- Indrė Pepcevičiūtė, i.pepceviciute@diena.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Beveik 345 tūkst. litų – tokia suma skirta Vilniaus miesto įvaizdžio tobulinimo studijai parengti. Ką tai duos net su kiemsargiais atsiskaityti nesugebančiam miestui?
Sudarė darbo grupę
Praėjusių metų lapkritį projektas "Vilniaus miesto įvaizdžio tobulinimo studijos parengimas" buvo patvirtintas miesto taryboje. Bendra projekto vertė tada siekė šiek tiek daugiau kaip pusę milijono – apie 512 tūkst. litų.
Vilniaus miesto įvaizdį patobulinti užsimojusi savivaldybė paskelbė konkursą. Šių metų gegužę iš trijų dalyvių jį laimėjo reklamos bendrovė "Lukrecijos reklama". Su šia bendrove projekto užsakovas – Vilniaus miesto savivaldybės administracija – sutartį pasirašė prieš gerą mėnesį, liepos antroje pusėje. Įmonė pradėjo rūpintis studijos kūrimu, o uždaviniams formuoti iš savivaldybės atstovų buvo sukurta dešimties asmenų darbo grupė. Į ją įtraukti savivaldybės specialistai, dirbantys skirtingose, bet kaip sakė projekto darbo grupės vadovė, miesto tarybos narė Indrė Jakaitytė, esminėse miesto įvaizdžiui kurti ir gerinti srityse: ekonomikos ir investicijų, turizmo, e. miesto, Vilniaus kino biuro, užsienio ryšių.
"Studijos esmė – kad būtų išnagrinėtas esamas Vilniaus įvaizdis, padarytos SSGG, SWOT analizės, ištirta konkurencinė aplinka, išgryninti unikalūs miesto aspektai, savybės. Į tą analizę patenka ir Vilniuje vykstantys kultūros bei sporto renginiai. Bus tiriamos Vilniaus miesto galimybės "Creative city", "Meeting friendly city", "Smart city", "Filming friendly city" aspektais. Po šios analizės bus rengiama koncepcija ir bus siūlomas konkretus rinkodaros bei komunikacijos priemonių planas. Ir visa tai suguls į bendro Vilniaus miesto įvaizdžio, o jo šiuo metu tikrai trūksta, strategiją", – projekto eigą nupasakojo I.Jakaitytė.
Ji pridūrė, kad, žvelgiant į Vilnių kaip į konkurencingą miestą tarptautinėje plotmėje, įvaizdžio klausimo nuošaly palikti negalima, esą tada tą kovą tikrai pralaimėsime.
Vizijos dar neturi?
Be konkursą laimėjusios įmonės "Lukrecijos reklama", projekte dalyvauti siekė ir dvi ūkio subjektų grupės. Vieną jų sudarė dvi suomių bendrovės – "FCG Design and Engineering Ltd" ir "Place Marketing Ltd", kitą – trys bendrovės: lietuvių "Civitta" ir PIAR bei estų "Corpore" AS, kūrusi Estijos įvaizdžio koncepciją.
Konkursą laimėjusi įmonė studijai parengti turi devynis mėnesius – vėliausiai iki kitų metų balandžio antros pusės. Laimėtojos pasiūlyta projekto įgyvendinimo suma – 344 850 litų, didžioji dalis finansuoja iš ES lėšų.
Pasiteiravus, su kokiomis idėjomis ir pasiūlymais buvo dalyvaujama konkurse, "Lukrecijos reklamos" vadovas Marius Vaupšas paaiškino, kad pirkimo dokumente jie dar nieko nesiūlo ir kad ten viskas formuluojama kitaip.
"Yra keturios projekto fazės. Pirma jų – analizė, čia mes ir esame. Yra nurodyta išnagrinėti keturias galimas pozicijas: "Creative city", "Meeting friendly city", "Smart city", "Filming friendly city", tai mes ir darome su partneriais. "Filming friendly city" nagrinėti padeda įmonė "Peaceful Fish", ji turi atstovybes Berlyne ir Londone, be to, dirba su mūsų Lietuvos kino centru, konsultuoja estus, kaip pritraukti kino pramonės pinigus ir pan. Prie "Smart city" dirba įmonė "Ernst & Young". Jie turi didelę būtent viešųjų paslaugų, transporto ir kt. valdymo patirtį, "Meeting friendly city" analizuoti padeda įmonė "Ekonominės konsultacijos ir tyrimai", o "Creative city" – Jeremy Hildreth'as", – dėstė M.Vaupšas.
Praktiški siūlymai nepadėjo
Vienos konkursą pralaimėjusios įmonės atstovė apie teiktus pasiūlymus ir idėjas turėjo kur kas daugiau ką pasakyti. Bendrovės "Civitta" projektų vadovė Justė Pačkauskaitė papasakojo, kad jauna konsultacijų įmonė "Civitta", dirbanti ir su privačiuoju, ir su valstybiniu sektoriumi, dalyvauti šiame konkurse buvo nusprendusi, nes turėjo konkrečių ir labai praktiškų pasiūlymų Vilniui.
"Mūsų įmonė visada siekia teikti faktais pagrįstus patarimus ir konsultacijas. Manome, kad tai yra mūsų pranašumas. Taigi norėjome pasinaudoti savo kompetencija ir pasiūlyti kiek kitokį požiūrį į miestą, ne tiek rinkodaros, viešųjų ryšių specialisto, o labiau analitinį, neslepiant nuo savęs, kaip miestas dabar atrodo užsieniečiams", – sakė J.Pačkauskaitė.
Jos teigimu, galime tikėti, kad Vilnius yra nuostabi barokinė sostinė, bet užsieniečiai mato ir blokinius rajonus, kur miestas atrodo provincialus, galbūt daliai užsieniečių aplink miestą esanti žaluma atrodo tiesiog netvarkingas miškas, kuriame neaišku, ką veikti.
"Mes norėjome į įvaizdžio klausimą pažiūrėti blaiviai ir įvardyti, kas realiai galėtų būti daroma, – teigė J.Pačkauskaitė. – Pagrindinė mūsų mintis buvo orientuotis į atvirumą. Vilnius yra tas miestas, kur daug galimybių kurti verslą, pritraukti įvairiomis kalbomis kalbančius žmones, kuriame yra normali darbo kultūra. Taip pat yra ir daugiakultūrio miesto paveldas ir čia norėjome pasiūlyti miesto atvirumo koncepciją. Įvaizdžio idėja turi būti pagrįsta tuo, kaip miestas realiai atrodo. Būtume domėjęsi ir dirbę, kad tas įvaizdis būtų tikras, autentiškas ir skatintų veikti."
Įmonei ir jos bendražygėms laimėti konkursą sutrukdė techninio pasiūlymo vertinimas, liečiantis projekto įgyvendinimo aspektus, dėl kurio pasiūlymas buvo atmestas. Tiesa, "Civittos" siūlyta suma projektui įgyvendinti buvo mažesnė nei konkursą laimėjusios "Lukrecijos reklamos".
"Rašėme pretenziją dėl vertinimo, tačiau atsižvelgdami, kad tai reikalauja daug laiko, įvertinę tikimybę, kiek naudos gausime iš to ginčo, priėmėme sprendimą jo nebetęsti", – sakė J.Pačkauskaitė.
Tokiais projektais netiki
Ne visiems tokie miesto įvaizdžio gerinimo projektai kelia susižavėjimą. Konservatorius ir amžinas mero Artūro Zuoko oponentas, Vilniaus miesto tarybos narys Vidas Urbonavičius tokius projektus vadina mistiniais, slepiamais po devyniais užraktais ir neslepia manantis, kad "miesto įvaizdis" tėra priedanga.
"A.Zuokas yra susikompromitavęs vilniečių akyse, tai dabar samdosi profesionalus ir gerina savo įvaizdį, tik tai vadinama Vilniaus miesto įvaizdžio gerinimu. Manau, konsultantams mokami pinigai, kad pagerintų konkretaus asmens įvaizdį, turbūt ten atliekami atitinkami tyrimai, natūralu, kad tai kainuoja nemažus pinigus", – akmenų į mero daržą mestelėjo tarybos narys.
V.Urbonavičius taip pat piktinosi, kad skolose skendinti savivaldybė švaisto pinigus tokiems niekams.
"Prasiskolinusi savivaldybė, premjeras nepripažįsta, kad iš esmės bankrutuojanti savivaldybė mėto pinigus tokiems dalykams", – sakė V.Urbonavičius
Ar yra tiesos tarybos nario žodžiuose, kad šiuo projektu siekiama pagerinti konkretaus asmens įvaizdį? "Tikrai ne, – atsakė studiją rengiančios bendrovės "Lukrecijos reklama" vadovas M.Vaupšas. – Yra ES pirkimas pagal ES standartus, formų pildymas ir visi kiti dalykai. Tai jau daugiau politinė diskusija. Mes esame daugiau technologai. Tikrai vienas žmogus ar turimas minty žmogus neformuluoja nieko, yra sudaryta darbo grupė, kuri formuluoja uždavinius. Tikrai nenorėčiau, kad šitas projektas įsiveltų į kokį nors politikavimą."
M.Vaupšas užsiminė, jog kai studija bus baigta, užsakovo prašys ją pristatyti politinėms frakcijoms taryboje, kad žmonės būtų supažindinti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...