- Indrė Pepcevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kiek daugiau nei prieš metus Vilniaus miesto tarybos nariai nutarė, kad artimiausius 30 metų sostinėje bus diegiamas naujos rūšies transportas – greitasis tramvajus. Tačiau savivaldybės atstovai teigia, kad tai dar nenuspręsta.
Techninio projekto nerengia
Prieš keletą dienų žiniasklaidoje pasirodė informacija, kad Vilniuje jau klojami pamatai tramvajui, – Vilniaus tarybos nariai nubalsavo, jog visuomenės poreikiams būtų paimti du žemės sklypai Molėtų plente. Esą nuo čia bus pradėta tiesti pirmoji tramvajaus linija iš Santariškių į stotį, kurios techninis projektas jau rengiamas.
Kad artimiausius trisdešimt metų Vilniuje bus diegiamas naujos rūšies transportas, savivaldybės taryba apsisprendė dar 2012-ųjų pabaigoje. Tų metų gruodžio 19 d. posėdyje Vilniaus miesto taryba, gvildenusi metro ir tramvajaus klausimus, nutarė, kad sostinės gatvėmis važinės greitasis šiuolaikinis tramvajus. Projektą buvo tikimasi įgyvendinti gavus ES paramą 2014 m., o pirmą iš trijų planuotų linijų baigti iki 2016-ųjų. Skaičiuota, kad tam prireiktų daugiau kaip 300 mln. litų.
Tačiau, paklaustas apie tramvajaus linijos techninį projektą ir jam įgyvendinti reikiamas lėšas, Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovas Kastytis Lubys tvirtino, kad joks projektas dar nerengiamas.
"Tramvajaus linijos techninis projektas nėra rengiamas – dar net nenuspręsta, kurios naujos rūšies transportas bus įdiegtas Vilniuje. Kai bus aišku, kuri transporto rūšis bus pasirinkta, tik tada žinosime, kiek lėšų reikės jai įdiegti", – sakė K.Lubys.
Aikštelė – tik automobiliams
Savivaldybės atstovai paneigė ir tai, kad visuomenės poreikiams paimti du sklypai Molėtų plente susiję su tramvajaus projektu.
Pasak jų, prie Molėtų plento, Geležinio Vilko ir Mokslininkų gatvių sankryžos planuojama statyti didelę automobilių aikštelę, kuri esą padėtų spręsti susisiekimo problemas mieste. Atvykę iš užmiesčio žmonės galėtų joje palikti savo automobilius, o Vilniuje naudotis viešuoju transportu.
Taigi, savivaldybės atstovų teigimu, Vilniaus miesto savivaldybės taryba kreipėsi į Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos vadovą su prašymu visuomenės poreikiams paimti 2000 kv. m ploto žemės sklypą ir 282 kv. m ploto sklypo dalį kompensuojant juos lygiaverčiu sklypu toje pačioje teritorijoje. Pagal detalųjį planą būsimos automobilių stovėjimo aikštelės plotas sieks 7554 kv. m.
Tačiau ši aikštelė nėra tramvajaus linijos pradžia ar pradinė jo stotelė.
Iš viso – keturios linijos
Kiek daugiau nei prieš metus sostinės meras Artūras Zuokas, didis tramvajaus šalininkas, šią transporto priemonę norėjęs įdiegti dar per praėjusią kadenciją, sakė, kad mieste turėtų būti nutiestos trys greitojo tramvajaus linijos. Esą tramvajus turės būti vienbėgis ir guminiais ratais arba visiškai be bėgių.
Viešojo transporto optimizavimo vadovo K.Lubio teigimu, naujos transporto priemonės turėtų važiuoti dviem linijomis: minėtąja Santariškės–Stotis ir Ukmergės žiedas–Konstitucijos prospektas–Stotis.
"O į antro etapo trečią liniją Fabijoniškės–Stotis ir ketvirtą liniją Fabijoniškės–Žemieji Paneriai tarybos sprendimu rekomenduojama paleisti greituosius autobusus", – paaiškino K.Lubys.
Nors buvo manoma, kad pirmoji linija galėtų pradėti veikti jau 2016 m., pasak K.Lubio, ją įdiegti planuojama tik iki 2020 m., antrą – iki 2025 m., trečią ir ketvirtą – iki 2040 m. Kiek jos atsieis, viešojo transporto optimizavimo vadovo teigimu, priklausys nuo pasirinktos transporto rūšies.
K.Lubys įsitikinęs, kad šiuolaikinėmis viešojo transporto priemonėmis per trumpą laiką būtų galima pervežti didžiausius keleivių srautus, todėl neaugtų lengvaisiais automobiliais besinaudojančių vilniečių skaičius, sumažėtų spūstys gatvėse ir oro tarša. O naujų rūšių transporto diegimo naudą, pasak jo, jau dabar įrodo greitųjų autobusų maršrutų atsiradimas ir išaugęs viešojo transporto keleivių skaičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...