- Ignas Jačauskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus Tarandės bendruomenė prašo valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemas, kylančias jau kelerius metus po sostinės vakarinio aplinkkelio atidarymo.
Tunelį automobiliams ir tiltą pėstiesiems per ketverius metus įrengti įsipareigojusi Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, kad norint išspręsti gyventojų problemas, Vilniaus savivaldybei teks įrengti ir gretimą kelią šalia magistralės, tačiau savivaldybė sako susidurianti su problemomis dėl žemės paėmimo.
Trečiadienio vakarą Tarandės bendruomenė, siekdama atkreipti institucijų dėmesį, rengiasi važiuoti kolona Ukmergės plentu nuo vakarinio aplinkkelio pabaigos iki kairiojo posūkio magistraliniame kelyje Vilnius–Panevėžys, dėl kurio jau nuo 2017-ųjų pradžios piko metu susidaro didžiulės spūstys.
Apie penkis tūkst. gyventojų vienijančios bendruomenės pirmininkė Renata Gelažauskienė BNS teigė, kad 2016-ųjų gruodį užbaigus Vilniaus vakarinį aplinkkelį, nebuvo išspręstas įvažiavimo į Tarandę klausimas ir pėsčiųjų srauto judėjimas, o eismo įvykiuose ties šiuo posūkiu per tą laiką jau žuvo keli žmonės.
Baigus vakarinį aplinkkelį, Tarandė buvo palikta, nuo 2017-ųjų kasdien aukojame laiką spūstyse, Tarandė neigiamai linksniuojama: čia įvažiavimas blogas, čia kasmet miršta žmonės, tai yra faktas.
„Baigus vakarinį aplinkkelį, Tarandė buvo palikta, nuo 2017-ųjų kasdien aukojame laiką spūstyse, Tarandė neigiamai linksniuojama: čia įvažiavimas blogas, čia kasmet miršta žmonės, tai yra faktas. Mes trejus metus kreipėmės į įvairias instancijas su prašymu imtis skubių veiksmų problemai spręsti, prieš dvi savaites vėl pateikėme raštą su 603 parašais Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), Vilniaus miesto ir rajono savivaldybėms“, – sakė bendruomenės atstovė.
Dvi savivaldybės ir LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės – numatyta, jog procesai užtruks dėl gretimų sklypų paėmimo visuomenės poreikiams.
Tačiau bendruomenė ragina problemas spręsti greičiau ir piktinasi, jog nesulaukia jokių žinių, tik gandų, jog čia rengiamasi statyti dar ir pėsčiųjų tiltą.
„Todėl renginys „Važiuojame už saugią Tarandę“ iš esmės yra už visą saugų Vilnių, įvertinus sunaudotą kurą, kamščius, avaringumą. Renginiu norime pareikalauti – būkite geri, spręskite tai skubos tvarka, nes jūs jau ketverius metus mus palikote likimo valiai“, – kalbėjo ji.
Savivaldybė: projektas užtruks, prašoma laikinų sprendimų
Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas BNS teigė, kad LAKD sutiko savo darbus atlikti greičiau ir tai leidžia tikėtis, kad tunelis bus įrengtas „anksčiau nei numatyti 2024 metai“. Jis sako, kad procesas pagreitėtų, jei LAKD atsisakytų idėjos įrengti Tarandės pusėje dubliuojantį kelią, nes būtent šioje vietoje žemės paėmimo klausimai stringa.
„Tas dublis, gatvelė šalia magistralinio kelio, kuri tęsiasi apie kilometrą, eina per privačius sklypus, savivaldybė turi paimti juos visuomenės poreikiams prieš tai patvirtinusi detalųjį planą. Sklypai yra ne tik privatūs, bet, žinome, kad kai kurie jų yra ir įkeisti, tai procedūros gali užtrukti metus, pusantrų ar net kartais iki dviejų metų. Darome viską, kas priklauso iš savivaldybės pusės, bet tikiu, kad direkcija gali padaryti įsukimą ir be to dublio“, – teigė vicemeras.
Jis taip pat sako paprašęs LAKD ir policijos čia iki kol bus pastatytas tunelis įrengti ir laikinas saugumo priemones ribojant automobilių greitį iš Ukmergės pusės, pavyzdžiui, greičio matuoklį.
LAKD: savivaldybė turi įrengti kelią
Tuo metu LAKD informavo, kad pagal susitarimą direkcija planuoja įrengti ne tik tunelinį nuvažiavimą, bet ir pėsčiųjų viaduką, o už gretimą kelią būtų atsakinga savivaldybė.
„Atkreipiame dėmesį, kad 2020 metų rugsėjo 2 dieną Kelių direkcijoje vyko posėdis, kurio metu Kelių direkcija ir Vilniaus miesto savivaldybė susitarė ieškoti būdų, kaip paspartinti projektų įgyvendinimą, kad jis būtų įgyvendintas anksčiau nei numatyta bendradarbiavimo sutartyje. Atsižvelgusi į situaciją, Lietuvos automobilių kelių direkcija iki šių metų pabaigos inicijuos pirkimą dėl tunelinio pravažiavimo“, – BNS informavo direkcija.
Vis dėlto, pasak LAKD, visos šio susitarimo dalys turi būti įgyvendintos vienu metu, tad neatmetama, kad tai, kaip planuota, užtruks iki 2024 metų pabaigos.
„Dar kartą atkreipiame dėmesį, kad sėkmingam ir pilnam šio projekto įgyvendinimui, reikalingas kompleksiškas visų partnerių bendradarbiavimas. Tai reiškia, jog neįgyvendinus tam tikros projekto dalies, negalimas ir viso projekto galutinis įgyvendinimas. Šiuo atveju savivaldybei neįrengus jungiamųjų kelių, Kelių direkcija negalėtų užtikrinti tunelinio pravažiavimo projektinio funkcionavimo ir eismo saugumo“, – nurodo direkcija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tuskulėnų memoriale bus pagerbtos Ruandos tutsių genocido aukos
Diplomatinė bendruomenė ketvirtadienį Tuskulėnų dvaro memoriale Vilniuje organizuoja renginį, skirtą paminėti tutsių genocido Ruandoje 30-metį. ...
-
Pristatomi Mamuto parko projektiniai pasiūlymai: laukiama gyventojų nuomonės
Visuomenei pristatomi Šeškinės šlaitų geomorfologinio draustinio teritorijos su prieigomis tvarkymo projektiniai pasiūlymai. Vadinamasis Mamuto parkas ves paskutinio ledynmečio pėdsakais ir pasiūlys ramų poilsį gamtos apsuptyje. ...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
G. Nausėda įvardijo, iš kur gauti pinigų gynybos reikmėms: mano nuomone, tai – geriausias kelias13
Prezidentas Gitanas Nausėda sako pritariantis, jog pelno mokestis gynybos reikmėms galėtų būti didinamas papildomais 2 procentiniais punktais. ...
-
Skelbiamas Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės direktoriaus konkursas1
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) paskelbė konkursą Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) direktoriaus pareigoms užimti. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas3
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Gaisras Viršuliškių daugiabutyje: ką paaukojo nukentėjusiems?1
Sausio 2 d. Vilniuje, Viršuliškėse, sprogus daugiabučiui, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK), reaguodamas į situaciją, kad žmonės neteko namų, daiktų, o viena šeima – vaiko, suskubo pakviesti visuomenę prisidėti prie paramo...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
Netrukus gimdysianti A. Zuokė: nesitikėjome, kad pavyks taip greitai25
Augusta Zuokė – smuikininkė, NIKO ansamblio koncertmeisterė ir Artūro Zuoko žmona – jau greitai taps mama. Šeima netrukus susilauks pirmojo bendro kūdikio – namus papildys mergytė. ...
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus24
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...