- Remigijus Bielinskas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
-
Šalia Vilniaus geležinkelio stoties brėžiamas dar vienas didelis NT...
„Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) atsisakant nebenaudojamos 42 hektarų ploto žemės su pastatais Naujininkuose, Vilniaus valdžia planuoja per dešimtmetį šią teritoriją paversti gyvenamųjų namų ir biurų kvartalais su socialiniais ir kultūros objektais, be to, čia galėtų atsirasti ir naujas savivaldybės pastatas bei „ministerijų miestelis“.
„Mūsų tikslas, kad teritorija tarp Naujininkų ir Naujamiesčio taptų dar geresne „Paupio“ kvartalo versija (iki šiol geriausiu laikomu pramoninės teritorijos konversijos pavyzdžiu – BNS) su gyvenamųjų namų rajonais, biurais, viešųjų bei paslaugų, socialinės ir kultūrinės paskirties objektais bei oficialiais pastatais“, – kvartalo įveiklinimo vizijos pristatyme trečiadienį žurnalistams sakė sostinės meras Remigijus Šimašius.
„Analizuojame, kad čia galėtų persikelti ne tik savivaldybė, bet ir atsirasti vadinamasis ministerijų miestelis – šią teritoriją Vyriausybei įvardijam kaip pirmąjį pasirinkimą, nes tokios statybos prie Seimo būtų didelė klaida“, – pridūrė Vilniaus meras.
Pasak jo, per kelias savaites savivaldybė su LTG planuoja pasirašyti ketinimų protokolą ir dar šiemet paskelbti teritorijos vystymo konkursą, kuris galėtų baigtis 2023 metų pavasarį, o detaliojo plano rengimas užtruktų dar dvejus metus.
„Šis konkursas galėtų atsakyti, kas čia tiksliai bus, nes tai labai svarbu rengiant ir detalųjį planą, tačiau svarbiausia, kad jis sujungtų Naujamiestį su Naujininkais, atvestų į šį rajoną miesto centro įvaizdį bei funkcijų įvairovę“, – sakė Vilniaus meras.
Ž. Gedvilos / BNS nuotr.
LTG vadovo Egidijaus Lazausko teigimu, optimizuojant įmonės veiklą bei įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą, dalis dabar įmonės naudojamos teritorijos Naujamiestyje su geležinkelio bėgiais, dirbtuvėmis, sandėliais jai tampa nebereikalingi, todėl galima rasti „neblogų bendrų sprendinių su miestu“.
„Aišku, reikia išsinagrinėti, ką čia galima daryti, ko negalima – tam ir ketinimų protokolas yra pasirašomas, kad būtų pasižiūrėta, kiek čia galima išspausti iš šitos vietos“, – žurnalistams sakė E. Lazauskas.
Analizuojame, kad čia galėtų persikelti ne tik savivaldybė, bet ir atsirasti vadinamasis ministerijų miestelis – šią teritoriją Vyriausybei įvardijam kaip pirmąjį pasirinkimą.
Pasak E. Lazausko, dalis 42 ha teritorijos yra LTG nuosavybė, dalis – valstybės ir valdoma pasitikėjimo teise.
„Aišku, dėl šios teritorijos panaudojimo reikės kalbėtis ir su valstybe, tačiau geriau ateiti kalbėtis su Vyriausybe su aiškiais planais“, – aiškino LTG vadovas.
Vilniaus mero įsitikinimu, šios teritorijos konversija užtruktų apie dešimtmetį, tačiau, pavyzdžiui, Vilniaus lokomotyvų remonto depas galėtų, kaip ir Lukiškių kalėjimas, būti įveiklintas pakankamai greitai.
„Kadangi čia nei bus griaunama, nei radikaliai kas perstatoma, nes tai yra ir techninis, ir kultūros paveldas, gal reiktų metų pradžioje skelbti šio pastato nuomos konkursą 10-čiai metų, kūrybiniam įveiklinimui“, – sakė R. Šimašius.
„Tai būtų Lukiškių kalėjimo panaudojimo analogija“, – pridūrė sostinės meras.
Jei savivaldybei ir LTG pavyktų sutarti dėl šios teritorijos panaudojimo, tai jau būtų antras pastaraisiais metais LTG ir Vilniaus valdžios kartu įgyvendinamas projektas.
Sostinės savivaldybė ir LTG ketina „modernizuoti ir humanizuoti“ 33 ha stoties teritorijos tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių Naujamiesčio seniūnijoje, čia vyrautų komerciniai objektai – biurai, parduotuvės bei inžinerinė infrastruktūra.
Šią vasarą kaip sudėtinė šio plano dalis buvo paskelbtas Vilniaus geležinkelio stoties komplekso ir stoties aikštės su viešojo transporto terminalu architektūrinio konkurso laimėtojas – Didžiosios Britanijos bendrovės „Zaha Hadid Architects“ projektas „Green connect“.
Šios teritorijos konversijos detalusis planas pradėtas rengti 2018 metais, o jis galėtų būti įgyvendintas iki 2030 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pirmąsyk Lietuvoje – Europos jaunimo plaukimo čempionatas
Ateinančią vasarą Vilniuje vyks Lietuvoje dar neregėtas sporto renginys – Europos jaunimo plaukimo čempionatas. ...
-
R. Duchnevičius vetavo sprendimą dėl 25 eurų kompensacijos už darželį – siūlo didesnę10
Vilniaus rajono meras socialdemokratas Robertas Duchnevičius vetavo šią savaitę tarybos priimtą sprendimą dėl 25 eurų kompensacijos už privatų darželį ir siūlo grįžti prie jo teikto pradinio 120 eurų siūlymo. ...
-
Vilniaus oro uoste – didžiulės eilės3
Dėl pastaruoju metu sustiprintų aviacijos saugumo ir keleivių patikros procedūrų Vilniaus oro uoste gali formuotis keleivių eilės, pranešė Lietuvos oro uostai (LTOU). ...
-
Sostinėje pamiršus sumokėti už automobilio stovėjimą, „baudai“ bus skirta savaitė
Nuo sekmadienio Vilniuje ilgėja vietinės rinkliavos – „baudos“ už nesumokėtą automobilių stovėjimą apmokėjimo terminas: ją bus galima sumokėti nebe per tris paras, o per savaitę. ...
-
„Litgrid“ pradeda elektros perdavimo linijos Vilnius-Neris statybas2
Elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ pradėjo 81 km ilgio strategiškai svarbios 330 kV linijos Vilnius-Neris statybą. ...
-
Vilniaus rajone – pirmasis kontrmobilumo parkas: saugomi „drakono dantys“, „ežiai“8
Vilniaus rajone, Mickūnuose, penktadienį atidarytas pirmasis šalyje kontrmobilumo parkas – jame bus saugomi įvairūs galimo priešų judėjimo stabdymui skirti įrenginiai. ...
-
Vėl netyla kalbos apie metro Vilniuje: būtų pranašesnė slėptuvė nei po daugiabučiu?23
Dar kartą braukiamos dulkės nuo šimtmečio projektu ir utopija vadinto metro Vilniuje, praneša LNK. ...
-
LGBTQ atstovų proteste – ir skambūs pareiškimai: „Geras pedofilas – miręs pedofilas“75
Kelios dešimtys LGBTQ bendruomenės atstovų ketvirtadienį prie Seimo protestavo prieš informacijos nepilnamečiams apie šią bendruomenę cenzūrą, tiek pat atėjo ir jiems prieštaraujančių. ...
-
Per keturis mėnesius vilniečiai lauko gertuvėse išgėrė per 760 tūkst. litrų vandens6
Per keturis mėnesius Vilniaus gyventojai lauko gertuvėse išgėrė daugiau nei 760 tūkst. litrų vandens. ...
-
Policija rengiasi mokytojų streikui Vilniuje – dirbs sustiprintos pajėgos13
Vilniaus apskrities policija rengiasi nuo penktadienio planuojamam rengti ilgalaikiam mokytojų streikui, akcijoms prie Vyriausybės. ...