Quantcast

Tramvajus Vilniuje – vis dar tik svajonėse?

Vilniaus arklinis tramvajus

Arkliniu tramvajumi, arba konke, buvo vadinamas arklių traukiamas vagonėlis ant bėgių. Jis Vilniuje veikė 1893–1925 m.

Idėja įrengti keturias arklinio tramvajaus linijas buvo pasiūlyta dar 1886 m. pradžioje. Iki tol keleiviai buvo vežami arklių traukiamais vežimais, turtingesni važinėjo karietomis ar jodinėjo arkliais, kiek vėliau atsirado ir arklių traukiami diližanai.

Arklinio tramvajaus idėja buvo realizuota tik po septynerių metų – 1893 m. birželio 3 d. Pirmoji konkės linija buvo Žaliasis tiltas–Geležinkelio stotis. Tų pačių metų birželio pabaigoje pradėjo veikti ir antroji arklinio tramvajaus linija Užupio tiltas–Lukiškių aikštė, liepą – trečioji linija Katedros aikštė–Antakalnis. Kasdien trimis maršrutais kursuodavo vidutiniškai 28 vagonai, juos traukė 122 arkliai. Tramvajų aptarnaudavo daugiau kaip 150 darbininkų.

Arklinis tramvajus Vilniuje veikė iki Pirmojo pasaulinio karo. Po karo vilnietis inžinierius Pigutkovskis sumanė keliuose vagonuose įrengti senus motorus ir taip atgaivinti tramvajų. Patobulintas tramvajus jo garbei buvo pavadintas pigutka. Reguliariai kursuoti jis pradėjo 1924 m. liepos 25 d. Tačiau ilgai negyvavo. Seni varikliai nuolat gedo, vagonai susidėvėjo, o įsigyti naujų niekam nerūpėjo. Be to, tuomečiam tramvajui atsirado konkurentas – modernesnė transporto priemonė autobusai.


Šiame straipsnyje: tramvajusVilniusArtūras Zuokas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių