- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų grupė sukūrė unikalų vienvietį elektromobilį, pretenduojantį užpildyti rinkoje esantį atotrūkį tarp dviračio ir automobilio. 45 kilometrų per valandą greitį išvystanti ekologiška transporto priemonė puikiai pasitarnautų neįgaliesiems, nes jos rėmas gali būti transformuojamas taip, kad lengvai tilptų į lifto kabiną.
Pusmetį kurtas elektromobilis įkraunamas vos per 3 valandas – per tiek laiko gautos energijos užtenka nuvažiuoti apie 50 kilometrų. 65 kilogramus sveriančiai transporto priemonei užtenka dviejų izoliuotų ir šalčiui atsparių geležies fosfato akumuliatorių, kuriuos galima įkrauti naudojantis paprastu namuose naudojamu elektros lizdu.
Dėl transformuojamo korpuso ir elektrinės pavaros elektromobiliu galima važinėti ir uždarose patalpose. Tai reiškia, kad neišlipus iš transporto priemonės galima lengvai patekti ir į liftą. Kaip teigia kūrėjai, norint šiuo vienviečiu elektromobiliu važinėti Lietuvos keliais, net nereikėtų vairuotojo pažymėjimo, užtektų išklausyti specialius kursus. Dėl nedidelio greičio jis galėtų važinėti ir dviračių takais, aplenkdamas transporto kamščius.
„Šiuo metu bendraujama su potencialiais investuotojais, kad elektromobilio prototipas galėtų tapti serijinės gamybos produktu. Nors studentai kurdami šį projektą daugiausia galvojo apie tai, kaip pagerinti savarankišką neįgaliųjų judėjimą mieste, elektromobilis tikrai galėtų užpildyti rinkoje atsiveriantį atotrūkį tarp dviračių bei nedidelių automobilių“, – sakė VGTU Mechanikos fakulteto prodekanas Audrius Čereška.
Elektromobilio „Smart EV“ kūrybiniame procese dalyvavo įmonės „N technologijos“ inžinierius Karolis Beniulis ir komanda „Enginious“, kurios branduolį sudarė VGTU Mechanikos fakulteto studentai Raidas Nedolia, Edgaras Zapašnikas, Vytenis Verbus bei Vilniaus Universiteto atstovas Dominykas Stankevičius. Projektas pripažintas geriausiu studentų verslumo konkurso „Demola Vilnius“ rudens semestre, jį rėmė įmonė „N technologijos“ ir VGTU Mechanikos fakultetas, kurio laboratorija tapo elektromobilio gamybine baze.
Jaunieji inžinieriai elektromobilį kūrė nuo nulio – patys braižė brėžinius, projektavo, ieškojo tinkamiausių dalių ir detalių, virino korpusą ir atliko bandomuosius važiavimus. Tolimesniuose transporto priemonės tobulinimo etapuose numatyta pašalinti eksploatavimo metu vairuotojui kylančius nepatogumus ir kurti elektromobilio vidaus bei išorės dizainą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rusų dramos teatras prašo paaiškinti, kodėl dingo finansavimas pastato rekonstrukcijai
Rusų dramos teatras prašo „atsakingų pareigūnų išaiškinimo“, kodėl nuspręsta iš Valstybės investicijų programos išbraukti beveik 14 mln. eurų, už kuriuos buvo numatoma rekonstruoti pagrindinį teatro pas...
-
Statinių sostinėje architektūrinėms idėjoms įvertinti – projektų konkursai
Vilniaus miesto taryba po svarstymo komitetuose trečiadienį pritarė siūlymui papildyti ir patikslinti sąrašą objektų, kurių architektūrinėms idėjoms įvertinti privaloma skelbti projektų konkursus. ...
-
Opozicija piktinasi, kad nuveiktų darbų ataskaitą R. Šimašius pateikia paskutinę minutę2
Meras Remigijus Šimašius sako, jog per dvejus šios kadencijos metus jam pavyko pasiekti, kad Vilnius būtų matomas pasaulio žiniasklaidoje dėl novatoriškų sprendimų COVID-19 karantino akivaizdoje. ...
-
Vilniečiai kviečiami savanoriauti mobiliuosiuose punktuose: žada paskiepyti nuo COVID-191
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras kviečia savanoriauti mobiliuosiuose patikros punktuose. Teigiama, kad savanoriai gali būti paskiepyti vakcina nuo COVID-19. ...
-
Pilaitės futbolo stadione nebeliko maniežą dengusio kupolo: aikštyne planuojamos treniruotės
Demontavus pripučiamą futbolo maniežo kupolą, dengusį Pilaitės futbolo stadioną, Vilniuje atnaujinama Pilaitės gimnazijos futbolo stadiono veikla. Šiltuoju metų laiku stadionas veiks atviro aikštyno principu. ...
-
Duris turėtų atverti restoranai, barai ir kavinės1
Šią savaitę dar viena labai laukiama diena yra ketvirtadienis. Kiti jį jau vadina didžiuoju ketvirtadieniu, kai jau bus galima kavos puodelį išgerti ne ant suolo parke, o ant kėdės lauko kavinėje, praneša LNK žinių tarnyba. &nbs...
-
Pilaitėje prasideda antrasis požeminės pėsčiųjų perėjos statybų etapas, keisis ženklinimas1
Pilaitės rajone startuoja antrasis požeminės pėsčiųjų perėjos statybų etapas ties Vydūno ir V. Pociūno gatvėmis, po kurio gyventojai galės jaustis dar saugiau, o judrų Pilaitės prospektą kirsti tiesiog po žeme, nelėtinant eismo. ...
-
„Didįjį šeimos gynimo maršą“ palaimino Vilniaus savivaldybė: galės dalyvauti iki 7 tūkst. žmonių23
Vilniaus miesto savivaldybė suteikė leidimą rengti „Didįjį šeimos gynimo maršą“. Gegužės 15-ąją įvyksiančiu protestu bus siekiama atkreipti dėmesį į dabartinės daugumos vykdomą politiką dėl Konstitucijoje numat...
-
Santaros klinikose įrengiamos naujos reanimacijos vietos sunkiems COVID-19 pacientams
Antradienio duomenimis, stacionarinių vietų, skirtų COVID-19 pacientams gydyti, užimtumas Vilniaus regione siekia 85 proc., o reanimacijos ir intensyviosios terapijos – 90 proc. Kaip teigia Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų, organizu...
-
Vilniaus koncertų salei pabrangus iki 75 mln. eurų, numatytas finansavimas atidėtas3
Nacionalinės koncertų salės projektui Vilniuje pabrangus beveik 23 mln. eurų – iki 75 mln. eurų ir užtrukus jos projektavimui, Vyriausybė kol kas atsisako Valstybės investicijų programoje suplanuotų lėšų objekto statyboms. ...