- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įskaitinių* eismo įvykių Vilniuje statistika rodo, kad gatvėse, kurios buvo rekonstruotos, pastaraisiais metais, eismo įvykių sumažėjo maždaug perpus, o tiesioginių transporto priemonių susidūrimų su pėsčiaisiais – net dviem trečdaliais, informuoja Vilniaus savivaldybė.
Kaip rašoma savivaldybės pranešime, gatvių humanizavimas Vilniuje prasidėjo 2018 metais, kai buvo rekonstruota ir pėstiesiems bei dviratininkams pritaikyta Islandijos gatvė. Idėja, kad automobiliams skirta gatvės dalis turi būti tik tokio pločio, kiek minimaliai reikia ten judančiam transportui, o likusi gatvės dalis gali būti išnaudojama pėsčiųjų ir dviračių eismui, 2021 metais tapo vienu pagrindinių Vilniaus gatvių standarto principų. Standartas apibrėžė ir daugiau kriterijų, kurie užtikrina ne tik darnų, bet ir saugų eismą: pėsčiųjų ir dviračių takai atskiriami nuo važiuojamosios dalies želdynais, žiedai ir sankryžos ramaus eismo gatvėse taip pat turi užtikrinti saugų transporto greitį, daugiau apšvietimo ir saugių perėjų pėstiesiems.
Nuo 2018 metų humanizuotos Naugarduko, T. Ševčenkos, Algirdo, Didlaukio, Žirmūnų, Geležinkelio, Gerosios Vilties ir kitos gatvės. Iš viso humanizuota apie 20 kilometrų atkarpų, arba šiek tiek daugiau nei 1 procentas visų Vilniaus gatvių. Visą humanizuotų ir šiemet planuojamų humanizuoti gatvių sąrašą galima rasti https://arcg.is/1zXnPe.
Tikėjausi gero efekto eismo saugumui, bet realybėje viskas dar geriau.
„Tikėjausi gero efekto eismo saugumui, bet realybėje viskas dar geriau, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius. – Neteigiu, kad viskas humanizuojant gatves padaroma idealiai, daug ką reikia tobulinti ir tai darome, tačiau šiuo atveju skaičiai iškalbingi.“
Specialistai palygino 2017–2019 metų ir 2020–2022 metų laikotarpiais fiksuotus eismo įvykius humanizuotose gatvėse. Iki humanizavimo šiose gatvėse fiksuoti 22 automobilių susidūrimai tarpusavyje, 55 susidūrimai su pėsčiaisiais ir 10 susidūrimų su dviračiais. Po humanizavimo automobilių susidūrimų tarpusavyje sumažėjo 32 proc., su dviračiais – 20 proc., o su pėsčiaisiais susidūrimų fiksuota net 67 proc. mažiau.
„Tvaraus saugumo principai įvertina tai, kad žmonės, judantys gatvėse, yra klystantys, tad infrastruktūra turi būti tokia, kad minimizuotų ar pašalintų šių klaidų pasekmes – t.y. būtų išvengta sužalojimų ar mirtinų atvejų. Ši išankstinė statistika tik patvirtina tai, kokios tendencijos po panašių pertvarkymų stebimos bet kuriame pažangias gatvių transformacijas įgyvendinančiame mieste – nuo Paryžiaus iki Londono, Amsterdamo ar Briuselio: pokyčių įtaka eismo saugumui, o ypač apsaugant pažeidžiamiausius eismo dalyvius, yra ženkli. Šalia to turime ir teigiamą poveikį aplinkai – mažesnį triukšmą, taršą, be to, nors ir atrodo kontraintuityvu, tai nedaro beveik jokios įtakos kelionių automobiliu trukmei“, – teigia sostinės savivaldybės vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin.
Žvelgiant į visą miestą, 2017–2019 metais iš viso Vilniuje užfiksuoti 19 027 įskaitiniai eismo įvykiai, o 2020–2022 metais – 15 306, arba maždaug 19,5 proc. mažiau. Tuo pačiu laikotarpiu visoje Lietuvoje eismo įvykių mažėjo apie 6 proc.
*Įskaitinis eismo įvykis – eismo įvykis, per kurį buvo sužeistas ar žuvo bent vienas žmogus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Karinių pratybų metu kai kuriose teritorijose bus įvedama komendanto valanda17
Vykstant karinėms pratyboms tam tikroje Vilniaus miesto dalyje gegužės 7–8 dienomis nakties metu bus įvedama komendanto valanda, skelbia sostinės savivaldybė. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atvertos naujos erdvės – tikimasi daugiau lankytojų
Valstybės valdomas Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) baigė dalį Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcijos, čia atvertos naujos erdvės, kainavusios 5,35 mln. eurų. ...
-
Dėl naujų S. Nėries ir L. Giros gatvių pavadinimų savivaldybė kviečia spręsti vilniečius4
Sostinėje apsisprendus pervadinti Salomėjos Nėries ir Liudo Giros gatves, savivaldybė kviečia vilniečius siūlyti joms naujus pavadinimus. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atveriamos naujos erdvės1
Vilniaus televizijos bokšte antradienį bus atvertos naujos erdvės. ...