Quantcast

Svynio Todo reklama – etikos sargų akiratyje (papildyta)

Režisierės Dalios Ibelhauptaitės režisuojamo muzikinio trilerio „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ lauko reklama sulaukė Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos dėmesio. Įvairiose sostinės vietose lauko stenduose įmontuotas besisukantis pjūklas, apšlakstytas kraują imituojančiais raudonais dažais, jau kelias dienas šiurpina vilniečius.

Iš pirmo žvilgsnio reklama kliūva

Reklamos turinį pavesta įvertinti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos sudarytai ekspertų grupei. Ekspertai nuspręs, ar operos apie serijinį žudiką Svynį Todą reklama neprasilenkia su Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymu. Savo verdiktą ekspertai tars per artimiausią posėdį, vyksiantį kitą penktadienį – vasario 20 dieną.

Tačiau tarnybos inspektoriaus Romo Gudaičio patarėjas Deividas Velkas portalui sakė, kad „iš pirmo žvilgsnio yra reklamos neatitikimas įstatymui“.

D.Velkas atkreipė dėmesį, kad paprastai abejonių keliančių reklamų projektus Vilniaus miesto savivaldybės atstovai tarnybai įvertinti atsiunčia dar prieš reklamų pasirodymą viešojoje erdvėje.

„Tai nėra privaloma, bet iki šiol buvo tokia praktika. Nežinau, kodėl šįkart prašymą įvertinti reklamos turinį ir galimą poveikį nepilnamečiams gavome po to, kai reklama atsidūrė mieste“, - svarstė D.Velkas.

Laukia inspektoriaus išvadų

Savivaldybės Verslo paslaugų skyriaus vedėjas Marius Skarupskas aiškino, kad savivaldybė per vėlai gavo prašymą suderinti reklamos projektą su lauko reklamos operatoriumi „JCDecaux Lietuva”.

„Tačiau ši reklama mums sukėlė klausimų, todėl ir kreipėmės į inspektorių. Tikrai ne dėl kiekvienos reklamos teikiame jam užklausą. Pastaroji ir mums pasirodė šiurpinanti. Laukiame inspektoriaus išaiškinimo“, - sakė M.Skarupskas.

Vadina dviprasmiška situacija

„JCDecaux Lietuva” rinkodaros vadovas Vadimas Komarskis portalą patikino, kad į savivaldybę dėl reklamos buvo kreiptasi laiku. „Ir neigiamo atsakymo negavome. Jei reklamą iš tikrųjų svarsto inspektoriaus tarnyba, tai mums kelia nerimą: jokiu būdu nepropaguojame įžeidžiančių dalykų. Svarstysime, ką daryti: ar reklamą nuimti ir palaukti inspektoriaus išvadų, ar traktuoti, kad ji legali, nes neigiamo atsakymo iš savivaldybės nesame gavę. Dviprasmiška situacija“, - kalbėjo V.Komarskis. 
Jis neneigė, kad reklamos forma jam irgi pasirodė aštri.

„Tačiau toks įspūdis dažnas, nes netradicinių reklamų, išeinančių už tam tikrų ribų, daugėja. Tai normalu, nes visi ieško naujų kelių atkreipti dėmesį. Bet mes tikrai spręsime šį klausimą, nes mums rūpi įmonės įvaizdis – smurto tikrai nepopuliariname“, - užtikrino V.Komarskis.

Su muzikinio trilerio „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ režisiere Dalia Ibelhauptaite portalui susisiekti nepavyko.

Vaikams gali sukelti siaubą ar baimę

Vaiko teisių apsaugos kontrolierės patarėjas Egidijus Meilus portalui išreiškė nuogąstavimą, kad miuziklo reklama mažamečiams gali turėti psichologinių pasekmių.

„Neskaniai atrodo – mėsa, pjūklas. Eidamas gatve ir atsimušęs į tokį stendą vaikas gali išsigąsti. Tai jam gali sukelti siaubą ar baimę. Kita vertus, reklamoje galima įžvelgti ir mėgavimąsi smurtu“, - kalbėjo E.Meilius. Jis pritarė, kad operos „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ reklamą būtina įvertinti teisiniu aspektu.

Už išorinės reklamos naudojimo taisyklių pažeidimus nustatyta administracinė atsakomybė. Gavusi Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos išvadas, savivaldybė turėtų spręsti, ar taikyti nuobaudą.

„Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ – vienas garsiausių Stepheno Sondheimo kūrinių. Pirmą kartą jis buvo pastatytas 1979 m. Niujorko Brodvėjuje.

Nuo to laiko šis muzikinis trileris mielai dainuojamas tiek didžiuosiuose operos teatruose, tiek Brodvejui. Miuziklas sukurtas roko operos stilistika, išsiskiria modernia režisūra.

Muzikinio trilerio „Svynis Todas: Demonas kirpėjas“ premjera Vilniuje 2009 m. vasario 19 d.


Šiame straipsnyje: svynis todasIbelhauptaitė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių