- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors sostinės savivaldybė paskelbė, kad bus taupoma komandiruočių sąskaita, Vilniaus mero pavaduotojas, socialdemokratas Romas Adomavičius už savivaldybės pinigus išvyko į Prancūziją apžiūrėti tramvajų.
Trečiadienį išvykęs vicemeras aplankys Strasbūrą ir Klermoną-Feraną, kur susitiks su kompanijos :Lohr Industrie" atstovais, susipažins su šių miestų viešojo transporto sistemomis, pranešė dienraštis „Lietuvos rytas" .
Su „Lohr Industrie" specialistais R.Adomavičius bendravo visai neseniai Vilniuje. Tramvajų su ratais prancūzai Lietuvos sostinėje pristatė prieš dvi savaites.
Ši vicemero išvyka surengta savivaldybės iniciatyva. Pati kompanija į Prancūziją Vilniaus valdžios nekvietė.
Nors pats R.Adomavičius pripažino, kad kalbėti, ar toks tramvajus tinka Vilniui, anksti, neatsispyrė pagundai ne tik juo pasivažinėti Prancūzijoje.
Vicemeras prisipažino, jog po dviejų savaičių apžiūrėti tramvajaus vyks ir į Italiją.
„Aš nesu toks turtingas, kad pats mokėčiau už kelionę", - aiškino R.Adomavičius, paklaustas, kas finansuos jo išvyką į Prancūziją.
Bet vicemeras kelionės išvakarėse tikino nežinąs, kiek kainuos skrydis, nes esą dar nematė dokumentų.
Pigiausiai iš Vilniaus į Klermoną-Feraną galima nuskristi už 2,5 tūkstančio litų. Kiek iš tikrųjų kainuos kelionė, paaiškės vicemerui sugrįžus. Vilniaus savivaldybė neseniai paskelbė, kad taupys komandiruotėms, ir smarkiai apkarpė šiam tikslui skirtas lėšas.
„Lohr Industrie" atstovas Laimonas Bučnys sakė, kad ši išvyka surengta savivaldybės iniciatyva. Pati kompanija į Prancūziją Vilniaus valdžios nekvietė.
„Savivaldybė kol kas tik renka informaciją. Tramvajus mes jai pristatome jau dvejus metus, bet kol kas viskas tik tuo ir baigiasi", - kalbėjo L.Bučnys.
Kad jokių konkrečių sutarčių Prancūzijoje nepasirašys, patvirtino ir R.Adomavičius. Tiesiog jis išbandys, ar gerai rieda tokie tramvajai.
Klermono-Ferano mieste įrengta pirmoji kompanijos "Lohr Industrie" pagaminto tramvajaus 14,2 kilometro ilgio trasa.
R.Adomavičius išvyko į Prancūziją apžiūrėti konkretaus modelio, nors savivaldybė šiuo metu dar tik rengiasi skelbti tarptautinį konkursą parengti galimybių studiją.
Specialistai turėtų nustatyti, kuri transporto rūšis miestui naudingesnė - tramvajus ar metro. 800 tūkst. litų kainuojantį studijos rengimą finansuos Europos Sąjunga.
Apytiksliais apskaičiavimais, vienos tramvajaus linijos iš stoties į Santariškes tiesimas kainuotų apie 345 milijonus litų.
R.Adomavičiaus išvyką į Prancūziją sukritikavo viešosios įstaigos „Vilniaus metro" direktorius Rimantas Pūkelis.
Ši įstaiga ne kartą kreipėsi į savivaldybę, siūlydama deleguoti valdininkus į įvairias tarptautines konferencijas viešojo transporto klausimais. Tačiau viskas veltui - į pasiūlymus savivaldybė nereagavo. Nevažiavo valdininkai net į svarbią konferenciją, skirtą transporto finansavimo klausimams.
„Tai juk daug svarbiau negu pasivažinėti vienu tramvajumi", - stebėjosi R.Pūkelis.
„Vilniaus metro" atstovų tvirtinimu, Vilniuje būtų keblu įrengti net vienintelę tramvajų trasą iš stoties į Santariškes: tektų perkloti inžinerinius tinklus, Senamiestyje atlikti archeologinius kasinėjimus, nugriauti trukdančius pastatus šalia siaurų gatvių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Duris turėtų atverti restoranai, barai ir kavinės
Šią savaitę dar viena labai laukiama diena yra ketvirtadienis. Kiti jį jau vadina didžiuoju ketvirtadieniu, kai jau bus galima kavos puodelį išgerti ne ant suolo parke, o ant kėdės lauko kavinėje, praneša LNK žinių tarnyba. &nbs...
-
Pilaitėje prasideda antrasis požeminės pėsčiųjų perėjos statybų etapas, keisis ženklinimas1
Pilaitės rajone startuoja antrasis požeminės pėsčiųjų perėjos statybų etapas ties Vydūno ir V. Pociūno gatvėmis, po kurio gyventojai galės jaustis dar saugiau, o judrų Pilaitės prospektą kirsti tiesiog po žeme, nelėtinant eismo. ...
-
„Didįjį šeimos gynimo maršą“ palaimino Vilniaus savivaldybė: galės dalyvauti iki 7 tūkst. žmonių22
Vilniaus miesto savivaldybė suteikė leidimą rengti „Didįjį šeimos gynimo maršą“. Gegužės 15-ąją įvyksiančiu protestu bus siekiama atkreipti dėmesį į dabartinės daugumos vykdomą politiką dėl Konstitucijoje numat...
-
Santaros klinikose įrengiamos naujos reanimacijos vietos sunkiems COVID-19 pacientams
Antradienio duomenimis, stacionarinių vietų, skirtų COVID-19 pacientams gydyti, užimtumas Vilniaus regione siekia 85 proc., o reanimacijos ir intensyviosios terapijos – 90 proc. Kaip teigia Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų, organizu...
-
Vilniaus koncertų salei pabrangus iki 75 mln. eurų, numatytas finansavimas atidėtas3
Nacionalinės koncertų salės projektui Vilniuje pabrangus beveik 23 mln. eurų – iki 75 mln. eurų ir užtrukus jos projektavimui, Vyriausybė kol kas atsisako Valstybės investicijų programoje suplanuotų lėšų objekto statyboms. ...
-
Mirė žymus architektas, Vilniaus patriotas J. Makariūnas
Savaitgalį išėjo Vilniaus patriotas, Architektūros riteris Jaunutis Makariūnas, pranešė Lietuvos architektų sąjunga (LAS). ...
-
Vietoje metalinių eismo saugumo atitvarų Vilniuje bus sodinami krūmai3
Vietoje metalinių eismo saugumo atitvarų Vilniuje daugelyje vietų bus sodinami krūmai, iš viso jų šiemet ketinama pasodinti per 10 tūkst., pranešė sostinės savivaldybė. ...
-
Gatves ir skverus atveriant lauko kavinėms – akibrokštas: plotus gauna tie, kuriems jų nereikia?2
Sostinei miesto gatves ir skverus atveriant lauko kavinėms kilo nepasitenkinimo banga – kai kurie savininkai neslepia besijaučiantys nuskriausti, nes plotus esą gauna tie, kuriems jų net nereikia. ...
-
Durys atsivėrė: kokios nuotaikos Vilniaus prekybos centruose?1
Prekybos centre „Ozas“ pagaliau atidarymo nuotaikos. Atidarytos beveik visos parduotuvės, ne tik tos, kurios turėjo išėjimą į lauką, praneša LNK žinių tarnyba. ...
-
Vilniaus planuose – devyni nauji viešojo transporto maršrutai ir per 20 ekologiškų autobusų4
Iki 2023 metų sostinės viešojo transporto parką papildys dar mažiausiai 22 nauji dujiniai arba elektriniai autobusai, kurie kursuos ir keleivius veš devyniais maršrutais periferinėse miesto teritorijose. Po rinkos konsultacijų centri...