Quantcast

Transporto kritikai salės negavo

Savivaldybėje susirinkę miesto tarybos bei Seimo konservatoriai, vežėjų ir įvairių visuomeninių organizacijų atstovai tęsė audrą sukėlusios transporto reformos kritiką. Tiesa, jiems vietoj Tarybos posėdžių salės reikėjo tenkintis Kolegijų sale.

Diskusijoje nedalyvavo pats reformos iniciatorius Vilniaus meras Artūras Zuokas, tačiau pasirodė keletas opozicijai priklausančių miesto tarybos narių, kurie taip pat laikosi neigiamos nuomonės reformos klausimu. Tik diskusija, turėjusi vykti savivaldybės Tarybos posėdžių salėje, buvo perkelta į Kolegijų salę, nes meras prieš pat renginio pradžią pareiškė, kad piliečių ten neįleis.

Diskusijos organizatoriai ir dalyviai neneigė, kad viešojo transporto reforma turėtų būti vykdoma, tačiau kitokiais būdais: autobusai esą turėtų papildyti sistemą, o ne pakeisti troleibusus. Pasak jų, modernu persėsti į kitus autobusus, tačiau visiškai neapgalvota, kokio susisiekimo patogumo neteks miestas.

Diskusijos organizatoriai Marius Markevičius ir Tomas Tomilinas tikino, kad, įvykdžius reformą, viešojo transporto infrastruktūra ne tik kad nepagerėtų, bet ir "būtų grįžta į sovietinio pobūdžio sistemą". Esą, naujieji autobusai neįveiks maršrutų per nurodytą laiką, o kas 10 minučių važiuojantys autobusai apskritai negali būti vadinami viešuoju transportu.

Diskusijoje dalyvavęs Seimo narys konservatorius Mantas Adomėnas irgi teigė neįsivaizduojantis, kad ši reforma galėtų būti įvykdyta sklandžiai. Pasak jo, nėra sistemingo pasiruošimo reformai, o problema metama ant privačių vežėjų, miestiečių pečių.

Jo partijos kolega Arvydas Anušauskas pranešė, kad Vilniaus apygardos administraciniam teismui ką tik įteikė skundą dėl vežėjų. Tarybos narys konservatorius Valdas Benkunskas priminė "liūdną patirtį su vilniečio kortele" ir sakė, kad žmonės sunkiai susigaudys, kokiais maršrutais važiuoti.

Beje, į viešą diskusiją-protestą atvyko net ir A.Zuoko koalicijos partnerių socialdemokratų atstovas Vytautas Milėnas. Jis "netikėtai" pritarė opozicijos nuomonei, kad viešasis transportas, kaip ir visas kitas ūkis, yra apleistas, o pertvarka, nors ir yra reikalinga, privalo būti vykdoma neskubotai. Beje, jo frakcija iškart po to, kai taryba atmetė mero pasiūlytą reformos variantą, pasiūlė ir kitą – reformą nukelti iki 2015-ųjų sausio 1-osios, likus kiek daugiau nei mėnesiui iki savivaldybių rinkimų. Ar tuomet bent vienas politikas ryžtųsi reformuoti transportą ir taip erzinti rinkėjus, matyt, neverta nė klausti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių