Quantcast

Vilniaus mero taurės S. Girdauskui teko laukti ketverius metus

„Nuvažiavau visus aštuonis ralio „Vilnius 2012“ programoje buvusius greičio ruožus ir nesupratau, kur čia aš lenktyniauju – Suomijoje, o gal Portugalijoje? – keldamas ką tik sostinės mero Artūro Zuoko įteiktą pagrindinį ralio trofėjų – Mero taurę – kalbėjo varžybų nugalėtojas Saulius Girdauskas. – Seniai beteko toks malonumas lenktyniauti tokiais greičio ruožais, kurie negali netenkinti net išrankiausiųjų ralio meistrų“.

Laimėjo 6 greičio ruožus

Lenktynių laimėtojo komplimentai – geriausias ne tik senas tradicijas turinčių „Vilniaus“ ralių, kurių pirmasis surengtas 1961 metais, oganizatoriams - Lietuvos automobilių klubui, bet ir varžybų vadovui Gražvydui Smetoniui, teisėjams ir kitam sklandžiai vykusias lenktynes aptarnaujančiam personalui.

S. Girdauskas, kuris kartu su jam šiemet talkinančiu ukrainiečiu Adrianu Aftanazivu vairavo „Škoda Fabia WRC“, šiuo trofėjumi džiaugėsi po ketverių metų pertraukos. Prieš tai sostinės mero taurę kaunietis iškovojo 2008 metais kartu su Pauliumi Urbonu.

S. Girdauskas visus aštuonis 110, 25 kilometro ilgio greičio ruožus įveikė per 59 min. 54,9 sek., važiuodamas vidutiniu 110,4 kilometro per valandą greičiu. Lenktynių laimėtojai tik pirmosiose dviejose greičio rungtyse tenkinosi trečiosiomis vietomis, o paskui taip paspaudė aceleratoriaus pedalą, kad atleido jį tik kirtę ralio finišo liniją. Rezultatas – įtikinama pergalė ne tik pirmojoje  klasėje, bet  ir absoliučioje ralio įskaitoje ir šeši laimėti greičio ruožai.

Antrąją bendrosios įskaitos vietą ir pirmąją antrojoje klasėje iškovojo Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas, su „Mitsubishi Lancer Evo“ trasoje sugaišęs 1 val. ir 31,9 sek. Antrosios vietos laimėtojai nugalėtojams pralaimėjo lygiai 37 sek. ir važiavo 109,2 km/val. vidutiniu greičiu.

Beje, šis duetas po antrojo jų laimėto greičio ruožo buvo lenktynių lyderiai, o šį titulą iš jų paveržė būsimi varžybų nugalėtojai tik po penktojo greičio ruožo. Tad D. Butvilui Vilniaus mero taurės savo sportinių trofėjų kolekcijoje teks palaukti minimum dar sezoną, o jo šturmanas R. Vaitkevičius kartu su Roku Lipeikiu šia taure džiaugėsi 2006 ir 2007 metais.

Ketvirtąją bendrosios įskaitos ir antrąją vietą klasėje užėmė bene stabiliausias visų laikų Lietuvos ralio meistras R. Lipeikis su dukra Inga, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ ir nuo nugalėtojų atsilikę 2 min. 12,9 sek.

Penkti liko svečių iš Lenkijos Maciejaus Oleksowicziaus ir Andrzejaus Obrebowskio ekipažas su „Subaru Impreza“, o aukštą šeštąją vietą iškovojo tik antrus metus šalies čempionate besivaržantis Dainius Matijošaitis su Mindaugu Čepuliu („Mitsubishi Lancer Evo IX“).

Galėjo būti ir kitaip

Žvelgiant į ralio rezultatų suvestinę nejučia kyla klausimas, ar prizininkų šešetukas atspindi realų jėgų santykį šalies automobilių ralyje?

Kiekvienas į šį klausimą ras savo atsakymą, tačiau rezultatai galėjo be abejo būti ir kitokie, jei sportininkų gretų nebūtų taip spėriai retinusios avarijos ir kitokios negandos. Pakanka priminti, jog iš prie lenktynių starto linijos išsirikiavusių 47 ekipažų finišo liniją kirto vos 29.

Nuostolių patirta dar prieš lenktynes, kai dėl neišspręstų techninių problemų varžybų išvakarėse savo automobilio techninei komisijai nepateikė Benediktas Vanagas, iš kurio kartu su ukrainiete šturmane Irina Kolomeytseva žiūrovai laukė iššūkio varžovams.

Be abejo ne tenkintis antraeile role buvo pasiryžę įtikinamai pirmąjį greičio ruožą laimėję Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku („Mitsubishi Lancer Evo X“), tačiau žiūrovai lyderių jau nebesulaukė antrojo finiše.

„Puikiai pasirengėme lenktynėms, įgavome gerą tempą, tačiau nelemtai lūžusi vairo trauklė antrojo greičio viduryje niekais pavertė visus mūsų planus,“ - neslėpdamas apmaudo lenktynių spaudos centrui kalbėjo V. Švedas.

Tas pats antrasis, ilgiausias 23,9 km. ilgio Sabartėnų greičio ruožas privertė sustoti ir puikiai lenktynes pradėjusius Martyną Samuitį su Ramūnu Šiaučikovu, Pauliaus bei Ramūno Nanartavičių, Adomo Janulionio ir Šarūno Meškio bei Arūno Lopetaičio ir Ričardo Abelkio ekipažus. Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku irgi labai anksti sudėjo ginklus.

Paminėjome tik keletą sportininkų, kurių pavardes esame įpratę po varžybų matyti prizininkų protokoluose ir kurių šįsyk ten, suprantama, neišvydome.

Atkakli kova klasėse

Anksti sudėjus ginklus favoritams intriguojanti kova netikėtai užvirė klasėse, o tų batalijų baigtis irgi buvo kiek kitokia, nei esame įpratę matyti.

Trečioje įskaitoje pergalę šventė Egidijus Savickas su Arūnu Jackoniu („Honda Civic Type R“), ketvirtojoje – Edvinas Rudaitis su Edvinu Pagirsku („Ford Fiesta“), penktojoje – Renaldas Šeinauskas su Agne Lauciuviene (BMW 318), šeštojoje – žiūrovų itin šiltai sutiktas Dovilas Čiutelė su Aleksandru Dainiu ir jau legendine raudonąja „Lada 2105 VFTS“, o septintojoje – Ričardas Baubinas su Gabriele Baubinaite („Honda Civic“).

L. Potapčiko taurė – „Autoraliui“

Lietuvos automobilių ralio pirmenybių trečiojo etapo komandinę įskaitą, pelnę 35 taškus, laimėjo „Autoralio“ sportininkai, kuriems įteikta pereinamoji anksti mirusio Lietuvos lenktynininko Leontijaus Potapčiko atminimo taurė, varžybų rengėjų įsteigta dar 1995 metais.

Antrąją vietą su 20 taškų iškovojo Kelmės ASK lenktynininkai, o trečiąją – ketvirtąją vietas pasidalijo „Pieno žvaigždės Rally Team“ ir AG Racing ekipos, kurias atstovaujantys sportini nkai surinko po 12 taškų.

Prasidėjo ir LASF taurės sezonas

„Vilniaus“ ralis buvo ne tik šalies čempionato trečiojo etapo lenktynės, bet ir LASF taurės pirmojo etapo varžybos.

Besivaržantiems šioje įskaitoje teko įveikti gerokai trumpesnį, bendrą 144,1 km ilgio maršrutą, iš kurių 58,45 km sudarė greičio ruožai. Iš jų 50,55 km – žvyro danga, o 7,9 – nešvaraus asfalto.

LASF taurės pirmąjį etapą laimėjo Sauliaus Trapailos ir Jūrio Banelio ekipažas (BMW 318), pranokęs Mindaugą Jusį su Donatu Mazurevičiumi („Honda Civic“) ir trečiuosius prizininkus Andrejų ir Edviną Bieliauskus (Volkswagen Golf“).


Šiame straipsnyje: Vilniaus ralis

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių