- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų grupė sukūrė unikalų vienvietį elektromobilį, pretenduojantį užpildyti rinkoje esantį atotrūkį tarp dviračio ir automobilio. 45 kilometrų per valandą greitį išvystanti ekologiška transporto priemonė puikiai pasitarnautų neįgaliesiems, nes jos rėmas gali būti transformuojamas taip, kad lengvai tilptų į lifto kabiną.
Pusmetį kurtas elektromobilis įkraunamas vos per 3 valandas – per tiek laiko gautos energijos užtenka nuvažiuoti apie 50 kilometrų. 65 kilogramus sveriančiai transporto priemonei užtenka dviejų izoliuotų ir šalčiui atsparių geležies fosfato akumuliatorių, kuriuos galima įkrauti naudojantis paprastu namuose naudojamu elektros lizdu.
Dėl transformuojamo korpuso ir elektrinės pavaros elektromobiliu galima važinėti ir uždarose patalpose. Tai reiškia, kad neišlipus iš transporto priemonės galima lengvai patekti ir į liftą. Kaip teigia kūrėjai, norint šiuo vienviečiu elektromobiliu važinėti Lietuvos keliais, net nereikėtų vairuotojo pažymėjimo, užtektų išklausyti specialius kursus. Dėl nedidelio greičio jis galėtų važinėti ir dviračių takais, aplenkdamas transporto kamščius.
„Šiuo metu bendraujama su potencialiais investuotojais, kad elektromobilio prototipas galėtų tapti serijinės gamybos produktu. Nors studentai kurdami šį projektą daugiausia galvojo apie tai, kaip pagerinti savarankišką neįgaliųjų judėjimą mieste, elektromobilis tikrai galėtų užpildyti rinkoje atsiveriantį atotrūkį tarp dviračių bei nedidelių automobilių“, – sakė VGTU Mechanikos fakulteto prodekanas Audrius Čereška.
Elektromobilio „Smart EV“ kūrybiniame procese dalyvavo įmonės „N technologijos“ inžinierius Karolis Beniulis ir komanda „Enginious“, kurios branduolį sudarė VGTU Mechanikos fakulteto studentai Raidas Nedolia, Edgaras Zapašnikas, Vytenis Verbus bei Vilniaus Universiteto atstovas Dominykas Stankevičius. Projektas pripažintas geriausiu studentų verslumo konkurso „Demola Vilnius“ rudens semestre, jį rėmė įmonė „N technologijos“ ir VGTU Mechanikos fakultetas, kurio laboratorija tapo elektromobilio gamybine baze.
Jaunieji inžinieriai elektromobilį kūrė nuo nulio – patys braižė brėžinius, projektavo, ieškojo tinkamiausių dalių ir detalių, virino korpusą ir atliko bandomuosius važiavimus. Tolimesniuose transporto priemonės tobulinimo etapuose numatyta pašalinti eksploatavimo metu vairuotojui kylančius nepatogumus ir kurti elektromobilio vidaus bei išorės dizainą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas apie naująją želdinių įstatymo redakciją: ji neteikia daug optimizmo
Vertindamas naujojo želdynų įstatymo redakciją, Želdynų ir želdinių apsaugos priežiūros komisijos pirmininkas pažymi, kad kai kurios įstatymo formuluotės galėtų atverti kelią žaliųjų erdvių mieste naikinimui. ...
-
„Avia Solutions Group“ jos investicijų blokavimą Vilniuje vadina „raganų medžiokle“
Aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ sako nusivylusi vyriausybinės komisijos sprendimu blokuoti jos investicijas Vilniaus oro uoste dėl galimos grėsmės nacionaliniam saugumui ir vadina tai „raganų medžiokle“. ...
-
Po baisios avarijos jaunas vyras beveik nieko nebemato: artimųjų viltis – užsienio medikai1
Praėjusių metų birželio 26-osios vakarą motociklą vairavęs Artūras pateko į tragišką avariją. Po nelaimės pabudęs iš komos jaunas vyras taip ir neišvydo dienos šviesos. Viltis, kad jis vėl galėtų regėti, rusena užs...
-
Vilniaus vicemeras: namo atnaujinimu rūpintis būtina, kol konstrukcijos nėra avarinės būklės
Praėjusį rugpjūtį sostinės Lazdynų rajoną sudrebino avarija – nukrito vieno Architektų gatvės daugiabučio gelžbetoninės balkono plokštės. ...
-
Nuo kovo 1-osios prasideda priėmimas į sostinės mokyklas: ką svarbu žinoti?
Jau nuo kovo 1 dienos prasideda elektroninė registracija į Vilniaus mokyklas kitiems mokslo metams. ...
-
Vilniaus miesto klinikinėje ligoninėje – du nauji deguonies aparatai
Į Vilniaus miesto klinikinės ligoninės Antakalnio klinikas pristatyti du nauji didelės tėkmės deguonies terapijos aparatai. Jie leis palengvinti sunkiai sergančių ir reanimacijos ar intensyvaus sekimo palatose dėl koronaviruso pandemijos atsidūrusi...
-
Gedimino kalno ilgalaikius tvarkymo darbus planuojama pradėti rugsėjį2
Gedimino kalno Vilniuje ilgalaikius tvarkymo darbus planuojama pradėti rugsėjį, penktadienį informavo Lietuvos nacionalinis muziejus. ...
-
Seime – diskusija apie medžių išsaugojimą Vilniuje
Penktadienį Seime organizuojama diskusija apie medžių išsaugojimą Vilniuje. ...
-
Judrioje sostinės gatvėje atsivėrė įgriuva, vairuotojų prašoma rinktis alternatyvius maršrutus
Vėlų ketvirtadienio vakarą Vilniuje, Kareivių gatvėje, atsivėrė įgriuva. ...
-
A. Zuokas prieš R. Šimašių: kaip atrodytų baras Vilniaus savivaldybės dvidešimtajame aukšte?3
Kaip turėtų atrodyti baras Vilniaus savivaldybės dvidešimtajame aukšte, dabartinio ir buvusio mero vizijos skiriasi, informuoja LNK žinios. ...