Quantcast

Vilniaus kavinės laukia sporto sirgalių antplūdžio

Prasidėjus vasaros sporto renginiams kavinės tikisi daugiau lankytojų ir sporto aistruoliams jau planuoja specialius pasiūlymus. Prekiautojai suvenyrais šiais metais didelio optimizmo nerodo ir lentynas žada užpildyti pernykšte sporto atributika.

Lankytojų padaugėja dvigubai

Miesto kavinių ir barų darbuotojai jau nujaučia, kad vasaros sporto renginiai pritrauks didesnį nei įprastai lankytojų būrį. Nors dalis džiaugiasi bene sausakimšomis erdvėmis, kiti pripažįsta, kad daug lankytojų nebūtinai reiškia didesnę apyvartą.

Baro „Gringo pub“ darbuotoja neabejojo, kad vasarą prasidėję sporto renginiai lankytojų srautams smarkiai atsilieps: „Mūsų baras šiek tiek orientuotas į sportą, be to, jau turime nuolatinę publiką, kuri visuomet ateina pas mus žiūrėti sporto varžybų. Atsižvelgiant į praeitų metų tendencijas, per sporto renginius lankytojų būrys visuomet padidėja.“

Anot jos, varžyboms vykstant lankytojų skaičius išauga bene dvigubai, ypač jei jos yra sulaukusios žmonių susidomėjimo. Vykstant sporto renginiams, kaip sakė pašnekovė, šokteli ir baro apyvarta: priklausomai nuo dienos ir rungtynių, ji vidutiniškai padidėja beveik 50 proc.

Svarbiausia – geras vaizdas

Muzikos klubo „Artistai“ direktorius Audrius Žydelis taip pat patikino, kad šią vasarą tikisi sulaukti daugiau lankytojų nei paprastai: „Sporto renginiai į kavines ir barus neabejotinai sutraukia žmonių, tačiau lankytojų srautų augimą labiau siejame su padidėjusiu klientų optimizmu. Pastaruoju metu jie daugiau laiko leidžia mieste.“

A.Žydelis pasakojo, kad praėjusiais metais per visas sporto varžybų dienas klubas buvo pilnas lankytojų. Anot jo, žmonių buvo ypač gausu per varžybas, kuriuose rungėsi Lietuvos komanda. Kitos žmonių pritraukdavo priklausomai nuo jose dalyvaujančių šalių populiarumo.

„Vykstant futbolo rungtynėms žmonių klube visuomet būna, jei rungiasi įdomios komandos, pavyzdžiui, žaidžia ispanai su italais. Nepopuliarių šalių varžybos sutraukia mažiau susidomėjusių lankytojų“, – sakė A.Žydelis.

Pašnekovas prognozavo, kad sporto renginių dienomis klubo apyvarta gali išaugti apie 20 proc. Artėjant savaitgaliui ir didėjant žmonių aktyvumui apyvarta, anot jo, gali šoktelti ir dar labiau.

„Specialiai per rungtynes nuolaidų pasiūlyti neplanuojame. Tiesiog sezono metu stengiamės atnaujinti patiekalų, užkandžių ar gėrimų asortimentą. Ruošdamiesi sporto mėgėjų antplūdžiui pirmiausia stengiamės, kad būtų kokybiškas ekranas ir, jei karšta, kad būtų galimybė varžybas žiūrėti kieme“, – pasakojo pašnekovas.

Nerimauja dėl orų

Restorano „Briusly“ vadovas Karolis Šlikas neslėpė, kad šių metų vasarą klientų tikisi daugiau nei įprastai, tačiau viskas priklausys nuo orų.

„Kai vyksta sporto renginiai, klientų pas mus gausiau susirenka ne visuomet, nes neturime lauko terasos. Jei sporto renginiai vyksta vasarą, o oras – geras, niekas nenori lįsti į vidų ir mieliau krepšinio ar futbolo rungtynes stebi terasose“, – sakė K.Šlikas.

Jis taip pat nebuvo pernelyg optimistiškas kalbėdamas apie apyvartos augimą. Pašnekovo teigimu, atėję žiūrėti sporto varžybų lankytojai dažnai užsisako mažiau nei ieškantys jaukios vietos papietauti: „Sporto mėgėjai dažniausiai nusiperka alaus, žiūri varžybas ir mėgaujasi vakaru. O paprastas svečias dažnai užsisako ir antrą patiekalą. Todėl jie naudos atneša beveik vienodai.“

Paklaustas, ar lankytojų žada pritraukti įvairiais specialiais pasiūlymais, K.Šlikas patikino, kad jų bus. Anot pašnekovo, vykstant varžyboms bus įvairių loterijų, o kainos bus šiek tiek mažesnės.

Tačiau K.Šlikas pripažino, kad ypač didelių lūkesčių dėl vasaros nebrandina, nes pernai šalyje vykęs Europos krepšinio čempionatas kavinių savininkams neatnešė tiek naudos, kiek buvo tikėtasi: „Visi tikėjosi kažko labai ypatingo, daug užsieniečių. Tačiau lūkesčiai nepasiteisino.“

Žaidynėms nepasiruošę

Senamiestyje įsikūrusios suvenyrų parduotuvės į vasarą vyksiančias olimpines žaidynes ir šalies krepšinio sirgalius daug investuoti nežada. Nors dalis parduotuvių perpildytos marškinėlių su Lietuvos simbolika, specialiai žaidynėms sukurtos atributikos nėra.

Šių parduotuvių darbuotojai sako, kad šalies krepšinio mėgėjai šiais metais savo simpatijas galės išreikšti tik krepšininkams Linui Kleizai ir Jonui Valančiūnui, nes prekyboje pasirodys marškinėliai su jų atvaizdu. Marškinėlių su rinktinės narių vardais ir numeriais prekybininkai neplanuoja, nes tam reikėtų įsigyti licenciją, o tai daryti – finansiškai nenaudinga.

Dalis suvenyrų parduotuvių darbuotojų taip pat neslepia, kad prekės daugiau orientuotos į užsienio turistus, todėl prekiauti specialiais sporto suvenyrais ar atributika paprasčiausiai neverta.

Suvenyrus ir atributiką gaminančios bendrovės „ADS Baltic“ vadovas Andrius Kaziukonis sakė, kad idėjų papildyti asortimentą yra, tačiau dar likę atributikos nuo praėjusių metų krepšinio čempionato. Anot jo, ši atributika – su nacionaline simbolika, todėl puikiai tiks ir šių metų sporto sirgaliams.

„Mes produkciją tiekėme į prekybos centrus, o šiuose jos turbūt išlikę iki šiol. Prekybos centrai pernai užsipirko daugiau, nei galėjo realizuoti, ir turbūt jų sandėliai dar pilni šios atributikos. Tiesa, praėjusiais metais mūsų klientai buvo aktyvesni, norėjo pagaminti ką nors išskirtinio. Šiais metais tokio sujudimo dėl sporto renginių nejaučiame. Manau, vien dėl to, kad jie vyksta ne Lietuvoje – lietuvių poreikis parodyti savo identitetą ir susitelkimą nėra toks didelis kaip pernai, kai šalyje buvo užsieniečių“, – sakė A.Kaziukonis.

Dėl šios priežasties pašnekovas sakė nesitikintis, kad apyvarta bus tokia pat didelė kaip pernai. Anot jo, praėjusiais metais apyvarta ūgtelėjo apie 20–25 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių