- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant šventiniam laikotarpiui sostinėje pastebimas gerokai didesnis sujudimas bei transporto intensyvumas nei įprastai – daug laiko tenka praleisti ne tik eilėse perkant dovanas, tačiau ir spūstyse.
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento specialistai pasakoja, kas lemia tokią situaciją bei pataria, kaip ruošiantis didžiausioms metų šventėms keliauti mieste.
„Viena pagrindinių spūsčių formavimosi priežasčių išlieka ta pati – jos dažniausiai susidaro dėl didelio transporto srauto, kuris Vilniuje kasmet vis auga. Per paskutinius trejus metus sostinėje registruotų transporto priemonių padaugėjo 6 proc. – iki 300 875. Papildomos spūstys formuojasi vairuotojams blokuojant sankryžas, blaškantis tarp eismo juostų ar užsiimant pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojantis mobiliaisiais telefonais. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia eismo įvykius, kurie trikdo sklandų judėjimą miesto gatvėse“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
Prognozuojama, kad bendras eismo intensyvumo padidėjimas prie prekybos centrų prieš Kalėdas šiemet išaugs 15-20 procentų.
Anot A. Apanovič, prieššventiniu laikotarpiu transporto srautai išauga ir spūstys fiksuojamos ne tik rytinėmis bei vakarinėmis piko valandomis, tačiau ir dienos metu. Taip pat pastebima, kad šventiniu laikotarpiu automobilių srautas žymiai padidėja prie prekybos centrų. „Mūsų turimais duomenimis, lyginant rugsėjo ir lapkričio – gruodžio mėnesių transporto srautus, labiausiai eismo intensyvumas išauga Ozo g., T. Narbuto – Saltoniškių g. ir P. Lukšio – J. Kubiliaus sankryžose. Čia fiksuojamas net 10-18 proc. padidėjęs paros eismo intensyvumas. Prognozuojama, kad bendras eismo intensyvumo padidėjimas prie prekybos centrų prieš Kalėdas šiemet išaugs 15-20 procentų“, – sako A. Apanovič.
Kaip keliauti, jog netektų užstrigti spūstyse?
Kalbėdami apie spūsčių susidarymo priežastis, specialistai pripažįsta, jog būtinos tiek eismo organizatorių, tiek pačių eismo dalyvių pastangos, jog šventinio laikotarpio nedrumstų spūstyse praleistas laikas.
„Nuolat dirbame, jog eismo srautų valdymo efektyvumas realiu laiku didėtų. Atnaujinus automatizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą greičiau reaguojama į staigius transporto srautų pokyčius gatvėse – automatiškai parenkamos tinkamiausios šviesoforų reguliavimo ir valdymo programos atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems koridoriams“. Remiantis vidutinėmis transporto spūsčių trukmėmis Vilniuje, šį rudenį piko vidutinė trukmė sutrumpėjo apie 20 min., lyginant su 2017 m. tuo pačiu laikotarpiu“, – sako A. Apanovič.
Nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio efektyvesniam miesto ir priemiesčio transporto srautų reguliavimui įgyvendinta daugiau nei 100 šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimų, įrengtos 8 naujos bei modernizuotos 33 šviesoforais reguliuojamos sankryžos (pėsčiųjų perėjos).
Remiantis Vilniaus miesto Eismo valdymo sistemos duomenimis intensyviausi transporto srautai fiksuojami: Ukmergės – Geležinio Vilko g. sankryžoje: apie 99,5 tūkst., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g.: apie 83,2 tūkst., Ozo – Gelvonų g. apie 75,6 tūkst., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g.: apie 65,6 tūkst., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl.: apie 65 tūkst., Laisvės pr. – T. Narbuto g. – Pilaitės pr.: apie 63,8 tūkst., Savanorių pr. – Vilkpėdės g. – 57,2 tūkst. transporto priemonių per parą.
Fiksuojama, jog šį rudenį viename automobilyje Vilniuje vidutiniškai važiavo vos 1,32 žmogaus. Tai reiškia, jog miestiečiai yra linkę keliauti asmeniniais automobiliais, dažnu atveju – po vieną. Eismo organizavimo specialistai ragina planuoti bendras keliones, jungiantis su šeimos nariais, kolegomis, nes didinant kiekvieno automobilio užpildymą natūraliai mažėtų transporto srautas gatvėse.
Eismo organizavimo specialistai pastebi, kad įsijungus žaliam šviesoforo signalui pirmas automobilis pajuda tik po 2–3 sekundžių, antrasis – praėjus 2-3 sekundėms nuo pirmojo, o kartais tarpai tarp automobilių siekia iki 30-40 metrų. Skaičiuojama, jog dėl tokios pavėluotos reakcijos per 30 sekundžių trukmės žalią šviesoforo signalą pravažiuoja 12 – 15 transporto priemonių, kai jų galėtų pravažiuoti apie 20, o tai bendrame eismo sraute yra apie 30 procentų daugiau. Eismo organizavimo specialistai pataria laiku reaguoti į šviesoforo signalus ir nesiblaškyti.
Taip pat vairuotojams rekomenduojama iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nesirikiuoti kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.
Savo kelionėms miestiečiai kviečiami rinktis ir rekordiškai atsinaujinantį viešąjį transportą. Šiuo metu Vilniuje jau važiuoja beveik 250 naujų autobusų, o iki vasario pabaigos, planuojama, jog išriedės ir 41 troleibusas. Mieste daugėjant naujų viešojo transporto priemonių, auga keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičiai ir didėja keleivių pasitenkinimas – šiemet fiksuojamas geriausias per visą įmonės istoriją keleivių pasitenkinimo viešuoju transporto rodiklis, siekiantis 8 balus.
Planuojat keliones viešuoju transportu šventiniu laikotarpiu, o ypač – piko metu, rekomenduojama pasilikti laiko atsargą ir išeiti bent 5-10 minučių anksčiau. Svarbu žinoti, kad jei viešojo transporto tenka laukti ilgiau nei numatyta, visuomet galima rinktis kito maršruto autobusus ir troleibusus, keliauti su persėdimu – tai kartais net padeda sutaupyti laiko. Savo kelionę rekomenduojama susiplanuoti – tai patogu padaryti programėlėje m.Ticket, kurioje pasirinkus transporto judėjimo rodymą žemėlapyje galima jį stebėti realiu laiku bei atitinkamai planuotis tolimesnę kelionę. Taip pat susiplanuoti kelionę galima ir apsilankius m.stops.lt – paspaudus ikonėlę „Rodyti transporto judėjimą“ galima matyti ne tik viešojo transporto judėjimą realiu laiku, bet ir kiek naujų autobusų bei troleibusų jau važiuoja ir kokiuose maršrutuose.
Eismo organizavimo specialistai linki greito ir saugaus susisiekimo mieste, o taip pat – kantrybės ir supratingumo vieni kitiems.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Maitinimo verslo atstovai protestuos prie Vyriausybės1
Penktadienį šalia Vyriausybės pastato Vilniuje vyks maitinimo verslo atstovų protesto akcija, kurioje politikų bus reikalaujama grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...