- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įskaitinių* eismo įvykių Vilniuje statistika rodo, kad gatvėse, kurios buvo rekonstruotos, pastaraisiais metais, eismo įvykių sumažėjo maždaug perpus, o tiesioginių transporto priemonių susidūrimų su pėsčiaisiais – net dviem trečdaliais, informuoja Vilniaus savivaldybė.
Kaip rašoma savivaldybės pranešime, gatvių humanizavimas Vilniuje prasidėjo 2018 metais, kai buvo rekonstruota ir pėstiesiems bei dviratininkams pritaikyta Islandijos gatvė. Idėja, kad automobiliams skirta gatvės dalis turi būti tik tokio pločio, kiek minimaliai reikia ten judančiam transportui, o likusi gatvės dalis gali būti išnaudojama pėsčiųjų ir dviračių eismui, 2021 metais tapo vienu pagrindinių Vilniaus gatvių standarto principų. Standartas apibrėžė ir daugiau kriterijų, kurie užtikrina ne tik darnų, bet ir saugų eismą: pėsčiųjų ir dviračių takai atskiriami nuo važiuojamosios dalies želdynais, žiedai ir sankryžos ramaus eismo gatvėse taip pat turi užtikrinti saugų transporto greitį, daugiau apšvietimo ir saugių perėjų pėstiesiems.
Nuo 2018 metų humanizuotos Naugarduko, T. Ševčenkos, Algirdo, Didlaukio, Žirmūnų, Geležinkelio, Gerosios Vilties ir kitos gatvės. Iš viso humanizuota apie 20 kilometrų atkarpų, arba šiek tiek daugiau nei 1 procentas visų Vilniaus gatvių. Visą humanizuotų ir šiemet planuojamų humanizuoti gatvių sąrašą galima rasti https://arcg.is/1zXnPe.
Tikėjausi gero efekto eismo saugumui, bet realybėje viskas dar geriau.
„Tikėjausi gero efekto eismo saugumui, bet realybėje viskas dar geriau, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius. – Neteigiu, kad viskas humanizuojant gatves padaroma idealiai, daug ką reikia tobulinti ir tai darome, tačiau šiuo atveju skaičiai iškalbingi.“
Specialistai palygino 2017–2019 metų ir 2020–2022 metų laikotarpiais fiksuotus eismo įvykius humanizuotose gatvėse. Iki humanizavimo šiose gatvėse fiksuoti 22 automobilių susidūrimai tarpusavyje, 55 susidūrimai su pėsčiaisiais ir 10 susidūrimų su dviračiais. Po humanizavimo automobilių susidūrimų tarpusavyje sumažėjo 32 proc., su dviračiais – 20 proc., o su pėsčiaisiais susidūrimų fiksuota net 67 proc. mažiau.
„Tvaraus saugumo principai įvertina tai, kad žmonės, judantys gatvėse, yra klystantys, tad infrastruktūra turi būti tokia, kad minimizuotų ar pašalintų šių klaidų pasekmes – t.y. būtų išvengta sužalojimų ar mirtinų atvejų. Ši išankstinė statistika tik patvirtina tai, kokios tendencijos po panašių pertvarkymų stebimos bet kuriame pažangias gatvių transformacijas įgyvendinančiame mieste – nuo Paryžiaus iki Londono, Amsterdamo ar Briuselio: pokyčių įtaka eismo saugumui, o ypač apsaugant pažeidžiamiausius eismo dalyvius, yra ženkli. Šalia to turime ir teigiamą poveikį aplinkai – mažesnį triukšmą, taršą, be to, nors ir atrodo kontraintuityvu, tai nedaro beveik jokios įtakos kelionių automobiliu trukmei“, – teigia sostinės savivaldybės vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin.
Žvelgiant į visą miestą, 2017–2019 metais iš viso Vilniuje užfiksuoti 19 027 įskaitiniai eismo įvykiai, o 2020–2022 metais – 15 306, arba maždaug 19,5 proc. mažiau. Tuo pačiu laikotarpiu visoje Lietuvoje eismo įvykių mažėjo apie 6 proc.
*Įskaitinis eismo įvykis – eismo įvykis, per kurį buvo sužeistas ar žuvo bent vienas žmogus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LAT: valstybės ieškinį „Veoliai“ teismai turi nagrinėti iš naujo
Valstybės ieškinys dėl daugiau nei 240 mln. eurų žalos atlyginimo Prancūzijos energetikos grupei „Veolia“ bus iš naujo nagrinėjamas teisme, ketvirtadienį paskelbė Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT). ...
-
Vilniaus kogeneracinė jėgainė pradeda biokuro bloko karštuosius bandymus1
Valstybės kontroliuojamos energetikos grupės „Ignitis grupė“ statoma Vilniaus kogeneracinė jėgainė (VKJ) pradėjo biokuro bloko karštuosius bandymus. ...
-
Vilniuje už 7 mln. eurų bus atnaujinamas 21 mokyklos stadionas3
Vilniaus miesto savivaldybė už 7 mln. eurų rengiasi atnaujinti 21 stadioną, esantį prie bendrojo ugdymo įstaigų. ...
-
„YIT Lietuva“ sostinėje baigė Vilniaus lenkų kultūros namų priestato statybas
2021-ųjų birželio pradžioje pradėtos sostinės Naugarduko gatvėje įsikūrusių Vilniaus lenkų kultūros namų priestato statybos baigtos. ...
-
Du kultūros paveldo objektai Vilniuje paskelbti valstybės saugomais2
Vilniaus Didžiosios sinagogos ir mikvių pastato liekanų kompleksas bei namų kompleksas J. Basanavičiaus gatvėje, kur buvo įsteigta pirmoji Vilniaus lietuviška gimnazija, paskelbti valstybės saugomais kultūros paveldo objektais. ...
-
Vilniaus Tuskulėnų koplyčioje bus aukojamos mišios už sovietinių represijų aukas
Sostinės Tuskulėnų memorialo koplyčioje-kolumbariume ketvirtadienį pirmą kartą bus aukojamos mišios už sovietinių represijų aukas. ...
-
Vilnius daugiau viešojo transporto maršrutų perduos privatiems vežėjams1
Vilniaus miesto taryba trečiadienį pritarė siūlymui dalį „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) maršrutų perduoti privatiems vežėjams. Jie bus atrinkti viešo konkurso būdu. ...
-
Vilniaus taryba pritarė 91 naujo modelio troleibuso įsigijimui
Vilniaus miesto taryba pritarė 91 troleibuso su autonomine rida įsigijimui. Tai bus pirmasis 159 tokių troleibusų už 92,4 mln. eurų įsigijimo etapas. ...
-
Antakalnio kapinėse nukeltos sovietinės skulptūros – Grūto parkui16
Vilniuje, Antakalnio kapinėse, praėjusių metų gruodį nukeltos skulptūros sovietų kariams bus perduotos Grūto parkui, trečiadienį nusprendė sostinės savivaldybės taryba. ...
-
Tėvai pasipiktinę: kaip išmokti matematikos, kai nėra mokytojos?24
Neseniai pasklido informacija, kad Vilniaus Maironio progimnazijoje jau kurį laiką dalis mokinių negali gauti kokybiškų matematikos pamokų, nes jos ten tiesiog nevyksta arba vyksta labai retai. Septintokų tėvai pasipiktinę, pasakojama LNK report...