- Ignas Jačauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
-
Sostinės Vokiečių gatvei – naujas veidas: atrinkti geriausi projektai
Vilniaus savivaldybė atrinko geriausią idėją Vokiečių gatvės atnaujinimui – nugalėtoju pripažintas projektas „Strassen-Platz“, informavo Vilniaus savivaldybė.
Savivaldybė kol kas neatskleidžia pačių kūrėjų, tik informavo, kad projektas bendrai su Lietuvos architektų sąjunga organizuotame konkurse pripažintas geriausiu iš 18 vertintų darbų. Antrojoje vietoje liko projektas „Willkommen“, trečioje – „Paralelės“.
Laimėtojų projektas siūlo atsisakyti automobilių eismo pietvakarinėje dalyje, t.y. senąja istorine gatve, dešiniąja puse keliaujant link miesto rotušės – ši gatvės dalis būtų palikta pėstiesiems ir dviratininkams. Tuo metu automobiliams būtų palikta gatvės dalis šiaurės rytų pusėje, čia eismas vyktų abejomis kryptimis.
Centrinėje gatvės dalyje vietomis planuojama išplėsti erdves, sukuriant aikštės įspūdį – šios erdvės būtų labiau pritaikytos pėstiesiems ir naktiniam miesto gyvenimui, skirtos įvairioms veikloms, mugėms, lauko kavinėms.
„Strassen–Platz“ autoriai taip pat teigia siekiantys išsaugoti kuo daugiau medžių, sodinti naujus želdinius.
Pasak Vilniaus savivaldybės vyriausiojo architekto Mindaugo Pakalnio, konkursui pateiktų idėjų profesionalumo ir problemos supratimo lygis, sprendimų atitikimas erdvės problematikai buvo labai skirtingi, kadangi pasiūlymus teikė ir patyrę kraštovaizdžio specialistai, ir pradedantieji architektai.
Jis sako, kad ir laimėtojų idėją dar teks gerokai koreguoti, kol ją bus galima įgyvendinti.
„Tuo metu, kai viešai pradėjo sklisti kritika kai kuriems konkursui pristatytiems darbams, mums atrodė, jog užteks vieno gero darbo, kad galėtume pasakyti konkursą pavykus. Sakyčiau, kad jį radome: nors ir ne tokį, kuris tinkamas įgyvendinti „čia ir dabar“, dar tikrai koreguotiną, derintiną, bet atitinkantį ir savivaldos, ir gyventojų lūkesčius esminiais aspektais“, – tvirtina M. Pakalnis.
Sakyčiau, kad jį radome: nors ir ne tokį, kuris tinkamas įgyvendinti „čia ir dabar“, dar tikrai koreguotiną, derintiną, bet atitinkantį ir savivaldos, ir gyventojų lūkesčius esminiais aspektais.
Darbus, be M. Pakalnio, vertino patarėja Rūta Matonienė, Lietuvos ir užsienio architektai: Villemas Tomiste iš Estijos, Ceylanas Belekas Ombregtas iš Londono, Irena Kliobavičiūtė, Viltė Janušauskaitė, Mantas Pilkauskas.
Pasak komisijos, laimėtojų darbas yra „profesionalus, logiškas ir nuosaikiai filosofiškas“, jame suvokti pagrindiniai šios erdvės kriterijai – istorija, pėstieji, želdynai ir universalumas.
„Paveldo sluoksnis darbe išspręstas itin grakščiai – buvęs užstatymas išryškintas sutapdintomis dangomis, pereinančiomis į lėto eismo gatvę, kuri vizualiai susitapatina su pėsčiųjų erdve. Užstatymo linijos išryškinamos subtiliomis metalo gijomis ir salomis, kai kur eksponuojami archeologiniai sluoksniai. Aiškus prioritetas pėstiesiems netgi numato galimybę ateityje transporto eismą panaikinti“, – pabrėžia komisija.
Atkreipiamas dėmesys, jog nauji želdynai sodinami buvusių kiemų vietose, esami medžiai integruojami į naują erdvę.
Daugiafunkcę Vokiečių gatvės viešųjų erdvių sistemą „Strassen-Platz“ autoriams, komisijos nuomone, pavyko sukurti lakoniškais racionaliais sprendiniais, kurie leidžia skleistis gatvės charakteriui, išryškinti vietos tapatumą, jie pakankamai apgalvojo technologinius sprendimus, pavyzdžiui, numatę panaudoti šaknų barjerą ar vandeniui laidžią dangą.
„Realu, kad toks projektas galėtų būti įgyvendintas kokybiškai, naudojant ilgaamžes medžiagas. Komisijos vertinimu, mažosios architektūros išpildymas ir detalizacija kelia abejonių dėl jų praktiškumo, tačiau šie klausimai galėtų būti sėkmingai išspręstos tolesniame projekto detalizavime“, – tvirtina savivaldybė.
Įvertinta ir tai, kad spręsdami istorinio suderinamumo iššūkį, projekto autoriai pasiūlė „subtiliai išryškinti buvusio užstatymo kontūrus, vizualiai atkuriant posesijų struktūrą, bet išvengiant dirbtinių reljefo pakitimų“.
„Funkcinis erdvės dalijimas nėra fizinis, dėl to nekelia pavojaus bendram bulvaro erdvės suvokimui, neuždengiami gatvės išklotinės fasadai, išsaugoma pagrindinė bulvaro ašis, atverianti barokinės Šv. Kotrynos bažnyčios perspektyvą pietuose, parodomos senosios skersinių Žydų ir Mėsinių gatvių trasos“, – komentavo M. Pakalnis.
Komisija pažymėjo, kad projekto autoriai sukūrė „dinamiškai besivystančią viešąją erdvę“, apjungia abi gatvės puses sukurdami vientisą ir visiems patogią gatvės šerdį.
„Autorių pasiūlytas istorinę urbanistinę struktūrą žymintis dangų piešinys suformuoja zonas, kurios pritaikomos skirtingoms funkcijoms – kavinių, želdynų, rekreacinių erdvių išdėstymui. Toks sprendimas suteikia galimybes improvizacijai, neunifikuoja gatvės erdvės, sudaro sąlygas kurti kiekvieno atskiro gatvės elemento, atskiros atkarpos, savitą charakterį, formuojamą istorinių fasadų, želdinių bei gatvės erdvei suteikiamų funkcijų“, – teigia komisija.
Ji pateikė pastabų, kad projekte nėra iki galo išspręsti pėsčiųjų saugumo klausimai, dviračių takas ant istorinio grindinio tai pat nėra tinkamas eismui ir siūlo dviratininkus iškelti į naują gatvės dalį.
Taip pat, komisijos nuomone, gatvėje galėtų likti ir atsirasti daugiau želdinių, nei numatė projekto autoriai.
Komisija pastabas suformulavo trims pirmoms vietoms. Savivaldybė pabrėžia, kad „susiklosčius tam tikroms aplinkybėms“ gali būti įgyvendintos ir antrosios bei trečiosios vietų laimėtojų idėjos.
Meras Remigijus Šimašius sako, kad komisija išrinko „perspektyviausią idėją, su kuria galima dirbti toliau“, tačiau tvirtina, kad nebus skubama.
„Tikslas yra, kad Vokiečių gatvė būtų žalia, patogi darniam judėjimui, gerbtų, saugotų ir pabrėžtų istoriškumą, žmonės joje jaustųsi jaukiai, o jos atnaujinimui būtų rasti geriausi architektūriniai sprendimai. Šie miesto lūkesčiai projektuotojams turės būti įgyvendinti. Dėl kokybės šioje vietoje kompromisų nebus“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Savivaldybė konkursą organizavo atsisakiusi 2015-aisiais „Vilniaus plano“ pasiūlymų – pasak M. Pakalnio, buvęs projektas siūlė želdiniais pažymėti buvusio užstatymo kontūrą ir taip suskaidyti šiuo metu labiausiai naudojamą pėsčiųjų taką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą4
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...