidentės, užsienio vizitų vykstančios keleiviniais lėktuvais, atstovas spaudai Linas Balsys lrt.lt teigė, kad esama padėtis Lietuvos skrydžių rinkoje Prezidentei yra nepriimtina, bet tai yra Susisiekimo ministerijos kompetencija.
„Kaip tą padėtį taisyti, yra kalbėta su susisiekimo ministru, kai jis buvo pas Prezidentę. Yra ieškoma kelių ir yra kažkokių planų, bet čia yra absoliučiai ministerijos atsakomybė. Prezidentė negali nurodyti įsteigti oro liniją ar įsteigti nacionalinę kompaniją. Tai yra Vyriausybės reikalas“, – sakė pašnekovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...