Quantcast

Smagūs pokštai kelia karčią šypseną

Parduota Gedimino pilis, polietileniniu maišeliu papuošta Mindaugo skulptūra, o dabar ir naują aksesuarą – akinius - įsitaisęs pats kunigaikštis Gediminas. Komercinių akcijų taikiniu jau kuris laikas tampa vieni už kitus žymesni sostinės paminklai. Stebėdami prastėjančią situaciją miesto estetai ir tvarkdariai pasigenda žmonių kultūros.

Vandalizmas – ir ne kitaip

Akiniuotų skulptūrų Vilniuje padaugėjo. Popieriniais akiniais pasipuošė ne tik Gediminas Katedros aikštėje, bet ir “Žemaitė” Gedimino prospekte ir bronzinis šuo, budintis prie vieno optikos salono. Būtent jo direktorius šiomis dienomis prisipažino: akiniai, pakibę ant miestiečiams puikiai žinomų skulptūrų, yra įmonės rinkodaros triukas, reklaminės kampanijos dalis.

Tikslas lyg ir kilnus – paskatinti visuomenę labiau rūpintis savo regėjimu. Tačiau už miesto estetinį veidą atsakingi pareigūnai atkreipia dėmesį, kad tikslas ne visada pateisina priemones.

Savivaldybės Miestovaizdžio skyriaus vedėjos pavaduotoja Beatričė Raguotienė kategoriška. „Išpuolius“ prieš istorinius objektus Vilniuje ji vadina vandalizmo aktais.

„Kitaip to vertinti negalėčiau. Galų gale tai yra kultūros paveldo saugomi paminklai. Jokių interpretacijų su jais negali būti. Vertinu tik negatyviai. Mano galva, tai netinkamas būdas reklamuotis ar atkreipti dėmesį – viskam yra ribos. Kiek suprantu, Vilnius lyg ir pasidarė kultūros sostine, bet nekultūringų dalykų vis dar turime“, - apgailestavo B.Raguotienė.

Ji įsitikinusi, kad reklaminėms akcijos verslininkai galėtų pasirinkti daug kūrybiškesnių ir šmaikštesnių priemonių.

Gresia iki 2 tūkst. litų bauda

Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Tamošiūnas svarstė, kad akcijas, kai naudojamasi miesto objektais, galima traktuoti dvejopai: arba kaip chuliganizmą, arba – kaip miesto švaros taisyklių pažeidimą.

„Priklauso, dėl kokių paskatų paminklai naudojami. Jei tai vandalizmas, galima kreiptis į policiją, kad ši išsiaiškintų, kas kaltininkai. Policija gali taikyti administracinę arba baudžiamąją atsakomybę už chuliganizmą. Visi turėtų suprasti, kad paminklų negalima daužyti, laužyti, teplioti dažais ar kaip nors išniekinti“, - kalbėjo G.Tamošiūnas.

Už miesto švaros taisyklių nepaisymą gresia bauda iki 2 tūkst. litų. G.Tamošiūnas atkreipė dėmesį, kad visa lauko reklama turi būti suderinama su savivaldybe.

Reklama neturi žeminti

Lietuvos reklamos asociacijos „Reklamos biuras“ direktorė Jurga Andriukevičiūtė pasakojo, kad visame pasaulyje tarp reklamos agentūrų verda nuožmi konkurencija. Visi reklamos kūrėjai stengiasi sugalvoti kuo netradiciškesnių reklamos formų.

„Kuo toliau, tuo vartotojo akis labiau atbunka nuo reklamos. Žmonės jos vis dažniau nepastebi. Dėl to ir ieškoma įvairesnių raiškos būdų. Aš kaip žmogus pasisakau už tai, kad tie būdai niekam nekenktų ir nieko neįžeistų. Galbūt akinius užkabinęs ir nepažeminsi istorinių asmenybių atminimo, bet kažkas gali nusižiūrėti idėją ir panaudoti ją negeriems tikslams - užkabinti ką nors grubesnio, nederančio. Jei atsižvelgiama į šiuos aspektus, netradicinė reklama yra skatintina. Jei reklama tokia, kad pasižiūri ir manai, kad tai - greičiausiai chuliganų darbas, tai nėra gerai“, - aiškino J.Andriukevičiūtė.


Šiame straipsnyje: Vilniusreklama

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių