Quantcast

„Vilniaus energijos“ laiškai gyventojams sukėlė chaosą

Painaus turinio laiškai iš „Vilniaus energijos“ vilniečiams susuko galvas. Ką daryti? Neoficialiai patariama nusiraminti ir bent kol kas apie juos pamiršti. Tikimasi, kad Vilniaus valdžia pasistengs gyventojams palikti dabar galiojantį apsirūpinimo karštu vandeniu būdą.

Turi rinktis nežinia ką

Šiomis dienomis vilniečiai savo pašto dėžutėse gavo dvi nemalonias staigmenas viename voke. Siuntėjas – įmonė „Vilniaus energija“. Pirmiausia žmones pribloškė bene dvigubai išaugę mokesčiai už gyvatuką. Dar nespėjusiems atitokti nuo sąskaitų dydžio, vilniečiams teko skaityti voke rastą trijų puslapių ilgio sudėtingu kanceliariniu stiliumi parašytą laišką „Dėl būtinų priimti Jūsų sprendimų.“

Iš laiško teksto paaiškėja, kad iki šių metų liepos 1-os dienos vilniečiai privalo pasirinkti apsirūpinimo karštu vandeniu būdą.

Daugiabučių namų karšto vandens vartotojai, karštu vandeniu apsirūpinantys centralizuotai, gali rinktis iš dviejų galimybių: karštu vandeniu apsirūpinti su papildomo tarpininko – karšto vandens tiekėjo dalyvavimu arba be jo. Kiek kuris variantas kainuotų, nenurodyta.

Painu ir skubota

Jei gyventojai gautą laišką išmestų į šiukšlių dėžę ir nepasirinktų nė vieno iš šių būdų, nuo liepos 1-os dienos įmonė „Vilniaus energija“ automatiškai taptų karšto vandens tiekėja.

Iki to laiko liko vos dvi savaitės. Vilniečiai sutrikę – ką jiems daryti? „Vilniaus energijos“ laiškas kelia daugiau klausimų nei atsakymų. Žmonės bijo nuspręsti netinkamai. Be to, laiko svarstymams ir dvejonėms nėra.

Pareikšti savo valią šiuo atveju neužtenka nusiuntus atsakymą paštu. Pirmiausia namų administratoriai ar bendrijos pirmininkas turėtų sušaukti gyventojų susirinkimą, kuriame ir būtų nuspręsta, kokį būdą renkasi. Tolesnius klausimus dėl apsirūpinimo karštu vandeniu būdo pasirinkimo tvarkytų gyventojų įgaliotas atstovas.

Jei namo bendrijos nėra, pasirašyti suderintų šilumos vartojimo pirkimo-pardavimo sutarčių ar pakeisti anksčiau sudarytų sutarčių gyventojai kviečiami atvykti į jų gyvenamosios vietos bendrovės „Vilniaus energija“ Klientų aptarnavimo centrą. Su savimi prašoma turėti pasą, nuosavybės į butą dokumentus ir net pasų poskyrio pažymą apie gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis.

„Tai sveiku protu nesuvokiami dalykai. Viskas surašyta painiai, o sprendimus esame verčiami priimti skubotai. Jei per dvi savaites nenuspręsime likti prie dabartinės tvarkos, automatiškai būsim permesti į kitą, o ten – niekas neaišku. Nei kas bus tarpininkas, nei koks karšto vandens tarifas. O dabar organizuoti susirinkimų beveik neįmanoma, nes žmonės atostogauja, gyvena soduose ir pan. Ką mums daryti?“ - sutrikusi klausė į redakciją paskambinusi Lazdynų gyventoja Jelena Fiker.

Pigiausias būdas – be tarpininko

Taip pasimetusių žmonių kaip J.Fiker Vilniuje – šimtai tūkstančių: „Vilniaus energijos“ laiškus gavo 200 tūkst. butų.

„Vilniaus energijos“ komercijos direktorius aiškino, kad į keblią situaciją pateko ne tik žmonės, bet ir pati „Vilniaus energija“.

Išsiųsdama laiškus bendrovė esą vykdo praėjusių metų gruodį patvirtintą Ūkio ministerijos valią, kuria buvo pakeistos Šilumos ir vartojimo taisyklės. Šiems pokyčiams pati „Vilniaus energija“ nepritaria ir tikina joms prieštaravusi iki paskutinės minutės. Tačiau gyventojų politikų ir biurokratų nesutarimai nedomina. Jiems svarbiausia karštu vandeniu apsirūpinti kaip įmanoma pigiau.

R.Germanas aiškino, kad pigiausia būtų likti prie dabartinės tvarkos, kai vandeniu vartotojus aprūpina „Vilniaus vandenys“, o šiluma – „Vilniaus energija“.

Vadinasi, vilniečiams parankiausia būtų pasirinkti antrą laiške siūlomą apsirūpinimo karštu vandeniu būdą – be tarpininko.

Tikisi, kad įstatymas bus numarintas

Jau dabar aišku, kad 200 tūkst. butų savininkai per likusias dvi savaites savo valios pareikšti nespės. Kas bus tada? Tada „Vilniaus energija“ turėtų kreiptis į Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės komisiją bei miesto savivaldybę dėl šilumos kainų tarifo nustatymo. Be to, kiekviename iš 200 tūkst. butų turėtų atsirasti nauji metrologiškai patikrinti skaitikliai. Tačiau R.Germanas sakė, kad ši misija – neįmanoma.

„Net nustačius kainą neįsivaizduoju, kaip viską realizuoti. Pirma, tai didžiuliai pinigai. Kas sutiks savo bute statyti skaitiklį, kainuojantį apie 500 litų? Juk technologijų diegimas būtų apmokamos iš žmonių kišenės. Tiesa, su šiais skaitikliais gyventojai mokėtų tik už savo suvartotą karštą vandenį - jiems netektų mokėti už kaimynų pavogtą. Vilniuje yra daugiabučių, kuriuose tokie skaitikliai jau įrengti, sistema jau veikia. O kituose, skaičiuojama, kad per mėnesį pavagiama 10-30 proc., bendrabučiuose - net 50 proc. karšto vandens. Todėl skaitiklio kaina po kažkiek laiko atsipirktų", - svarstė R.Germanas. Tačiau netrukus pridėjo, kad per trumpą laiką 200 tūkst. butų įrengti skaitiklius neužtektų ne tik  Lietuvos, bet ir Lenkijos santechnikų. Be to, patekti į žmonių namus esą būtų irgi labai keblu: kas dirba, kas išvykę, kas atostogauja.

Jis darė prielaidą, kad naujų Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklių kūrėjai liepos 1 dieną bus pastatyti prieš faktą, kad sistema neveikia. „Tada ir miestas, ir Kainų komisija, ir politikai turės priimti protingą sprendimą. Šio įstatymo beprasmiškumą matėme nuo pat pradžių“, - pasakojo R.Germanas.

Jis įsitikinęs, kad įstatymo gyvenimas turės apsisukti ratu: tie, kad jį inicijavo, turės jį ir numarinti. Ne mažiausias vaidmuo šiame darbe gali tekti ir miesto valdžiai. Esą analogiška situacija su „Klaipėdos energija“ prieš kelerius metus buvo išspręsta politiniame lygmenyje – sprendimą priėmė miesto savivaldybė, todėl gyventojai uostamiestyje ir toliau karštu vandeniu apsirūpina be tarpininkų.

Stengsis revoliucijos išvengti

Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius sakė apie kilusią problemą išgirdęs iš „Vilniaus energijos“ laiškų išgąsdintų miestiečių. Šis klausimas savivaldybėje bus sprendžiamas kitą savaitę.

„Nenorėčiau užbėgti įvykiams už akių, todėl būsimo rimto pokalbio su „Vilniaus energijos“ vadovais rezultatų neprognozuosiu. Tegaliu pažadėti, kad darysime viską, kad miestiečiams tvarka kardinaliai nesikeistų ir jokių revoliucijų neįvyktų. Tiesiog keistas „Vilniaus energijos“ elgesys: jei ji irgi nenori pokyčių, kodėl pirmiausia siuntinėja laiškus, o ne kalbasi su mumis?“ - stebėjosi R.Adomavičius.


Šiame straipsnyje: Vilniaus energijašildymas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių