Quantcast

Sutaupyti centai virto milijonine skola

Vilniaus valdžios sprendimu viešojo transporto bilietas brango 10 centų mažiau, nei planuota. Toks gyventojų kišenės saugojimas autobusų ir troleibusų bendrovėms atneš 44 mln. litų nuostolį.

Pagailėjo vilniečių

Paskutinę minutę naujoji Vilniaus valdžia suskato koreguoti senosios, Juozo Imbraso, komandos sprendimą – pakelti viešojo transporto vienkartinio bilieto kainą iki 2,1 lito. Likus porai valandų iki tarybos posėdžio, savivaldybės Paslaugų ir miesto ūkio komitete nuspręsta: bilietas kainuos 2 litus ir nė centu brangiau. Taryba tokį sprendimą nedelsdama patvirtino.

Miesto paslaugų klausimus kuruojantis vicemeras ir komiteto narys Romas Adomavičius pabrėžė, kad kaina sumažinta atsižvelgiant į gyventojų pečius užgulusį sunkmetį.

"Žmonės šiandien ir taip gyvena labai kukliai. Kad jų neskriaustume, buvo nuspręsta kainą pakelti tik iki 2 litų", – teigė R.Adomavičius.

Sprendimas sukrėtė vežėjus

Sprendimas nuo bilieto kainos nurėžti 10 centų atvėrė 7 mln. litų stygių, jį padengti turės patys paslaugą teikiantys "Vilniaus autobusai" ir "Vilniaus troleibusai".

Trūkumas gali dar išaugti, jeigu Vilniaus valdžia vietoj prašomų 131,7 mln. litų abiem vežėjams atrieks tik 94,5 mln. litų. Bent toks sprendimas dabar įrašytas dar nepatvirtintame 2009 m. miesto biudžeto projekte.

Jeigu vežėjams ir bus atriekti 94,5 mln. litų, jų pečius užgrius 44 mln. litų stygius, ir jį vargiai abi bedrovės pajėgs padengti. Mat "Vilniaus autobusai" ir "Vilniaus troleibusai" dar turi nemenkų įsipareigojimų bankams.

"Vilniaus autobusų" generalinis direktorius Gintaras Nakutis patikino, kad jo vadovaujama bendrovė dešimčių milijonų niekaip nepajėgs surinkti.

"Nebent bankai paskolintų. O iš kur mes tokią sumą sukrapštysim? Juk ne milijonas koks! Mes ieškome visokių variantų, dėl maršrutų mažinimo, darbo laiko, bet vis tiek bus milijoninės sumos, teks skolintis iš bankų", – apmaudo neslėpė G.Nakutis.

Kokią tiksliai sumą teks rasti abiem bendrovėms, paaiškės kovo 3 d., kai miesto taryba patvirtins šių metų biudžetą.

Mažins maršrutų skaičių

Nepaisydama vežėjų virkavimo, Vilniaus miesto valdžia spaudžia abi bendroves rasti būdų, kaip sutaupyti trūkstamus 44 mln. litų. Savivaldybėje suburta speciali darbo grupė iš vežėjų atstovų, savivaldybės tarnautojų ir politikų. Ji per savaitę turi rasti sprendimą, kaip tuos milijonus sukrapštyti.

Vicemeras R.Adomavičius įpareigojo "Vilniaus autobusų" ir "Vilniaus troleibusų" vadovus per savaitę pateikti sprendimus, kaip būtų galima sumažinti abiejų bendrovių sąnaudas.

Iš šiandien gautos medžiagos aiškėja, kad taupyti greičiausiai teks atsisakant dalies maršrutų, ypač naktinių, kurie per metus atneša 700 tūkst. litų nuostolį.

Taip pat nuostolingi reisai į Vilniaus rajoną, kuriuos finansuoja Vilniaus miesto valdžia. Svarstoma galimybė šių reisų atsisakyti, jeigu dalies išlaidų nesutiks padengti Vilniaus rajono savivaldybė. Šios komentaro, ar sutiktų padengti dalį keleivių vežimo išlaidų, vakar dienraštis nesulaukė.

Trumpins darbo laiką

Svarstomi ir kiti taupymo būdai. Pavyzdžiui, gali būti trumpinamas vežėjų darbo laikas. Šiandien autobusai ir troleibusai į sostinės gatves išrieda 4 val. Ateityje planuojama nustatyti vėlesnę jų darbo dienos pradžią – nuo 5–5.30 val. Darbo valandų korekcija "Vilniaus autobusų" iždą papildytų 3 mln. litų per metus, o troleibusų – 2 mln. litų.

Taip pat peržiūrimos ir vežėjų darbo užmokesčiui skiriamos lėšos. Esą pernai, kai vežėjams trūko vairuotojų, teko darbuotojams už viršvalandžius mokėti didesnius atlyginimus. Šiemet vairuotojų trūkumo nėra, dėl to tikimasi sutaupyti apie 1,5 mln. litų.

"Yra daug kitų aspektų, jie bus nagrinėjami specialiai šiam klausimui suburtoje darbo grupėje. Išvadas turime parengti per šią savaitę. Mat sparčiai artėja terminas, kai turi būti patvirtintas miesto biudžeto projektas. Iki to mes jau turime būti pasirengę pateikti sprendimus", – tikino Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.


Viešojo transporto bilietų kainos nuo kovo 1-osios

Vienkartinis bilietas – 2 litai.

Vienkartinis bilietas, parduodamas vairuotojo – 2,5 lito.

Vardinis mėnesinis autobuso arba troleibuso bilietas – 85 litai.

Vardinis mėnesinis autobuso ir troleibuso bilietas – 110 litų.

Vardinis mėnesinis autobuso arba troleibuso bilietas, galiojantis tik darbo dienomis – 75 litai.

Vardinis mėnesinis autobuso ir troleibuso bilietas, galiojantis tik darbo dienomis – 100 litų.

24 valandų troleibuso ir autobuso bilietas – 13 litų.

72 valandų troleibuso ir autobuso bilietas – 23 litai.

10 dienų troleibuso ir autobuso bilietas – 46 litai.


Viešojo transporto bilietų kainos su 50 proc. nuolaida nuo kovo 1-osios

Vienkartinis autobuso arba troleibuso bilietas – 1 litas.

Vienkartinis bilietas, parduodamas vairuotojo – 1,25 lito.

Vardinis mėnesinis autobuso arba troleibuso bilietas – 42,5 lito.

Vardinis mėnesinis autobuso ir troleibuso bilietas – 55 litai.


Viešojo transporto bilietų kainos su 80 proc. nuolaida nuo kovo 1-osios

Vienkartinis autobuso arba troleibuso bilietas – 0,4 lito.

Vardinis mėnesinis autobuso arba troleibuso bilietas – 17 litų.

Vardinis mėnesinis autobuso ir troleibuso bilietas – 22 litai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių