- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors sostinės savivaldybė paskelbė, kad bus taupoma komandiruočių sąskaita, Vilniaus mero pavaduotojas, socialdemokratas Romas Adomavičius už savivaldybės pinigus išvyko į Prancūziją apžiūrėti tramvajų.
Trečiadienį išvykęs vicemeras aplankys Strasbūrą ir Klermoną-Feraną, kur susitiks su kompanijos :Lohr Industrie" atstovais, susipažins su šių miestų viešojo transporto sistemomis, pranešė dienraštis „Lietuvos rytas" .
Su „Lohr Industrie" specialistais R.Adomavičius bendravo visai neseniai Vilniuje. Tramvajų su ratais prancūzai Lietuvos sostinėje pristatė prieš dvi savaites.
Ši vicemero išvyka surengta savivaldybės iniciatyva. Pati kompanija į Prancūziją Vilniaus valdžios nekvietė.
Nors pats R.Adomavičius pripažino, kad kalbėti, ar toks tramvajus tinka Vilniui, anksti, neatsispyrė pagundai ne tik juo pasivažinėti Prancūzijoje.
Vicemeras prisipažino, jog po dviejų savaičių apžiūrėti tramvajaus vyks ir į Italiją.
„Aš nesu toks turtingas, kad pats mokėčiau už kelionę", - aiškino R.Adomavičius, paklaustas, kas finansuos jo išvyką į Prancūziją.
Bet vicemeras kelionės išvakarėse tikino nežinąs, kiek kainuos skrydis, nes esą dar nematė dokumentų.
Pigiausiai iš Vilniaus į Klermoną-Feraną galima nuskristi už 2,5 tūkstančio litų. Kiek iš tikrųjų kainuos kelionė, paaiškės vicemerui sugrįžus. Vilniaus savivaldybė neseniai paskelbė, kad taupys komandiruotėms, ir smarkiai apkarpė šiam tikslui skirtas lėšas.
„Lohr Industrie" atstovas Laimonas Bučnys sakė, kad ši išvyka surengta savivaldybės iniciatyva. Pati kompanija į Prancūziją Vilniaus valdžios nekvietė.
„Savivaldybė kol kas tik renka informaciją. Tramvajus mes jai pristatome jau dvejus metus, bet kol kas viskas tik tuo ir baigiasi", - kalbėjo L.Bučnys.
Kad jokių konkrečių sutarčių Prancūzijoje nepasirašys, patvirtino ir R.Adomavičius. Tiesiog jis išbandys, ar gerai rieda tokie tramvajai.
Klermono-Ferano mieste įrengta pirmoji kompanijos "Lohr Industrie" pagaminto tramvajaus 14,2 kilometro ilgio trasa.
R.Adomavičius išvyko į Prancūziją apžiūrėti konkretaus modelio, nors savivaldybė šiuo metu dar tik rengiasi skelbti tarptautinį konkursą parengti galimybių studiją.
Specialistai turėtų nustatyti, kuri transporto rūšis miestui naudingesnė - tramvajus ar metro. 800 tūkst. litų kainuojantį studijos rengimą finansuos Europos Sąjunga.
Apytiksliais apskaičiavimais, vienos tramvajaus linijos iš stoties į Santariškes tiesimas kainuotų apie 345 milijonus litų.
R.Adomavičiaus išvyką į Prancūziją sukritikavo viešosios įstaigos „Vilniaus metro" direktorius Rimantas Pūkelis.
Ši įstaiga ne kartą kreipėsi į savivaldybę, siūlydama deleguoti valdininkus į įvairias tarptautines konferencijas viešojo transporto klausimais. Tačiau viskas veltui - į pasiūlymus savivaldybė nereagavo. Nevažiavo valdininkai net į svarbią konferenciją, skirtą transporto finansavimo klausimams.
„Tai juk daug svarbiau negu pasivažinėti vienu tramvajumi", - stebėjosi R.Pūkelis.
„Vilniaus metro" atstovų tvirtinimu, Vilniuje būtų keblu įrengti net vienintelę tramvajų trasą iš stoties į Santariškes: tektų perkloti inžinerinius tinklus, Senamiestyje atlikti archeologinius kasinėjimus, nugriauti trukdančius pastatus šalia siaurų gatvių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pasipiktino dėl Vilniaus oro uoste mokamų tualetų: niekur kitur pasaulyje dar neteko to matyti20
Kol kas Vilniaus oro uosto atvykimo terminale tiek grįžtantieji iš užsienio, tiek jų pasitikti atvykę artimieji naudotis tualetu gali nemokamai. Tačiau planuojami pokyčiai, norint apsisaugoti nuo asocialių asmenų ir narkomanų, kurie nekviesti ...
-
Negautas statybų leidimas Nacionaliniam stadionui: jo prašoma dar kartą5
Iki kovo pabaigos negavus statybų leidimo Nacionalinio stadiono statyboms ant Šeškinės kalno, projektuotojai Vilniaus savivaldybės leidimo prašo pakartotinai. ...
-
Vilniečiams – žalios dovanos: išdalins per 5 tūkst. krūmų ir medžių sodinukų1
Vilniaus gyventojams bus išdalinta per 5 tūkst. krūmų ir medžių sodinukų, penktadienį pranešė sostinės savivaldybė. ...
-
Vilnius baigia deginti mazutą: gyventojams padėjo sutaupyti 30 mln. eurų?4
Gamtinių dujų kainai sugrįžus į 2021 metų lygį, Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) skelbia nuo penktadienio nebekūrenantys pernai lapkritį pradėto deginti mažasierio mazuto. ...
-
Projektas „Vilnius yra mokykla“ įsibėgėja: įteikti pirmieji gido įrangos rinkiniai1
Vilniaus miesto savivaldybėje pirmos 30 aktyviausių projekto „Vilnius yra mokykla“ mokyklų atsiėmė gido įrangos rinkinius. Iš viso trečdalį milijono eurų (už 120 rinkinių) kainuosianti gidų įranga projekto platformos naudotojams...
-
LAT: valstybės ieškinį „Veoliai“ teismai turi nagrinėti iš naujo
Valstybės ieškinys dėl daugiau nei 240 mln. eurų žalos atlyginimo Prancūzijos energetikos grupei „Veolia“ bus iš naujo nagrinėjamas teisme, ketvirtadienį paskelbė Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT). ...
-
Vilniaus kogeneracinė jėgainė pradeda biokuro bloko karštuosius bandymus2
Valstybės kontroliuojamos energetikos grupės „Ignitis grupė“ statoma Vilniaus kogeneracinė jėgainė (VKJ) pradėjo biokuro bloko karštuosius bandymus. ...
-
Vilniuje už 7 mln. eurų bus atnaujinamas 21 mokyklos stadionas4
Vilniaus miesto savivaldybė už 7 mln. eurų rengiasi atnaujinti 21 stadioną, esantį prie bendrojo ugdymo įstaigų. ...
-
„YIT Lietuva“ sostinėje baigė Vilniaus lenkų kultūros namų priestato statybas
2021-ųjų birželio pradžioje pradėtos sostinės Naugarduko gatvėje įsikūrusių Vilniaus lenkų kultūros namų priestato statybos baigtos. ...
-
Du kultūros paveldo objektai Vilniuje paskelbti valstybės saugomais4
Vilniaus Didžiosios sinagogos ir mikvių pastato liekanų kompleksas bei namų kompleksas J. Basanavičiaus gatvėje, kur buvo įsteigta pirmoji Vilniaus lietuviška gimnazija, paskelbti valstybės saugomais kultūros paveldo objektais. ...